וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת ה-NBA הודיעה על שביתה

השיחות בין הליגה לשחקנים עלו על שרטון. סטרן: "לא פוחד, אך מודאג מהנזק". יו"ר ארגון השחקנים: "הפערים היו גדולים מדי"

בעוד התקשורת בישראל רחשה וגעשה בעקבות הטרייד ששלח את עמרי כספי הישראלי מסקרמנטו לקליבלנד תמורת ג'יי ג'יי היקסון, בליגה הטובה בעולם המצב עגמומי במיוחד. הערב (חמישי) לאחר שלוש שעות אינטנסיביות, הסתיימו השיחות בין הליגה לארגון השחקנים ללא הסכמה, וכתוצאה מכך הודיעה הנהלת ה-NBA על השבתת הליגה. על הנייר, תוקף ההסכם הנוכחי בין השחקנים לליגה פג הלילה בחצות (שעון ארצות הברית), אך נדמה כי כבר עתה התשובה ידועה מראש. יו"ר ארגון השחקנים, בילי האנטר היטיב לתאר את המצב: "זה ברור שההשבתה תתרחש הלילה. הפערים היו גדולים מדי".

הקומישינר של הליגה, דיוויד סטרן נשמע מודאג, אך אמר: "עשינו כמה צעדים משמעותיים מההצעה הראשונית, אבל זה לא הספיק. אני לא פוחד, אך בהחלט מודע לנזק הפוטנציאלי שזה עלול לגרום לליגה". משמעות הדבר היא שהעונה כולה עומדת כרגע בסכנה, ועשויה שלא להתקיים. סלע המחלוקת בין שני הצדדים קשור למשכורות השחקנים, כשבעלי הקבוצות מעוניינים להוריד בסכומים הגבוהים. הליגה מסרה כי 22 מבין 30 הקבוצות בליגה העונה סיימו עם הפסדים, ונדמה כי בעלי הקבוצות לא מוכנים לסבול את המצב הנוכחי.

השחקנים והליגה צפויים להיפגש שוב בתוך מספר שבועות, אך עד אז לא יכולים להתבצע שום מהלכים שקשורים ל-NBA, כולל שיחות עם שחקנים, טריידים למיניהם וכל פעולה שקשורה בקבוצות. מאט בונר, החבר בצוות השחקנים למשא ומתן אמר בתגובה: "ניסינו להימנע ממצב של השבתה, אך לצערי לא הצלחנו להגיע לעסקה".

הפעם האחרונה שמקרה כזה התרחש היה ב-1998/99, אז נפתחה העונה באיחור ונמשכה רק 50 משחקים. השבתה אפשרית של הליגה צפויה לא רק לזעזע את אוהדי הכדורסל האמריקאים וחובבי ה-NBA אלא גם את השוק האירופאי. שחקנים רבים עשויים לעשות את המעבר מהליגה הטובה בעולם לעונה חד פעמית באירופה על מנת לשמור על כושר, וכמובן לקבל סכומי כסף נאים בעבור הביקור שלהם. אוהדי הספורט בארצות הברית סופגים מכה כואבת נוספת, לאחר שגם ליגת הפוטבול נמצאת במצב דומה, ומושבתת למעשה מחודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully