וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגני התמיכה בדיוויד בלאט נמשכים: צפו במחווה של נבחרת רוסיה

הכדורסל האירופי מחבק את המאמן שנאבק בטרשת נפוצה: שחקני רוסיה הופיעו לאימון בגופיות עם הקדשה, ביוון מחבקים, המאמן מוקיר תודה

פלייר עומרי כספי/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: עומרי כספי מדבר על שובו למכבי תל אביב

לאחר שהודיע שהוא חולה בטרשת נפוצה, קיבל דיוויד בלאט תמיכה מכל רחבי העולם. הבוקר (רביעי) הציע את עזרתו גם אנדרי קירילנקו, נשיא איגוד הכדורסל הרוסי. "קראתי את המכתב שלו וכמובן, אם דיוויד זקוק לעזרה כלשהי, ממני אישית או מהאיגוד, נשמח לספק לו אותה", אמר שחקן העבר האגדי, איתו זכה בלאט ביורובאסקט ב-2007. "דיוויד יודע שתמיד נקבל אותו בברכה בכל פינה של עולם הכדורסל, ובעיקר ברוסיה".

"קיבלתי הרבה הודעות תמיכה, כולל מחברים ברוסיה", סיפר בלאט. "הטלפון שלי כנראה לא היה מוכן לזה, וכל הזמן נכבה. התמיכה הזו של קהילת הכדורסל משכנעת אותי פעם נוספת - אני חייב להמשיך במאבק ולא לעזוב את עבודתי כמאמן. הנהלת אולימפיאקוס תומכת בי, אנסה להצליח עם הקבוצה בעונה הקרובה, על אף כל הקשיים בדרך".

גם בתקשורת היוונית חיבקו את מאמן אולימפיאקוס עם סדרת טורים שלימדו על מידת ההערכה לה זוכה המאמן הישראלי. "דיוויד בלאט הוא כבר לא רק מאמן כדורסל מצוין", כתב העיתונאי היווני ואסיליס ורגיס. "הוא לא רק אישיות שאנשים בכל רחבי העולם מכבדים ומעריכים. הוא לא רק מאמן ברמה הגבוהה ביותר. דיוויד בלאט הוא כל כך הרבה מעבר לזה. זה רגע חשוב, הוא מהווה דוגמא עבור כל אדם שנאבק וצועק, 'אני אנצח את זה'. זה האופי של לוחם שמנסה לנצח. הוא לא מסתתר, הוא נלחם ומנצח.

"בלאט לרגע לא השתמש במחלה שלו בשנה שעברה והסבל שלו כדי להצדיק את הכישלונות הספורטיביים. הוא התמודד בגבורה, אף שלעתים ישב על כיסא או שנפל לפרקט אחרי ויכוח עם שופט. המכתב האמיץ שלו הוא התרומה הגדולה ביותר שלו. כעת הוא מנהיג, כפי שעשה למשך כל כך הרבה שנים בהצלחה כל כך גדולה על הפרקט".

העיתונאי טוסיס לאוסיס הוסיף: "המילים של בלאט הגיעו מתוך הנשמה הגדולה שלו. כולנו מודעים לאישיות הנהדרת שלו. כל ראיון היה שיעור, בכל אימון למדנו דבר חדש. אבל מה שהסתיר, רק הקרובים אליו ידעו. אני משוכנע שכל האהבה שהורעפה עליו תעניק לו עוד יותר מוטיבציה להילחם. הנשק שלו, בין היתר, יכול להיות החיוך שלו, וכעת יהיו סביבו מיליוני אנשים. כבר הייתי מעריץ שלו, אבל עכשיו אני המעריץ הגדול ביותר שלו".

אבל זה לא נגמר. ג'ורג' מברומטידיס התמוגג והוסיף: "בלאט לא בחר בדרך הרגילה של דיכאון והדחקה, הוא לא נכנע, אלא דיבר באופן פומבי ונתן תקווה לכל אלה שיגיעו אחריו. הוא לא דיבר על חרטה, אלא על אומץ, ולא נתן למחלה לשנות את חייו. הוא שם לעצמו מטרות כדי להישאר דיוויד".

גם ברוסיה, בה רשם בלאט הצלחה גדולה הן בנבחרת והן בסנט פטרסבורג ודינמו מוסקבה, הקדישו לבלאט מילים חמות. שחקני הנבחרת עלו לאימון עם גופיות עם הכיתוב "Play Hard, Play with Heart", הסיסמא הקבועה של בלאט, בצירוף ההאשטאג "davidstaystron# (דיוויד, תהיה חזק).

סרגיי מוניה אמר: "הוא אחד המאמנים הכי טובים שהיו לי בקריירה. איתו היה לנו שילוב נהדר של הנאה והישגים. זו סיטואציה מורכבת, אבל אני מאחל לו שימצא את הכוחות להתמודד, ומשוכנע שעם התמיכה שיקבל מהמשפחה הגדולה והחמה שלו, מצבו ישתפר".

אנטון פונקראשוב הוסיף: "דיוויד בלאט אדם מיוחד גם מבחינה אישיותיות וגם מבחינת ההישגים במהלך הקריירה. הוא הפך אותנו בזמנו לקבוצה, הוא גרם לנו להיות נבחרת מנצחת. עכשיו הגיע הזמן שלנו להחזיר לו טובה ולסייע לו. אני מתפלל עבורו, ובטוח שהוא יעבור את זה".

(עדכון ראשון: 12:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully