וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט הודיע במפתיע: "אני חולה בטרשת נפוצה"

19.8.2019 / 13:20

מאמן אולימפיאקוס הודיע שהוא לקה במחלה, אבל הבהיר שהוא ממשיך לאמן: "החלטתי שאני לא נכנע לשום דבר. כל שעניין אותי היה להסתגל ולמצוא דרכים להמשיך את חיי באופן רגיל"

עריכת וידאו: מתן חדד

דיוויד בלאט, מאמנה של אולימפיאקוס הודיע באופן מפתיע היום (שני) שהוא חולה בטרשת נפוצה. בלאט פרסם הודעה נרגשת בנושא ואמר: "ישנם רגעים שהחיים מטיחים בך דברים שבאמת אין להם שום הסבר סיבה או תרוץ. אלו רגעים שכאשר אתה מפנים אותם עליך לעשות בחירות שבוחנות את האופי האמיתי שלך".

"לפני מספר חודשים אובחנתי במחלת PPMS, טרשת נפוצה ראשונית. זו מחלה שיש לה צורות רבות ומתבטאת בדרכים שונות לאנשים שונים. זוהי מחלה של מערכת חיסונית אוטומטית שיכולה ועשויה במובנים רבים לשנות את איכות חייך ואת היכולת לבצע אפילו את הפונקציות הבסיסיות ביותר בדרכים שתמיד נראו לך נורמליות".

"כשגברתי על ההלם והכאב הראשוני של ההבנה של איך זה יכול לשנות את חיי מהיום והלאה, החלטתי שאני לא נכנע לשום דבר. כל שעניין אותי היה, להסתגל ולמצוא דרכים להמשיך את חיי באופן רגיל ככל האפשר .. הדבר הראשון שעשיתי היה לחזור למתודולוגיית האימון שלי בכדורסל לפתרון והתגברות על קשיים .. זהו תהליך שלושת השלבים שלי".

דיוויד בלאט מאמן אולימפיאקוס. ברני ארדוב
ממשיך למרות הכל. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

בלאט הוסיף: "ובכן הבעיה היא PPMS שבמקרה שלי וגילי מתבטא בעיקר בחולשה של הרגליים. עייפות / איזון וכוח הם נושאים מהותיים עבורי. לקחתי על עצמי מערך אימון ספציפי עם תרגילים לחיזוק ואיזון, כמו גם שחייה ואימוני מים כדי לשפר את המצב הכללי בגוף ולעזור בתנועות שרירים ותנועה. אני מנסה להיות פעיל יותר מפחות, אפילו אם זה תנועות פשוטות כדי לא לאפשר לשרירים להתכווץ. אני מאתגר את עצמי לבצע פונקציות פשוטות שהכי קלות עבור רוב האנשים אבל עכשיו מאוד מקשות עליי.. אני עובד. אני מתחזק ואני דורש מעצמי יותר מאשר פחות".

"למה זה קרה? ובכן, הסיבה לכך שאדם סובל ממחלה זו אינה ידועה. נותר לקבל שזה מה שזה, ולהתמקד במיצוי הטוב ביותר מכל המשאבים הזמינים ושיפור המצב. היום ובהמשך. הדרך הקלה היא ליפול לעצב ועגמומיות פיזית. מאבק זה הוא אמיתי ומתמשך שכן לא ניתן לרפא את המחלה אך בהחלט ניתן לעצור אותה מלהחמיר. יש רבים שיש להם אתגרים גדולים עוד יותר, וכולם חייבים להילחם את הקרבות שלהם. כולם חייבים להיות בעלי אומץ ונחישות ולעולם לא לוותר על עמדות, להתקדם ולחיות את החיים באיכות הגבוהה ביותר האפשרית.. תשכחו מלחפש את הסיבה שבמקרה זה, זו לא שאלה שניתנת לתשובה .. התמקדו בדבר הבא".

בלאט, 60, רשם קריירת אימון מפוארת במיוחד שכללה מספר קדנציות במכבי תל אביב והשיא היה כשמונה למאמן קליבלנד מה-NBA והעפיל עמה לגמר, שם היא הפסידה לגולדן סטייט. בלאט חזר מארה"ב לטורקיה, שם הוא זכה עם סקוטי ווילבקין ביורוקאפ ועונה לאחר מכן מונה למאמנה של אולימפיאקוס, אותה הוא יאמן גם העונה.

בין הישגיו הבולטים היו כמובן הזכייה עם מכבי תל אביב ביורוליג ב-2014 ואליפות אירופה עם רוסיה ב-2007. בסך הכל זכה בלאט בחמש אליפויות בישראל ונבחר למאמן העונה ארבע פעמים.

עוד בוואלה!

"100 אחוז דיוויד בלאט": סימני השאלה סביב אולימפיאקוס החדשה

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן אולימפיאקוס. אתר רשמי, אתר רשמי
ימשיך ביוון עם המחלה. דיוויד בלאט/אתר רשמי, אתר רשמי

תגובת מכבי תל אביב: "משפחת מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מאחלת לדייויד בלאט, מגדולי מאמני הכדורסל במכבי ובכלל, בריאות טובה, חוסן והמשך הצלחה. Be strong".

כ- 6,000 איש חולים בטרשת נפוצה בישראל", מדווח ד"ר רוני מילוא, מזכיר החברה הישראלית לנוירואימונולוגיה, חבר האיגוד לנוירולוגיה ומומחה בטרשת נפוצה.

"אנחנו בארץ בקושי 15 רופאים מומחים לטיפול במחלה, למרות שרופאים נוירולוגים כלליים לא מכירים את מגוון הטיפולים הרפואיים והתרופות, שנוספו בשנים האחרונות, כיצד להתאימן למטופלים באופן אישי ואיך לנהל את הטיפול במחלה", הוא מוסיף.

לדבריו: "הטיפול בחולים מורכב, רב-תחומי ומערב צוות, שצריך לכלול רופא, אחות, עו"ס, פיזיותרפיסט, מרפאים בעיסוק, דיאטנית, רופאים מתחום הנוירואופטלמולוגיה, אורולוגיה, פסיכיאטריה, אורתופדיה, רדיולוגיה ועוד. מערכים רפואיים ופארא רפואיים מלאים כאלו כמעט שלא קיימים, או שקיימים באופן חלקי בלבד, בבתי החולים, עקב היעדר תקציבים וכוח אדם. זה מונע טיפול מיטבי בחלק גדול מהחולים".

דיוויד בלאט מאמן אולימפיאקוס. דני מרון
החליט שלא לוותר על אורח החיים שלו. דיוויד בלאט/דני מרון

​ד"ר מילוא מוסיף: "בעולם יש 2.5 מיליון חולי טרשת נפוצה. שכיחות המחלה בעלייה. זוהי מחלה מגוונת מבחינת התסמינים, האיפיונים והמהלך. יש לה תסמינים גופניים, נוירולוגים, קוגניטיביים ונפשיים. לא בהכרח כול התסמינים קיימים אצל כלל החולים. מידת המצאותם ודרגת חומרתם משתנה מחולה לחולה.

מחלת הטרשת הנפוצה מאותרת לרוב סביב גיל 30. היא מקצרת בממוצע את חיי החולים ב 7-8 שנים.
רק כשליש מהחולים מגיעים לכיסא גלגלים. היתר מצליחים להתנייד בעצמאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully