וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"100 אחוז דיוויד בלאט": סימני השאלה סביב אולימפיאקוס החדשה

אחרי שמילוטינוב נשאר סופית, ביוון מנתחים: למה בלאט קיבל מנדט מלא בהחתמות, איך הפך את הקבוצה ל"אמריקאית יותר מאי פעם", וכיצד ישלב את הכישרון הצעיר שמדברים עליו ברחבי אירופה

עריכת וידאו: מתן חדד

מכבי תל אביב עדיין מחפשת רכז בכיר וממתינה לחתימתו הרשמית של עומרי כספי, אולם לא מעט קבוצות ביורוליג כבר השלימו את הסגל שלהן לעונה שבפתח, שאמורה להיות מרתקת במיוחד.

אחת מהן היא אולימפיאקוס, שהתחילה את הקיץ עם לא מעט תהיות, בעיקר על רקע הסכסוך המתמשך עם איגוד הכדורסל היווני, אבל סיימה אותו בסימן קריאה. הסגל עבר מתיחת פנים: ואנגליס מנצאריס הוותיק עזב, ואיתו נטשו גם זאק לידיי, נייג'ל וויליאמס-גוס, יאניס שטרלניקס, יאניס טימה ואחרים.

אבל בסופו של דבר הסגל הטרי קיבל צורה, ונראה מעניין למדי. אמש (שבת), אחרי שהתברר באופן סופי שניקולה מילוטינוב יישאר למרות שהיה מחוזר על ידי צסק"א מוסקבה, נסגר הסגל באופן סופי, והוא נראה עמוק, מגוון ואיכותי - במיוחד בהתחשב בסימני השאלה שעלו בתחילת הקיץ.

"הקבוצה הזו שייכת ב-100 אחוז לדיוויד בלאט", ניתחו באתר "ספורט 24" את חלקו של המאמן הישראלי בהרכבת הסגל - דווקא לאחר עונה בה כמה מההימורים שלו, בייחוד על נייג'ל וויליאמס-גוס, לא הוכיחו את עצמם. "אולימפיאקוס עשתה את מה שביקש. הוא קיבל את השחקנים שביקש, החליט מי ישוחרר, ועכשיו כל הכוח נמצא בידיים שלו".

דיוויד בלאט מאמן אולימפיאקוס עם ואסיליס ספאנוליס. Action Images, אתר רשמי
עוד נגיסה במעמד של היוונים הוותיקים. בלאט עם ספאנוליס/אתר רשמי, Action Images

תהליך האמריקניזציה שבלאט חולל באולימפיאקוס החל בעונה שעברה, אבל בקיץ האחרון הגיע לשיאו לטענת התקשורת היוונית: שישה אמריקאים חדשים הצטרפו, ויחד הם אמורים לנגוס עוד יותר במעמדם של הכוכבים היוונים הוותיקים ואסיליס ספאנוליס ויורגוס פרינטזיס.

"זו הגרסא הכי אמריקאית של אולימפיאקוס אי פעם. בלאט יצטרך להוכיח שהיה משתלם לשנות את הזהות של הקבוצה", צוין.

כמו כן, תוהים ביוון עד כמה - אם בכלל - ישלב בלאט בתוכניות את הכישרון המדובר אלכסיי פוקושבסקי, בן 17 בלבד, שנחשב לאחד השחקנים הכי מבטיחים בכדורסל האירופי. פוקושבסקי, שמצטיין בימים אלה במדי נבחרת הנוער של סרביה, מתנשא לגובה 2.11 מטר ומציג יכולות מרשימות של גארד, מה שגרר השוואות בינו לבין טוני קוקוץ'. לעת עתה הוא רשום גם בקבוצה הבוגרת של אולימפיאקוס, וביוון יש כבר מי שקורא להעניק לו דקות משמעותיות, אם לא ביורוליג אז לפחות בליגה היוונית השנייה בה אולימפיאקוס תשתתף בעונה הקרובה.

"פוקושבסקי צריך להיות הפרויקט הכי גדול של אולימפיאקוס בשנים הקרובות. בלאט לא ידוע כאחד שאוהב לקדם שחקנים צעירים, אבל הפעם יש לו הזדמנות אמיתית לפתח את אחד הכישרונות הבולטים ביבשת", ניתחו באתר "קונטרה".

עוד בוואלה!

הערכה: צירוף עומרי כספי יוביל לשחרורו של אנג'לו קלויארו ממכבי תל אביב

לכתבה המלאה

הסגל המלא של אולימפיאקוס לעונה הקרובה

רכז: ווייד בולדווין, וויל צ'רי, אנטוניס קוניאריס

שוטינג גארד: קווין פאנטר, ואסיליס ספאנוליס

סמול פורוורד: קוסטאס פאפאניקולאו, ברנדון פול

פאוור פורוורד: יורגוס פרינטזיס, מינדאוגאס קוזמינסקאס, סשה וזנקוב

סנטר: ניקולה מילוטינוב, אוגוסטין רוביט, אית'ן האפ, אלכסיי פוקושבסקי

צפו בפוקושבסקי בפעולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully