וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי דראפט מעריכים: דני אבדיה יהיה בחירת לוטרי ב-2020

אתרי הדראפט המובילים ממשיכים עם התחזית האופטימית על עתיד הכישרון הצעיר ב-NBA: "התוכנית ברורה - הוא אמור להיבחר בין עשר הראשונים". ב-ESPN התלהבו מיכולתו במדי נבחרת הנוער

עריכת וידאו: ניב מעוז

בין אם יקבל דקות משמעותיות או לא במכבי תל אביב במהלך העונה שבפתח, דני אבדיה הקפיץ הקיץ את מניית הדראפט שלו בצורה משמעותית. הכישרון הישראלי הצעיר, עדיין רק בן 17, הופיע גם בנבחרת העתודה, גם בנבחרת הנוער ולאחרונה אף זומן לנבחרת הבוגרת. בסך הכל, בפרק זמן של 21 ימים החל מפתיחת אליפות אירופה לעתודה דרג א' ועד סיום אליפות אירופה לנוער דרג ב', שותף אבדיה בלא פחות מ-13 משחקים.

ולמרות שהקיץ הסתיים בטעם חמצמץ (נבחרת הנוער סיימה את אליפות אירופה דרג' במקום התשיעי בלבד ולא הצליחה להעפיל לדרג א'), נראה שמומחי הדראפט ממשיכים להביע התלהבות וביטחון שאבדיה ימצא את עצמו ב-NBA בקרוב מאוד.

על פי המוק דראפט (תחזית הבחירות המלאה בדראפט) האחרון של האתר NBADraft, שנחשב לאחד המובילים בתחום, אבדיה ייבחר בבחירה ה-13 (כרגע שייכת לקליפרס) בדראפט 2020, שיהיה הדראפט הראשון בו יהיה מספיק מבוגר כדי להירשם. המוק האחרון פורסם לאחר סיומה של אליפות אירופה לנוער, מה שמרמז על העניין הרב שאבדיה מעורר בקרב סקאוטים ומנהלים ב-NBA. כמובן שמדובר בהערכות מוקדמת מאוד שיכולות להשתנות בצורה קיצונית, אולם לפחות בינתיים אבדיה הוא השחקן הבינלאומי הכי מוערך במחזור שצפוי להירשם לדראפט 2020.

עוד בנושא

זימון יוקרתי: דני אבדיה יוצא למחנה "כדורסל ללא גבולות" של ה-NBA
דייויד פדרמן: "דני אבדיה ויובל זוסמן יהיו שחקנים מן המניין ויותר מזה"
דיברתולומאו וקולשוב ישחקו בנבחרת ישראל, כספי ודאוסון מחוץ לסגל

שחקן נבחרת הנוער של ישראל דני אבדיה. אתר פיב"א, אתר רשמי
13 משחקים ב-21 ימים, והסקאוטים ממשיכים להתלהב. אבדיה במדי נבחרת הנוער/אתר רשמי, אתר פיב"א

גם ב-ESPN ממשיכים להציג אופטימיות בנוגע לקריירת ה-NBA של אבדיה. הסקאוט ג'ונתן גבעוני פרסם במהלך סוף השבוע סקירה של הכישרונות הבולטים באליפות אירופה לנוער והבליט, כמובן, גם את אבדיה. "משחק רע ולא אופייני של אבדיה מנע מישראל להתחרות על ההעפלה לדרג א', אבל כך או כך אבדיה שוב הפגין את כל הכישרון שלו", כתב על הישראלי, שהעמיד ממוצעים של 17.3 נקודות, 7.4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-27 דקות בממוצע באליפות הנוער. "הוא שיחק בכל העמדות מ-1 עד 4, הראה שיש לו סייז מצוין לשחקן חוץ וגם יכולות והבנת כדורסל ברמה גבוהה מאוד שמתאימה לכדורסל המודרני. לאבדיה יש ראיית משחק יוצאת מהכלל, הוא יכול למסור מכל נקודה על המגרש, הוא ריבאונדר טוב שאוהב לדחוף את הכדור במתפרצת, ושינויי המהירות שלו תוך כדי תנועה מרשימים מאוד. בנוסף, הקליעה הנקייה של אבדיה מאפשרת לו להיות אפקטיבי גם ללא הכדור, למרות שהוא קולע טוב גם מכדרור. באופן כללי יש לו פוטנציאל גדול בתור שחקן פיק אנד רול".

גבעוני ציין לרעה את ההגנה של אבדיה וכתב ש"זה החלק הכי חלש במשחק שלו. יש לו אינסטינקטים לא רעים, הוא מזהה קווי מסירה לא פעם וגם חוסם לפעמים, אבל הוא לא מראה מראה יותר מדי רצון והשקעה בצד הזה של המגרש. כמו כן, הוא לא בורך בכוח מתפרץ מרשים וקשה לו לסיים בצבע מול שומרים ברמה גבוהה. למרות כל סימני השאלה, רק בחודש ינואר ימלאו לו 18 ועד אז יש לו המון מקום לשיפור".

עוד באותו נושא

דני ענק: שנה אחרי הפריצה, תקרת הזכוכית של דני אבדיה רק גבהה

לכתבה המלאה

בסרטון: ביצועים של אבדיה בשנה האחרונה במדי הנוער של מכבי תל אביב

באתר הסקאוטינג The Stepien, שמסקר באופן יומיומי מועמדים לדראפט, פורסם אמש דוח מקיף על היתרונות והחסרונות של אבדיה וצוין כי "כולם מצפים שאבדיה יהיה בחירת לוטרי, אם לא בחירת טופ 10".

הסקאוט ריקי סקריצ'ה כתב באותו אתר ש"אבדיה המשיך באליפות הנוער את התצוגה החזקה שלו מאליפות העתודה, מילא את דפי הסטטיסטיקה, והראה בדיוק את מה שמצופה מכישרון כמוהו, שאמור להיבחר בלוטרי. העומס הגופני עליו היה ניכר מעט בהגנה וכשהוא היה ללא הכדור בהתקפה ונראה היה שחסרה לו קצת אנרגיה, אבל שום דבר משמעותי לא קרה כדי לשנות את מה שמייעדים לו ב-NBA: להיות בחירת טופ 10 בדראפט 2020".

דני אבדיה, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
העונה הקרובה תקפיץ שוב את המניה שלו? אבדיה/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully