וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטהאט דמירל: "לא ביקשנו פיצוי כספי עבור דיוויד בלאט"

22.6.2017 / 10:00

המנהל הספורטיבי של דרושפאקה מתאר לוואלה! ספורט את הדרמה מנקודת מבטו ("אישרנו לו לדבר רק עם מכבי תל אביב"), מבהיר את דעתו על הספקולציות בנוגע למאמן ("הוא הודיע לנו שהוא נשאר") ומשיב לביקורת: "הוכחנו שאנחנו ראויים לשחק ביורוליג". בלעדי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

שבוע חלף מאז הפיצוץ המפתיע בעסקה בין דיוויד בלאט למכבי תל אביב, ונראה שהצדדים ממשיכים הלאה בחייהם. הצהובים כבר סיכמו את כל התנאים עם מאמן אחר, נבן ספאחיה, וממתינים שישלים את התחייבויותיו באטלנטה הוקס כדי לבשר על החתמתו, בעוד בלאט החל בהכנות לעונה הבאה עם דרושפאקה.

אף שבתקשורת האירופית שמו של המאמן עדיין נקשר לקבוצות כאלה ואחרות, מבהיר המנהל הספורטיבי של המועדון הטורקי כי בלאט יישאר בתפקידו. בראיון לוואלה! ספורט מתאר מיטהאט דמירל את ההתרחשויות הדרמטיות בשבועות האחרונים מנקודת מבטו, וגם עונה לביקורת שהוטחה בדרושפאקה (המכונה "דאצ'קה") על כך ש"קנתה" באמצעים לא ספורטיביים את מקומה ביורוליג.

- בימים שלפני פיצוץ העסקה נפוצו דיווחים על כך שדרושפאקה מערימה קשיים, ואחר כך היה מי שטען שדרשתם פיצוי גבוה עבור שחרורו של בלאט.

"כל מה שקרה בכלל לא קשור אלינו", מסביר דמירל. "אני לא יודע מה פורסם, אבל אפילו לא דיברנו על בייאאוט, לא הגענו לזה. לדיוויד יש חוזה איתנו לעונה הבאה. הוא ניגש אלינו לפני כמה שבועות וביקש אישור לשוחח עם מכבי. הרשינו לו לעשות את זה".

- לא התאכזבתם ממנו על כך? לא כעסתם על מכבי שפנתה למאמן שלכם כשהוא תחת חוזה?

"אנחנו יודעים מי זה דיוויד, אנחנו יודעים שהוא מעדיף לאמן ביורוליג. אנחנו נשחק בעונה הבאה ביורוקאפ, והבנו שזה יהיה נכון מבחינתנו להתחשב בו. אתה יודע, כל הזמן הייתה לי הרגשה שבסוף הוא יישאר. אני יודע שהיו לו כמה שיחות עם מכבי, אבל בשבוע שעבר הוא פנה אליי ואמר שהחליט בסופו של דבר להישאר. לא שאלתי אותו יותר מדי שאלות, פשוט שמחתי, כי הוא עשה כאן דברים נהדרים בעונה הראשונה שלו ואני שמח שתהיה לזה המשכיות".

- כלומר, כל הפרסומים על כך שהוא עשוי לעבור לחימקי או למקומות אחרים אינם רלוונטיים.

"מלכתחילה, בלאט ביקש מאיתנו אישור לדבר באופן ספציפי עם מכבי תל אביב. עד כמה שידוע לי, הוא נשאר איתנו".

עוד בנושא

דיווח: חימקי תכריע בקרוב בין דיוויד בלאט לבין יורגוס ברצוקאס
האם נבן ספאחיה הוא האיש המתאים לשקם את מכבי תל אביב?
ראיון העבודה הקצר אי פעםכך פוצצה עסקת בלאט למכבי תל אביב

עוד באותו נושא

ראיון העבודה הקצר בהיסטוריה: כך פוצצה עסקת דיוויד בלאט ומכבי תל אביב

לכתבה המלאה
מיטהאט דמירל. GettyImages
"כל מה שקרה בכלל לא קשור אלינו". מיטהאט דמירל לצד מולי קצורין באלבה ברלין/GettyImages

דמירל (39), גרמני ממוצא טורקי, נולד בברלין והיה רכז נבחרת גרמניה בעבר. הוא שיחק במשך מחצית הקריירה שלו באלבה ברלין ואחרי פרישתו היה המנהל הספורטיבי שלה, אבל כעת הוא הסמכות המקצועית העליונה בדרושפאקה, המועדון הטורקי השאפתן שהתברג באופן מפתיע בצמרת הכדורסל האירופי.

לפני שנתיים, אף שהודחה ברבע גמר הפלייאוף המקומי ואפילו לא הופיעה במפעל אירופי כלשהו במשך עשור, היא זכתה בכרטיס החופשי ליורוליג, בין היתר על חשבונה של אלופת ישראל הטרייה הפועל ירושלים. הסיבה: המאמצת של דאצ'קה, חברת "דואוש", הפכה לספונסר מרכזי של היורוליג. אשתקד התברגו שוב הטורקים במפעל הבכיר, גם לאחר צמצומו ל-16 קבוצות.

- יש לא מעט ביקורת על כך שדרושפאקה קנתה את מקומה ביורוליג באמצעים לא ספורטיביים. נכנסתם למפעל הבכיר בלי לזכות באליפויות או להגיע להישגים במפעלים יבשתיים משניים.

"כבר לפני שלוש שנים, בעונה הראשונה שלנו בליגה הבכירה בטורקיה, שהיא אחת החזקות באירופה, סיימנו במקום השלישי בטבלה. ביורוליג ראו את הפוטנציאל של המועדון, התרשמו מהקשר שיש בינינו לבין קבוצת 'דואוש', שהיא אחד הכוחות הכלכליים החזקים שיש, והשתכנעו מרצינות הפרויקט שלנו. מה בדיוק היה השיקול שלהם לקחת אותנו? תשאל אותם. כשקיבלנו את ההזדמנות שלנו על המגרש, הוכחנו שההחלטה הזו הייתה נכונה, שאנחנו ראויים לשחק ביורוליג ושאנחנו מסוגלים להתמודד ברמות הכי גבוהות. בעונת הבכורה שלנו עלינו לטופ 16, ובעונה השנייה, תחת הפורמט החדש והמצומצם, הגענו לרבע הגמר. זו הצלחה חסרת תקדים".

- אבל עכשיו אתם חוזרים ליורוקאפ ונראה שאתם נמצאים בנקודה בעייתית.

"בסיטואציה שנוצרה בכדורסל האירופי, לא קל להישאר ביורוליג, וברור שזה נראה כאילו אנחנו עושים צעד לאחור, אבל גם היורוקאפ עומד להיות חזק ואיכותי בעונה הקרובה, ואנחנו רואים בזה אתגר".

- "דואוש" העבירה את עיקר תמיכתה ליריבתכם העירונית, פנרבחצ'ה.

"'דואוש' היא ספונסר של פנרבחצ'ה בכדורגל כבר יותר מעשר שנים, והמעבר שלה גם לכדורסל הוא חלק מתוכנית אסטרטגית. היא תמשיך לתמוך בנו, היא תעמוד בכל ההתחייבויות החוזיות שיש לנו. ברור שהתקציב שלנו יירד העונה, גם בגלל שאנחנו עוברים מהיורוליג ליורוקאפ ונתאים את עצמנו, אבל אנחנו נמשיך להיות תחרותיים".

מאמן דרושאפקה דיוויד בלאט. GettyImages
דמירל: "הגענו לרבע הגמר. זו הצלחה חסרת תקדים"/GettyImages

דרושפאקה כבר החלה לשלם את מחיר ההצלחה. למרות שהשכילה לשמור על בלאט, נראה כי תיאלץ להמציא את עצמה מחדש: וויל קלייברן, שהגיע אליה מהפועל חולון, חתם אתמול באופן רשמי בצסק"א מוסקבה; אנטה ז'יז'יץ' אמור לשחק בבוסטון סלטיקס; ודמירל כבר מכין את עצמו לפרידה הכפויה מהרכז בראד וונאמייקר. "הוא זוכה לעניין גדול מקבוצות ב-NBA ואני מעריך שבסופו של דבר הוא ישחק שם".

- באירופה דווח שוונאמייקר עשוי לעבור לפנרבחצ'ה. יש קשר בין הספקולציה הזו לבין התמיכה ש"דואוש" תעניק לאלופת היורוליג?

"לבראד יש חוזה לעונה הקרובה בדאצ'קה ללא סעיף שחרור, אבל גם אם הוא לא יישאר, אנחנו בטח לא נגיד לו לאן ללכת".

מיטהאט דמירל עם דירק נוביצקי. GettyImages
זיכרונות יפים מנבחרת גרמניה. דמירל עם נוביצקי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully