וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון לציון וחולון מתלבטות האם להשתתף במוקדמות ליגת האלופות

16.6.2017 / 17:14

לישראל אין בשלב הזה מקום בשלב הבתים של המפעל של פיב"א, והקבוצות טרם החליטו האם לנסות להעפיל מהמוקדמות. שלב המוקדמות הראשון יחל כבר בסוף ספטמבר. בני הרצליה תמשיך ביורופקאפ

האליפות של הפועל ירושלים ב-2017/צילום: מגד גוזני, עריכה: קובי אליהו

עם סיום עונת 2016/17 בכדורסל הישראלי נקבע המיקום הסופי של הקבוצות בטבלה, והמפעלים האירופיים בהן כל אחת מהן תוכל לשחק בעונה הבאה. בעוד מכבי תל אביב תתחרה ביורוליג והפועל ירושלים ביורוקאפ, מקום לו הייתה זכאית ללא שום קשר לחוזה שלה מול הנהלת היורוליג, הקבוצות השונות מתלבטות מאוד האם להירשם לאירופה, ולא ברור מה יהיה מספר הקבוצות הישראליות במפעלים האירופיים בעונה הבאה.

לישראל בשלב זה שני מקומות בשלבי המוקדמות של ליגת האלופות של פיב"א, שיתארכו השנה לשלושה סיבובים ככל הניראה, החל מסוף ספטמבר, ומקום נוסף בשלב הבתים ביורופקאפ. במנהלת הליגה פועלים על מנת להשיג כרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות, כפי שהיה בעונה שעברה, אך בעקבות ההישגים הלא מרשימים של מכבי ראשון לציון ועירוני נהריה אשתקד, כשרק האלופה היוצאת הצליחה לעבור את שלב הבתים ואז הודחה, ספק אם יהיה כך. אגב, אם מי שהייתה זוכה באליפות הייתה בוחרת להשתתף במפעל, בליגת האלופות העבירו מסר כי היא הייתה נכנסת לשלב הבתים.

מכבי חיפה כבר ויתרה על ההשתתפות באירופה, והקבוצה הבאה בסדר היא מכבי ראשון לציון, אלא שהכתומים ישתתפו בוודאות רק אם יובטח להם מקום בשלב הבתים, והם מחכים לתשובות בנושא זה במקביל להחלטה שלהם האם ללכת למוקדמות. הפועל חולון היא הבאה בתור, והסגולים עשויים ללכת למוקדמות, אבל לבקש לא לעבור ליורופקאפ אם יודחו, כי המפעל המשני לא מלהיב אותם. השתתפות החל משלב המוקדמות הראשון, כבר בסוף ספטמבר, בעייתית לחולון שתצטרך לפרוש מגביע ווינר, שעל פי התוכניות המוקדמות אמור להיערך השנה בעיר. כמו כן, מאמן הקבוצה דן שמיר הוא עוזר מאמן נבחרת ישראל ולא יצטרף לקבוצה לפחות עד השבוע השני של ספטמבר.

מי שכן תשתתף בוודאות באירופה היא בני הרצליה, שתמשיך ביורופקאפ. בהרצליה כבר השלימו את הרישום שלהם, ויקוו לעשות צעד נוסף מעבר לשלב הבתים השני אליו הגיעו העונה. עירוני נהריה, הפועל אילת והקבוצות שלא נכנסו לאירופה לא הביעו עניין מיוחד באירופה.

עוד בנושא

מכבי תל אביב: "דיברתולומאו על סף סיכום". הפועל ירושלים לא מוותרת
שרונאס יאסיקביצ'יוס ימשיך לאמן את ז'לגיריס, סיטו אלונסו בברצלונה
אודי הירש בטור אורח: להפועל ירושלים לא הגיע. טוב שהיא זכתה

יצחק פרי בעלי מכבי ראשון לציון (ימין) עם שמוליק ברנר מאמן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
ראשון לציון רוצה מקום בשלב הבתים. שמוליק ברנר ויצחק פרי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully