וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת אזרחים: הישראלים עליהם מכבי תל אביב והפועל ירושלים ייאבקו

5.2.2017 / 13:00

בר טימור או גל מקל? שון דאוסון או כארם משעור? אלכס טיוס או ג'ייק כהן? איגור קולשוב או ג'ון דיברתולומאו? בניגוד לקלאסיקו שייערך הערב בסימן דעיכת הישראלים, הקיץ הקרוב צפוי להיות רווי אמוציות, אגו ומניפולציות על השחקנים המובילים בשוק. כך זה עומד להיראות

one

בווידאו: תקציר המשחק האחרון בין מכבי תל אביב לירושלים

הפועל ירושלים ומכבי תל אביב ייפגשו הערב (ראשון, 21:00) לעוד פרק בסדרת הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי, ונדמה שהפעם - יותר מתמיד - תפקידם של הזרים יהיה מכריע. הישראלים בצהוב אמנם רבים יותר מבשנים עברו, אבל סובלים מעונת שפל ולא ממש נספרים על ידי המאמנים שעברו במועדון; האדומים נהנים מפריחה מחודשת ביורוקאפ, אבל מתקשים בליגה בעיקר בגלל שהם סובלים משמיכה קצרה בכל הקשור לחוק הרוסי.

הפקת הלקחים כבר מעבר לפינה, והמצב הנוכחי, כפי הנראה, ישתנה באופן קיצוני בסוף העונה הקרובה. ביד אליהו מתחילים להישמע דיבורים על מהפכה בסגל המקומי, ובארנה יודעים כי לקראת העונה הבאה הם יהיו חייבים להעמיק את אחיזתם ב"הבאת הישראלים הטובים ביותר", כפי שהבעלים אורי אלון דואג לומר בכל פעם. המלחמה על כל ישראלי איכותי בשוק עומדת להיות גדולה, רוויית אגו, אמוציות, מניפולציות וגם מלאת כסף. אנחנו ננסה לעשות סדר ולמפות את הגזרות השונות.

לפני הכל, לאלה שאינם מופיעים ברשימה:

* יותם הלפרין וליאור אליהו חתומים לעונה הבאה וצפויים להמשיך ללבוש אדום, כמו גם יוגב אוחיון ואיתי שגב בצד הצהוב.

* גיא פניני מסיים חוזה במכבי תל אביב, אולם התרחיש לפיו יחזור לירושלים נשמע דמיוני עד כדי בדיוני.

* אייזק רוזפלט עשוי לסיים את דרכו בבירה, אף שהוא חתום לעונה נוספת, ועדיין, לא נראה כי שתי הגדולות של הענף יילחמו עליו.

* טי.ג'יי ליף, בנו של בראד, שמככב העונה ב-UCLA, צפוי על פי כל הסימנים להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט. לכן, על אף שגם בתל אביב וגם בירושלים היו שמחים מאוד להנחית אותו, נראה כי מועמדותו אינה ריאלית עבור אף אחת מהן.

עוד בנושא:

21:05, ספורט 5: הפועל ירושלים - מכבי תל אביב
19:00, ספורט 5: עירוני נהריה - הפועל אילת
קאליף וואייט גמר את העונה, חשש שגם דגן יבזורי

שחקן מכבי אשדוד יפתח זיו. יותם רונן
החלטה שהתבררה כבינגו. יפתח זיו/יותם רונן

10. יפתח זיו: דור העתיד מתדפק על השער

בן 21, 1.91 מ', מכבי אשדוד/באר טוביה. 8.3 נק', 3.6 ריב', 3.9 אס' ו-1.7 חט'.

מצב החוזה: שחקן חופשי בקיץ.

בקיץ הקודם יפתח זיו היה מלפפון חם בקבוצות החצי התחתון של הליגה, שראו שחקן צעיר ומוכשר שמוכן לעשות את קפיצת המדרגה. החלטתו לשחק באשדוד התבררה כבינגו, והוא בעיצומה של עונת פריצה. כשאוחיון יחצה הקיץ את גיל ה-30, הלפרין עבר אותו מזמן וגם גל מקל מתקרב, זיו הוא המייצג של דור העתיד שמתדפק על השער. אל תתפלאו אם עסקה של רכישה והשאלה, כזאת שהייתה על הפרק בקיץ האחרון עם ירושלים, תעלה שוב גם הקיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב באדום? מקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

9. גל מקל וסילבן לנדסברג: שיעור בתורת המשחקים

מקל בן 28, 1.92 מ', מכבי תל אביב 10.2 נק', 2.7 ריב' ו-4.9 אס' בליגה.

לנדסברג בן 26, 1.98 מ', מכבי תל אביב. 14.6 נק', 3.4 ריב' ו-1.3 אס' בליגה.

מצב החוזה: שניהם חתומים לעונה הבאה במכבי.

כאן מדובר בעיקר במלחמה פסיכולוגית. מקל ולנדסברג לא ממש היו נקודות האור בעונה החשוכה של מכבי תל אביב ביורוליג, והצהובים בהחלט צפויים לחשוב על שינויים בגזרה הזו. הסיטואציה שלהם שונה מזו של פניני, שיסיים חוזה ובכל מקרה לא יגיע לירושלים אלא אם נכונה לנו רעידת אדמה גדולה בקיץ. במכבי תל אביב יודעים שרק מחשבה לוותר על אחד מהשניים תוביל את ירושלים להתנפלות על המציאה, והפחד הזה מהמהלך של היריבה הגדולה עשוי להוביל להתעקשות שלה לשמור עליהם, ממש כמו בתורת המשחקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלום ורוד של מאמנים. דיברתולומאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

8. ג'ון דיברתולומיאו: הפתרון המיידי

בן 25, 1.83 מ', מכבי חיפה. 11.6 נק', 4 ריב' ו-2.7 אס'.

מצב החוזה: שחקן חופשי בקיץ.

החלום הוורוד של חלק מהמאמנים ברמה הגבוהה. גארד עם קליעה פנטסטית, שקנה לעצמו שם של בולדוג הגנתי. לפני שנתיים, קצת לפני שחתם במכבי חיפה, דיברתולומיאו גם התאמן עם מכבי תל אביב שלא התלהבה, אבל מאז השתנו היוצרות, והוא הפך לאחד הגארדים הסקוררים הטובים בליגה, בטח מבין הישראלים. יכול להיות אופציה טובה לירושלים גם אם טימור יישאר, כשהאדומים מחפשים גיבוי נוסף ואיכותי. העובדה שבשבילו גם תפקיד שולי ביורוליג יהווה שדרוג אדיר הופכת גם את אופציית מכבי לריאלית בסיטואציות מסוימות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דווקא ירושלים יכולה להתאים. טיוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

7. אלכס טיוס: מיליון דולר, בייבי

בן 29, 2.03 מ', גלאטסראיי. 10.2 נק', 5.3 ריב' ו-1.6 חס' ביורוליג.

מצב החוזה: אופציה לטורקים עליו לעונה הבאה.

כנראה שלא יהיה קיץ שבו שמו של אלכס טיוס לא יעלה בהקשר של שתי הקבוצות. רק פעם אחת בקריירה הצליח הסנטר המתאזרח להחזיק מעמד יותר מעונה אחת באיזושהי קבוצה, וכשמדובר בגלאטסראיי, שגם כך היא מהקבוצות הפחות יציבות מבחינה כלכלית, מקצועית וניהולית ביורוליג, לא יהיה זה תלוש מהמציאות להעריך שנדודיו יימשכו גם בקיץ. הסיכוי שישוב לתל אביב אינו גבוה לאור הטונים הצורמים שבהם נפרד מהקבוצה, ודווקא ירושלים, אם תעשה את ההישג המרשים ותגיע ליורוליג, עשויה להיות זאת שתעשה את המהלך ותביא את הסנטר הישראלי הכי טוב שקיים, גם במחיר של מיליון דולר, השכר שהוא מרוויח בשנים האחרונות.

טי ג'יי קליין שחקן מכללת ריצ'מונד. AP
בהתפתחות הדרגתית. טי ג'יי קליין/AP

6. טי ג'יי קליין: האלמוני

בן 22, 2.06 מ', אוניברסיטת ריצ'מונד. 18.8 נק', 8.2 ריב' ו-5.5 אס'.

מצב החוזה: מסיים את קריירת המכללות בקיץ, לא צפוי להיבחר בדראפט.

אז קצת למי שלא שמע או לא מכיר, שחקן פנים שקונה לעצמו שם בתקופה האחרונה, וכן, הוא יהודי, בנה של ננסי ליברמן, אגדת כדורסל אמריקאית, ועוזרת מאמן כיום בסקרמנטו (שבעצמה התנצרה בינתיים). אחרי שנה מאכזבת באוניברסיטת ניאגרה עבר לריצ'מונד, לא קולג' ענק אבל סביר, והחל להתפתח ולפרוח. המספרים שלו העונה גרמו לכולם לדבר על הבן של, ובשבוע שעבר רשם טריפל דאבל ראשון בקריירת המכללות שלו. והוא נמצא בפנקסים של מכבי תל אביב עוד מלפני שני קיצים. בהפועל ירושלים לא ירשו לעצמם לוותר על שחקן שעדיין נמצא בסימן שאלה לגבי יכולתו להתאים לרמה המקצוענית. צפו על מאבק מפתיע גם בגזרה הזו.

ג'ייק כהן, מכבי אשדוד. לירון מולדובן
שחקן הפנים הישראלי המוכח והטוב ביותר בשוק. כהן/לירון מולדובן

5. ג'ייק כהן: זה שכבר היה שם

בן 26, 2.08 מ', מכבי אשדוד/באר טוביה. 13.6 נק', 7.6 ריב' ו-1.8 אס'.

מצב החוזה: שחקן חופשי בקיץ.

השחקן היחיד ברשימה שהחזיק בחוזה בשתי הקבוצות. ב-2015, אחרי שמכבי תל אביב ויתרה על האופציה שהייתה לה עליו, ירושלים החתימה אותו לשלוש שנים, השאילה אותו לעונה אחת, והקיץ ויתרה גם היא על שירותיו. בארנה העדיפו להחתים את רוזפלט, שנהנה מאהבת הקהל אך לא מרשים במיוחד, ואילו כהן, רק בן 26, מוכיח כמעט בכל שלב של העונה הנוכחית שהוא עולה עליו. מאבק אפשרי על שירותיו? בהנחה שטיוס לא חוזר ארצה, ושהפועל תל אביב לא מוותרת על שירותיו של ריצ'רד האוול, מדובר בשחקן הפנים הישראלי המוכח והטוב ביותר שקיים בשוק.

כארם משעור בני הרצליה. מגד גוזני
יחכה עוד קצת? משעור/מגד גוזני

4. כארם משעור: העסקה המסובכת ביותר

בן 25, 1.98 מ', בני הרצליה. 14.9 נק', 9.7 ריב' ו-1.3 אס' בליגה.

מצב החוזה: חתום לעונה נוספת בבני הרצליה.

אולי השחקן המעניין ביותר, אבל לצידו סימן שאלה גדול ביותר. למשעור יש חוזה בבני הרצליה, מה שהוריד אותו לפחות מקום אחד ברשימה. אלדד אקוניס, לפחות כלפי חוץ, לא מוכן לשמוע על שחרור שלו, וכדי שזה באמת יקרה יצטרכו הצהובים או האדומים לפתוח את הכיס ולרכוש שחקן ישראלי, מהלך שלא קורה בדרך כלל, בסכום גבוה מאוד. אם זה לא יקרה, משעור יחכה קיץ אחד נוסף לפני שיגיע לקבוצות הללו. מי שלא תצליח לקלוט את השחקנים שנמצאים לפניו ברשימה, תהפוך להיות פייבוריטית במרדף אחריו.

איגור קולשוב, מכללת רייס. AP
לא רק בישראל יתעניינו. קולשוב/AP

3. איגור קולשוב: שלא יפרח אצל היריבה

בן 22, 1.96 מ', אוניברסיטת רייס. 19 נק' (51% לשלוש), 8.4 ריב' ו-2 אס'.

מצב החוזה: מסיים את קריירת המכללות בקיץ, לא צפוי להיבחר בדראפט.

בדיוק בעונתו האחרונה במכללות, בתזמון מושלם, קולשוב פורץ ומוביל אוניברסיטה קטנה בלא מעט קטגוריות. במשך שנים היה ידוע איזה פוטנציאל גדול הוא, אבל רק השנה נראה שהדברים מתחילים להתחבר, והוא אף צפוי להיות מוזמן לאימוני התרשמות בקבוצות לפני הדראפט. האחוזים המטורפים מחוץ לקשת, הכוח הפיזי המשמעותי שנוסף, וגם המוצא הרוסי שצפוי לגרום לקבוצות ממזרח אירופה להתעניין, יגרמו לאדומים ולצהובים לפתוח במלחמה עליו. האם הוא יכול להפוך לשחקן משמעותי אצל אחת מהן? בכלל לא בטוח בשלב הראשון, אבל אף אחת מהן לא תרצה להסתכן בכך שהוא יהפוך לכזה אצל השנייה.

שון דאוסון שחקן מכבי ראשון לציון. לירון מולדובן
אם לא יפתיע ויגיע ל-NBA. דאוסון/לירון מולדובן

2. שון דאוסון: ההמתנה נגמרה

בן 23, 1.98 מ', מכבי ראשון לציון. 15.1 נק', 4.7 ריב' ו-2 אס' בליגה.

מצב החוזה: שחקן חופשי בקיץ.

בשנתיים האחרונות השאלה מתי דאוסון יגיע לתל אביב או לירושלים נשאלת שוב ושוב, ואם לא יפתיע ויגיע בקיץ הקרוב ל-NBA, הוא אמור להיות באחת מהן בעונה הבאה. דאוסון ואביו בחרו להישאר בראשון לציון עד תום חוזהו ודרכה לנסות להגשים את חלום הליגה הטובה בעולם, ובכך הוכיחו שהם מעדיפים דקות משחק על פני יוקרה וכסף. גם אם שני המועדונים הגדולים בישראל יציעו לו חוזי עתק, והמזומנים ישלפו במקרה שלו באופן ודאי, הם יצטרכו להוכיח לו שהוא מגיע על תקן של שחקן מוביל. בירושלים, שם בשנים האחרונות אין שחקן ישראלי מוביל על העמדה של דאוסון, הסיטואציה נראית טובה יותר, ואצל הצהובים? לנדסברג יושב על העמדה, וכפי שהודה ג'ו דאוסון בעבר, בנו לא יעבור להיות מחליף שלו בסגל. אז לצהובים אמנם יש מפעל בכיר יותר להציע, אבל דקות המשחק, מה שדאוסון דורש, נראות בשלב זה רבות יותר בצד האדום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעדיף לעבור? טימור/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. בר טימור: מלחמת תדמית ויכולת

בן 25, 1.90 מ', הפועל ירושלים. 10.1 נק', 2.5 ריב' ו-3.9 אס' בליגה.

מצב החוזה: שחקן חופשי בקיץ.

אולי המלחמה החשובה ביותר. בעוד מכבי תל אביב מחזיקה שני רכזים ישראלים בגיל השיא שלהם, להפועל ירושלים יש רק את טימור ואת הלפרין שקרוב יותר לסיום הקריירה שלו מאשר לשיאה. בירושלים יודעים דבר אחד: הליכה של טימור ליד אליהו, גם אם במחיר שהנהלת מכבי תל אביב תבחר לשחרר את אחד מקל או אוחיון, היא מכה תדמיתית גם עבורם, כשהשחקן המוכשר שקיבל אצלם במה, אבל לא את כולה כפי שניתן היה לצפות, יעדיף לעבור ליריבה הגדולה.

עבור הצהובים, החתמה של טימור בהחלט הגיונית - אוחיון ומקל לא הצליחו בשנתיים האחרונות להוכיח שהם מסוגלים לסחוב את העגלה לגבהים אותם ההנהלה דורשת. טימור אמנם לא הוכיח את עצמו עד היום באירופה, אבל הוא צעיר יותר ויביא דם חדש למועדון. אם יגיע, יהיה מדובר ברעידת אדמה של ממש, ובפגיעה במעמדה של ירושלים, שהצליחה להכות בצהובים בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully