וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפחד כלל: חורחה סמפאולי הפך את סביליה לקבוצה ווינרית

16.1.2017 / 9:00

מהפכים בדקות האחרונות, הפסדים שיצרו וינריות וחינוך שמקדש את הרצון לנצח על פני הפחד להפסיד. ה-1:2 של סביליה על ריאל מדריד הוא עוד הוכחה שיש לנו כאן מועמדת לאליפות. ומי שלא מבין זאת, יכול לעיין במורשת המאמן סמפאולי שיצרה זאת. הבלוג של יוכין

one

בווידאו: צפו בתקציר הניצחון הדרמטי של סביליה 1:2 על ריאל מדריד אמש

עד אתמול, בכל תולדות הליגה הספרדית היה רק משחק אחד בו הובילה ריאל מדריד בדקה ה-85 והפסידה. היה זה ב-18 בינואר 1992 במסטאייה. הלבנים, עם ראדומיר אנטיץ' על הקווים, הובילו את הטבלה ביתרון חמש נקודות על ברצלונה אחרי 17 מחזורים כאשר התייצבו נגד ולנסיה של חוס הידינק. זה היה צמוד ומותח, אבל בדקה ה-70 העלה מיצ'ל את האורחת ליתרון בפנדל. בדקה ה-87 הישווה הקשר האלגנטי פרננדו, הכוכב המקומי האהוב שבילה כמעט את כל הקריירה בשורות העטלפים ומדורג רביעי בטבלת הכובשים בכל הזמנים של המועדון. כעבור דקה, הוסיף רוברטו נגיחה משלו לרשתו של פאקו בויו, וריאל הפסידה 2:1.

הפער מבארסה הצטמק, אבל ריאל שמרה על הפסגה עד המחזור האחרון, אז נפלה קורבן לקאמבק מיתולוגי של טנריפה. היא היתה זקוקה לניצחון כדי לחגוג אליפות והובילה 0:2, אבל התפרקה. שער השיוויון הדרמטי היה עצמי, וחתום עליו הבלם הברזילאי ריקארדו רוצ'ה. מיד לאחר מכן, קבע פייר המחליף 2:3 לקבוצה מהאיים הקנאריים, וברצלונה חגגה אליפות.

אוהדי ריאל הוותיקים לא יוכלו להתעלם מהתחושה שהאירועים אתמול היו סמליים, מעין שילוב של שני ההפסדים ההם. בדיוק 25 שנה אחרי המפלה בוולנסיה, ב-15 בינואר 2017, שמטה ריאל שוב יתרון בו החזיקה בדקה ה-85. גם הפעם זה קרה במשחק מספר 18 שלה העונה בליגה. גם הפעם היא החזיקה ביתרון חמש נקודות על פני ברצלונה (אם כי בשיטת שלוש נקודות לניצחון בניגוד לשתיים ב-1992, ועם משחק חסר ביד). גם הפעם היא עלתה ליתרון בפנדל. בדקות הסיום התסריט היה דווקא דומה יותר לטנריפה – שער שיוויון עצמי של הבלם (סרחיו ראמוס), ואז שער של מחליף (סטבן יובטיץ').

עוד בנושא

צפו בסביליה קוטעת לריאל רצף של 40 משחקים ללא הפסד עם 1:2 דרמטי
סרחיו ראמוס נותר אומלל בסיום ברמון סאנצ'ס פיחואן: "מעולם לא שרקו נגדי ככה"
חם גם באיטליה: פיורנטינה ניצחה 1:2 את יובנטוס, הפער בפסגה רק נקודה
קבוצת ההתקפה הטובה באירופה: מונאקו ראשונה בצרפת אחרי 1:4 במארסיי

ככה זה נראה ב-1992

לריאל היה עדיף להפסיד ביום חמישי

כדי לחדד את התחושה ההיסטורית, הרי שסרחיו ראמוס הבקיע לרשת הלא נכונה בליגה הספרדית בפעם הראשונה בחייו, ודווקא באיצטדיון של האקסית בו ספג שריקות בוז צורמות. איבוד כדור מיותר במרכז המגרש ומיקום גרוע של קיילור נבאס עלה לריאל בקטיעת הרצף ההיסטורי ללא הפסד. היא נעצרה על 40 משחקים, אחרי עצרה בעצמה את רצף 39 המשחקים של ברצלונה עם ניצחון בקאמפ נואו באפריל האחרון, עם מהפך ושער מאוחר של כריסטיאנו רונאלדו.

למעשה, ריאל היתה קרובה מאוד לאבד את המאזן ביום חמישי האחרון, כאשר סביליה כבר הובילה 1:3 בדקה ה-83 במשחק הגומלין בשמינית גמר גביע המלך. ראמוס צימק אז בפנדל לכיוון הנכון, וקארים בנזמה שלח את זינדין זידאן לחגיגות מטורפות על הקווים עם שיוויון דרמטי עמוק בזמן פציעות. בדיעבד, זיזו היה מאושר לבטל את תוספת הזמן בשני המשחקים מול האנדלוסים, להפסיד ביום חמישי כי הוא עלה בכל מקרה לרבע הגמר בזכות 0:3 במשחק הראשון, ולהישאר עם נקודה אתמול. במובן מסוים, השער של בנזמה שהובקע עם המון מזל פעל לרעת ריאל. אחרי שהכדור נשק לרשת, נדמה היה שהכל הולך לה. זה יצר תחושה של אי פגיעות, וייתכן שנוצרה שאננות מסוימת שאיפשרה לסביליה לחגוג אמש.

לוקה מודריץ' שחקן ריאל מדריד לפני ויטולו שחקן סביליה. GettyImages
הגיעו שאננים. לוקה מודריץ/GettyImages

הרצון לנצח חזק מהפחד להפסיד

כי מול החבורה של חורחה סמפאולי אסור בשום אופן להיות שאננים, וריאל קיבלה את העדות לכך דווקא ביום חמישי. רוב הקבוצות היו מוותרות אחרי שספגו שלישיה ללא מענה בסנטיאגו ברנבאו במשחק הראשון, אבל לא סביליה. המאמן הארגנטינאי גרם לשחקניו להאמין שהם מסוגלים לחולל סנסציה, והקרב היה ייצרי ומרתק. לא לחינם הובילו האנדלוסים 1:3 שבע דקות לסיום ותקפו בכל הכוח על מנת לכבוש פעמיים נוספות. קבוצות של סמפאולי לא נכנעות לעולם.

מאז החל את דרכו כמאמן, הארגנטינאי מלמד את חניכיו שהרצון שלהם לנצח צריך להיות הרבה יותר גדול מהפחד להפסיד – בכל משחק ומול כל יריבה. זה בדיוק המבחן שמבדיל בין ווינרים ללוזרים, כפי שדיסקסנו כאן ביולי 2015 אחרי שארגנטינה וליאו מסי הפסידה לצ'ילה של סמפאולי בפנדלים בגמר קופה אמריקה. הנה ציטוט נבחר: "סמפאולי הצהיר שלא ישנה את השיטה ההתקפית. השחקנים עלו למגרש ללא חשש. הם השתוקקו לעשות היסטוריה, וברכיהם לא רעדו". בסופו של דבר, המזל היה לצידם.

המזל הזה לא תמיד האיר את פניו לסמפאולי. בשמינית הגמר מונדיאל 2014, למשל, נתנה צ'ילה פייט פנומנלי לברזיל המארחת, סיימה בתיקו 1:1 והפסידה בפנדלים. זה היה כואב, אבל השחקנים ירדו מהמגרש עם תחושה של ניצחון מוראלי. החלוץ מאוריסיו פינייה אפילו קיעקע על גופו של הכדור שהדביק למשקוף של סלסאו בדקה ה-119. לו היתה הבעיטה שלו הולכת מספר סנטימטרים נמוך יותר, ברזיל היתה מודחת כבר אז, והשביעיה מגרמניה בחצי הגמר באותו האיצטדיון בבלו הורוזונטה היתה נמנעת.

מאמן סביליה חורחה סמפאולי. רויטרס
הקבוצות שלו אף פעם לא מוותרות. חורחה סמפאולי/רויטרס

קאמבקים ללא הפסקה

האם זה היה עדיף מבחינתם? שאלה מסוג זה לא ממש רלוונטית, אבל דבר אחד בטוח – בברזיל כה התרשמו מצ'ילה של סמאפולי שהאופציה למנותו למאמן הלאומי במקומו דונגה נשקלה ברצינות לפני שנה. ניימאר אף תמך באופציה זו, והיא נפסלה בעיקר משיקולי לאום. על אף כל ההיבטים החיוביים, לברזילאים קשה מאוד להשלים עם מאמן ארגנטינאי בראש נבחרתם. בסופו של דבר, הם יכולים להיות מרוצים מהבחירה בטיטה, גם אם היא הגיעה באיחור רב. גם סמפאולי יכול להיות מרוצה מהשתלשלות העניינים מאז, כי בגיל 56 מגיע לו לנסות את כישוריו באירופה. וגם כל חובבי הכדורגל הרוויחו בגדול, כי הצפיה בסביליה של סמפאולי היא חוויה, ואפשר להנות ממנה על בסיס שבועי.

הצהרת הכוונות היתה כבר במחזור הראשון כאשר האנדלוסים ניצחו את אספניול 4:6. קצב הכיבושים אמנם ירד לאחר מכן, אבל הדרמות המשיכו להגיע בקצב מעולה, וסביליה מתמחה בין היתר במהפכים בדקות הסיום. בספטמבר היא פיגרה 1:0 מול לאס פלמאס בדקה ה-89, אבל ניצחה 1:2. בנובמבר היא פיגרה 2:1 מול לה קורוניה בדקה ה-87, וניצחה 2:3. לכך יש להוסיף את שער הניצחון של וויסם בן יידר מול אלאבס בדקה ה-90 ואת שער הניצחון של פאבלו סראביה מול לגאנס בדקה ה-85.

את הקבוצה הזו אסור להספיד אף פעם. סמפאולי הפך את שחקניו לווינרים. בעונה שעברה לא היה לסביליה אף ניצחון חוץ בליגה, והעונה היא השיגה כבר ארבעה, והביסה את יריבותיה במגרשים קשים מאוד בוויגו ובסן סבסטיאן. כאשר לוקחים בחשבון את המאזן המושלם בבית, למעט ההפסד לברצלונה שלא באמת הגיע לה, אי אפשר להתעלם מהעובדה הפשוטה – סביליה היא מועמדת לתואר. וכך אמר אתמול זידאן בעצמו במסיבת העיתונאים אחרי ההפסד: "אין לי ספק שסביליה תיאבק על האליפות".

תקציר: סביליה - אוסאסונה 0:5. one
סמפאולי הפך גם אותו לווינר. סטבן יובטיץ'/one

הנס של יובטיץ'

החשש של זידאן מביקור שני תוך שלושה ימים באיצטדיון רמון סאנצ'ס פיסחואן היה גדול – עד כדי כך שהחליט להפתיע את סמפאולי והתייצב לראשונה בקריירה בת השנה כמאמן במערך עם שלושה בלמים. זה לא היה חיקוי של אנטוניו קונטה, אלא של סמפאולי עצמו, כי הארגנטינאי אוהב לשחק 3-4-3 או 2-5-3. ואולם, הוא ממש לא מקובע, ואתמול הלך דווקא על רביעיה אחורית. כאשר נקלע לפיגור, ביצע סמפאולי שני חילופים התקפיים מעניינים, ושלח תחילה למגרש את סטבן יובטיץ'.

והנה לכם ההשפעה של המאמן. החלוץ המונטנגרי איבד שלוש וחצי שנים מחייו מאז עזב את פיורנטינה בקיץ 2013. במנצ'סטר סיטי דיכאו אותו, ובאינטר לא ספרו אותו – לטענת סוכנו בגלל שהקפטן השערורייתי מאורו איקארדי לא רצה לשחק לצידו. אז הוא ברח בהשאלה לסביליה, ובשני המשחקים הראשונים במועדון החדש כבש פעמיים מול ריאל מדריד. סמפאולי השתמש בתבונה ברעב העצום של יובטיץ', והפך גם אותו לווינר. עם גישה כזו, השמיים הם באמת הגדול, והרבה מאוד אוהדים נייטרלים ירצו לראות את סביליה מקדימה את ריאל וברצלונה בטבלה הסופית.

באשר לריאל, קטיעת הרצף תרגיע את הרעש התקשורתי, וזה יפעל לטובתה. כעת, היא תצטרך להפעיל את כל המאמצים כדי שהתסריט של 1992 לא יחזור על עצמו. למזלה, טנריפה משחקת בליגה השניה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully