וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 14 שנים: רוג'ר פדרר מחוץ לעשירייה הראשונה

יום היסטורי בדירוג העולמי: השוויצרי צנח שבעה שלבים למקום ה-16 אך מבטיח שהוא "על המסלול", מארי ראשון אבל עלול לאבד את זה בשבוע הבא. דודי סלע עלה למקום ה-92, שחר פאר מחוץ לאלפייה הראשונה

אימג'בנק GettyImages

יום היסטורי בדירוג הטניס העולמי. בזמן שאנדי מארי עלה באופן רשמי למקום הראשון בפסגת הדירוג העולמי, גם עבור רוג'ר פדרר מדובר בציון דרך - הטניסאי השוויצרי לא נכלל בעשרת הראשונים לראשונה זה 14 שנה. פדרר ירד מהמקום התשיעי למקום ה-16, הכי נמוך שלו מאז שהיה במקום ה-13 באוקטובר 2002.

עוד בנושא

אנדי מארי עלה למקום הראשון בעולם: הנתונים והתגובות
ראשון בעולם, הטוב בעולם: אנדי מארי זכה גם בטורניר המאסטרס בפריס
אנדי מארי: "לא חשבתי שאצליח להשיג את המקום הראשון בעולם". כל התגובות מעולם הטניס

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
מרוויח לא רע, מתכנן להישאר. פדרר/GettyImages

הסיבה העיקרית להידרדרות של פדרר היא הפציעה בברכו. פדרר, שמחזיק ב-17 תארי גרנד סלאם (האחרון שבהם היה ב-2012), נפצע בחצי גמר ווימבלדון, בהפסד בחמש מערכות מול ראוניץ', ומאז לא שיחק. כמה שבועות לאחר מכן הצהיר שסיים את העונה ושהוא חושב על 2017. באוגוסט הבא הוא יהיה בן 35, אבל הוא מצדו התעקש לאחרונה ש"יש לי עוד כמה שנים". הוא צפוי לחזור לשחק בינואר, בטורניר בפרת' אוסטרליה. העונה שיחק רק בשבעה טורנירים.

"אני לגמרי במסלול הנכון", אמר לאחרונה בשוויץ, "התקווה היא שמבחינה פיזית אהיה שוב ב-100 אחוז. אנחנו מגבירים עכשיו את האינטנסיביות, ובקרוב אחזור לשחק". אגב, על פי "פורבס" גם בשנה הזאת, המקרטעת מבחינתו (הראשונה מאז 2001 אותה יסיים מחוץ לטופ-10, הראשונה מאז 2000 אותה הוא מסיים ללא תואר), פדרר היה הספורטאי הרביעי בעולם מבחינת הכנסות - 67.8 מיליון דולר - כשלפניו רק כריסטיאנו רונאלדו, ליאונל מסי ולברון ג'יימס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אנדי מארי טניסאי. AP
ועוד ידו נטויה. מארי/AP

מנגד, עבור מארי זה יום חג. לראשונה מאז פברואר 2004, תקופה של 666 שבועות, שחקן שהוא לא פדרר, רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' תופס את הפסגה. באמצע השנה מארי היה במרחק עצום מדג'וקוביץ', שנראה בשליטה מוחלטת בטניס העולמי, ולסקוטי היו מחצית מנקודות הדירוג של הסרבי (8,915 מול 16,950 של דג'וקוביץ', שזכה ברולאן גארוס ואוסטרליה). מאז מארי השלים מהפך אדיר, זכה בווימבלדון, זכה לאחרונה בארבעה טורנירים רצופים (כולל אתמול בברסי), רשם 19 ניצחונות ברציפות, הגיע ל-11 גמרים מתוך 12 הטורנירם האחרונים שלו, זכה בשמונה טורנירים השנה, וכעת עבר את נולה עם טניס משכנע.

עם זאת, דג'וקוביץ' יוכל לסיים את השנה במקום הראשון, בפעם החמישית בשש השנים האחרונות. אם דג'וקוביץ' יזכה בטורניר גמר הסבב בלונדון (13 עד ה-20 בנובמבר) במאזן 0:5, הוא ישלים עוד מהפך.

העשירייה הראשונה: מארי, דג'וקוביץ', ואוורינקה, ראוניץ', נישיקורי, מונפיס, צ'יליץ', נדאל, ת'ים, ברדיך. בקרב הישראלים: דודי סלע עלה שני שלבים למקום ה-92. אמיר ויינטרוב 224, עדן לשם 401. אצל הנשים - שחר פאר הלא פעילה, שאת ימים אלה מקדישה לניסיון להשתתף בריצת מרתון, ירדה מחוץ לאלפייה הראשונה למקום ה-1,101.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully