וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: אנדי מארי עלה למקום הראשון בדירוג העולמי

הבריטי עלה לגמר טורניר ברסי בעקבות פרישתו של ראוניץ', והשיג גם את פסגת הדירוג לראשונה בקריירה. יפגוש את איזנר, שהפך לאמריקאי הראשון בגמר בפריס אחרי 4:6, 3:6 על צ'יליץ'

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. AP
מספר 1 בעולם. אנדי מארי/AP

אנדי מארי העפיל היום (שבת) לראשונה בקריירה לפסגת הדירוג העולמי בסבב ה-ATP. הטניסאי הבריטי נזקק לכרטיס לגמר טורניר ברסי כדי לעקוף באופן רשמי את נובאק דג'וקוביץ', וקיבל עזרה מיריבו מילוש ראוניץ' שהודיע על פרישה לפני המשחק ביניהם בחצי הגמר. בכך הפך לבריטי הראשון שניצב בראש דירוג הטניס העולמי ויגיע לטורניר גמר הסבב בלונדון כמוביל החדש.

* מארי זכה לעלות אל המקום הראשון אחרי 11.5 שנים כמקצוען, 798 משחקים בסבב, 42 תארים ושתי מדליות זהב במשחקים האולימפיים.

* בגיל 29 מארי הוא הטניסאי המבוגר ביותר שעולה לראשונה בקריירה אל המקום הראשון בעולם מאז ג'ון ניוקאמב עלה אל המקום הראשון כשהוא בן 30 ב-1974.

* אנדי ואחיו ג'יימי מארי הפכו לאחים הראשונים שמחזיקים בו זמנית במקום הראשון ביחידים ובזוגות.

* דג'וקוביץ' איבד את הפסגה אחרי 122 שבועות. רק רוג'ר פדרר (237 שבועות), ג'ימי קונורס (160) ואיבן לנדל (157) החזיקו יותר זמן ממנו בפסגה ברצף.

אמא ג'ודי מארי

הת'ר ווטסון

אנדי רודיק

גרג רוזצקי

פטרה קביטובה

בראד גילברט

מארין צ'יליץ', שהפתיע ביום שישי את דג'וקוביץ' והדיח אותו ברבע הגמר, הופתע בעצמו היום על ידי ג'ון איזנר, שגבר עליו 4:6, 3:6 והעפיל לגמר המאסטרס פריס, בטורניר על סך פרסים של 3.75 מיליון יורו. הוא יהיה יריבו של מארי.

האמריקאי (27), שמעולם לא ניצח את הקרואטי בשישה מפגשים קודמים, השיג שבירה אחת במערכה הראשונה ועם 10 אייסים ניצח 4:6. איזנר אפשר ליריבו רק אפשרות שבירה אחת לאורך המשחק כולו, אך צ'יליץ' לא ניצל אותה וכך האמריקאי הוסיף עוד שמונה אייסים ושבר פעמיים כדי להכריע עם 3:6 במערכה השנייה. איזנר הפך לאמריקאי הראשון שמגיע לגמר טורניר ברסי, מאז אנדרה אגאסי ב-1999.

ג'ון איזנר טניסאי אמריקאי. רויטרס
היסטוריה קטנה. ג'ון איזנר/רויטרס

בטורניר ז'והאי בסין, שם משחקות 12 הטניסאיות הטובות ביותר שלא הצליחו להגיע לטורניר גמר הסבב, העפילה אלינה סביטולינה לגמר עם ניצחון 6:2, 1:6, 4:6 על הבריטית ג'ו קונטה, המדורגת הבכירה בטורניר. האוקראינית תתמודד בגמר מול הצ'כית פטרה קביטובה, שעברה את הסינית ז'אנג שוואי עם 2:6, 2:6 קליל.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדי מארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully