וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי: "לא חשבתי שאצליח להשיג את המקום הראשון בעולם"

הטניסאי הבריטי חגג את העלייה ההיסטורית שלו אל פסגת הדירוג: "החודשים האחרונים היו הטובים בקריירה שלי, גאה על המקום הראשון". כל התגובות מעולם הטניס וסרטון מרגש שהוכן לכבודו בפנים

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: הסרטון שהוכן למארי על ידי ה-ATP

אנדי מארי הבטיח היום (שבת) את עלייתו למקום הראשון העולם, לפחות לשבוע. הסקוטי בן ה-29 יעלה ביום שני הקרוב אל ראשות הדירוג העולמי ויעבור את נובאק דג'וקוביץ' שדורג ראשון בעולם מאז 7 ביולי 2014. מארי הבטיח את העלייה למקום הראשון בעקבות הבטחת מקומו בגמר טורניר המאסטרס 1,000 בברסי, פריס אחרי שמילוש ראוניץ' פרש מהמשחק מולו בשל פציעה. דג'וקוביץ' היה במקום הראשון בעולם ב-122 השבועות האחרונים ובסך הכול 223 שבועות.

אוהדי טניס בריטים מעודדים את אנדי מארי. רויטרס
מארי עם התואר בווימבלדון/רויטרס

"להגיע למקום הראשון זה לא עניין של היום, אלא של 12 החודשים האחרונים והטורנירים שהיו במהלך הזמן הזה", אמר מארי, "החודשים האחרונים היו הטובים בקריירה שלי ואני גאה מאוד שעליתי אל המקום הראשון. זו הייתה המטרה שלי בשנים האחרונות. זה מרגיש קצת מוזר לעלות למקום הראשון בגלל הפרישה של מילוש ואני מאחל לו רק טוב. בתחילת הקריירה שלי, תמיד רציתי לזכות בתואר גרנד סלאם, אבל עכשיו כשהתגברתי ניסיתי מאוד לעלות למקום הראשון. הייתי צריך לשפר את העקביות שלי ובשנים האחרונות הצלחתי לעשות את זה. אני שמח שעשיתי את זה. אני רוצה לתת הרבה אשראי לג'יימי דלגאדו, המאמן שלי, שהיה איתי בכל טורניר. הוא היה איתי בכל יום, עבד איתי מתחילת השנה. מגיע לו אשראי רב.

"זה משהו שלא השגתי בעבר ולא היה משהו שהרגשתי או חשבתי שאצליח להשיג השנה, אפילו אחרי רולאן גארוס או בתחילת השנה. הייתי כל כך רחוק מבחינת נקודות דירוג וכמות המשחקים שהייתי צריך לנצח. מעולם לא ציפיתי לעשות את זה אחרי הרולאן גארוס כי הייתי מאוד מדוכדך אחרי ההפסד בגמר לנובאק. דברים יכולים להשתנות מהר מאוד בספורט הזה והוא ספורט מוזר. ראיתם שנובאק הפסיד אתמול לטניסאי שהוא ניצח אותו 14 פעמים ברציפות. ואז ג'ון איזנר ניצח את צ'יליץ' היום אחרי שהוא הפסיד לו שש פעמים ברציפות. אם אפסל במשחק מחר, אז לא אקבל את הנקודות מהטורניר הזה. אשתדל להתנהג יפה, לשמור את המחבט בידיים שלי והכול יהיה בסדר בשני".

ביום שני, כשמארי יהיה בן 29, חמישה חודשים ו-23 ימים, הוא יהפוך לטניסאי ה-26 בהיסטוריה שנמצא במקום הראשון בעולם (מאז 1973) והשני הכי מבוגר שעולה לראשונה למקום הראשון אחרי ג'ון ניוקאמב, שעשה את זה בגיל 30 ו-11 ימים ב-1974. מארי הוא האירופי ה-15 שנמצא במקום הראשון בעולם והוא מחזיק בזמן הארוך ביותר אי פעם בין העלייה למקום השני לבין העלייה לפסגה אחרי שאייש את המקום השני לראשונה ב-17 באוגוסט 2009. מארי זכה השנה בשבעה תארים, כולל הזכייה השנייה שלו בווימבלדון וזכייה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בריו. הבריטי זכה גם בשני תארי מאסטרס 1,000 השנה (רומא ושנגחאי) ומחזיק בסך הכול במאזן 9:72 כשהוא ברצף נוכחי של 18 ניצחונות.

אנדי מארי סרטון עלייה למקום הראשון. GettyImages
השלים הישג גדול. מארי/GettyImages

יושב ראש ונשיא ה-ATP כריס קרמוד אמר: "אנדי הראה מסירות מדהימה, נחישות ועבד קשה מאוד כדי לעלות למקום הראשון בעולם. קשה לחשוב על שחקן שזה מגיע לו יותר מאשר לו. הייתה לו עונה פנומנלית ומגיעה לו ההכרה הזו, שמאשרת את הסטטוס שלו כשחקן הטוב בעולם".

אמו של אנדי מארי ומאמנתו לשעבר, ג'ודי מארי, אמרה: "אני חושבת שזה פרס וגמול על ההתמדה שלו, הסבלנות והחוסן הנפשי שלו כי הוא כזה לוחם מדהים. כשאנשים צופים בו בטלוויזיה, הם לא רואים מה צריך כדי להביא שחקן למצב הזה. אני יודעת יותר טוב מכל אחד אחר כמה הוא השקיע בטניס במשך השנים כדי להגיע למצב הזה". מאמנו של מארי ג'יימי דלגאדו: "היו כמה דמעות של גברים וחיבוק גדול, היה גם הלם. זה מדהים, זו שנה שבלתי תיאמן. כשאני מסתכל אחורה למרץ או אפריל, אנדי איבד ביטחון והמוטיבציה שלו הייתה נמוכה יחסית כיוון שהוא היה רחוק בדירוג מנובאק, המקום הראשון אפילו לא היה במחשבות שלנו. לגמור כך את השנה זה מיוחד, וזו המטרה הבאה שלנו".

בסרטון שהוכן לכבוד מארי על ידי ה-ATP, אמר דג'וקוביץ': "הוא שיחק טניס מדהים, אולי הכי טוב שהוא אי פעם שיחק. ראיתם בטניס שהוא שיחק שהוא ראוי למקום הראשון". סטן ואוורינקה: "אנדי שיחק מדהים, במיוחד בחודשים האחרונים". תומאש ברדיך: "הייתה הדומיננטיות הגדולה של רוג'ר, אחר כך רפא ונובאק ועכשיו אנדי לוקח את המקום הראשון". מילוש ראוניץ': "הדרך בה אנדי משחק היא של השחקן הטוב ביותר בעולם". קיי נישיקורי: "נהדר לראות את אנדי עולה למקום הראשון בעולם, הוא משחק נהדר השנה. אין מישהו שראוי יותר ממנו להיות במקום הראשון". דומיניק תים: "הוא אחד השחקנים הטובים ביותר בהיסטוריה של הטניס". דויד גופן: "הוא רוצה לנצח בכל משחק, ואני חושב שהוא ראוי למקום הראשון".

  • עוד באותו נושא:
  • אנדי מארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully