וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים ובלסינג קאקו: התחקיר על סם אלרדייס לפני 10 שנים

המאמן המפוטר של נבחרת אנגליה כבר נחשד בעבר בשחיתויות. בתחקיר רחב היקף של רשת BBC ב-2006, עלו סימני שאלה בנוגע להחתמות שביצע כמאמן בולטון. בין היתר אלו של הישראלי והניגרי

רויטרס

הכדורגל האנגלי כמרחקה בעקבות הפיטורים של סם אלרדייס, אבל זו לא הפעם הראשונה בה שמו של ביג סם נקשר בשערוריות שכוללות סוכני שחקנים.

בתחקיר רחב היקף של התכנית הידועה "פנורמה" ברשת BBC לפני 10 שנים, אלרדייס נחשד בקבלת שוחד מסוכנים כדי להחתים כדורגלנים אותם הם מייצגים. שני סוכנים, טני ירימה ופיטר הריסון, תועדו במצלמות נסתרות כשהם כביכול מעבירים לאלרדייס תשלום דרך בנו קרייג - סוכן שחקנים בעצמו. אלרדייס האב הכחיש אז מכל וכל את החשדות.

התחקיר הרחב של פנורמה, Football's Dirty Secrets (בתרגום חופשי: "הסודות המלוכלכים של הכדורגל") העלה חשדות בנוגע לאנשי כדורגל רבים, ביניהם גם הארי רדנאפ. הוא התמקד בהעברות ספציפיות, אחת מהן של טל בן חיים ממכבי תל אביב לבולטון שהודרכה אז על ידי אלרדייס. על פי החשד שעלה בתחקיר, קרייג אלרדייס קיבל תשלום בשביל "לשכנע" את אביו לצרף את הבלם הישראלי.

עוד בנושא:

סם אלרדייס סיים את תפקידו כמאמן נבחרת אנגליה
שירר: "אנגליה הגיעה לשפל חדש". פרדיננד: "צוחקים עלינו"
סערה באנגליה: סם אלרדייס ניסה להונות את ההתאחדות

סם אלרדייס עם טל בן חיים ב-2005. GettyImages
אלרדייס ובן חיים בימי בולטון/GettyImages

בתחקיר פולו-אפ שביצע העיתון "טלגרף" כמה ימים לאחר מכן נטען שבין האנשים שהיו אמורים לקבל עמלה מעסקת בן חיים, היה דייויד אבו הישראלי - סוכן לא מורשה. כחמישה חודשים לאחר מכן, בפברואר 2007, טען עיתונאי מ"סאנדיי אקספרס" שאבו פנה אליו והציע למכור לו הקלטות "שיביכו את סם וקרייג אלרדייס" תמורת 75 אלף ליש"ט.

בעקבות התחקירים בתקשורת, ההתאחדות לכדורגל באנגליה הקימה את ועדת סטיבנס שתפקידה לבדוק שחיתויות בכדורגל האנגלי. בדו"ח של הוועדה צויינו ארבע החתמות של בולטון שהוגדרו "מדאיגות", ביניהן בן חיים ובלסינג קאקו, שהצטרף לוונדררס ממ.ס אשדוד. יחד עם זאת, לא עלו ממצאים לא חוקיים.

אלרדייס לא הואשם בסופו של דבר והוא איים לתבוע את רשת BBC. למרות שהצהיר שתדרך את עורכי דינו להכין כתב תביעה, אחד כזה מעולם לא הוגש. בנו קרייג החליט לנטוש את תפקידו כסוכן שחקנים מזמן ובאחד מהראינוות שנערכו עמו, הודה ש"יכול להיות שדברים שעשיתי בעבר פגעו בסיכוי של אבי לאמן את נבחרת אנגליה".

ביג סם מונה למאמן נבחרת אנגליה ב-22 ביולי, אבל פוטר אתמול בערב בעקבות תחקיר אחר. אלרדייס צולם על ידי עיתונאים תוך שהוא מייעץ לסוכני שחקנים כיצד לעקוף חוקים של פיפ"א וההתאחדות האנגלית ולהרוויח יותר כסף מהעברות שחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully