וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר חמד: "לא שמעתי שקראו לגוטמן לשים אותי בהרכב"

31.3.2015 / 9:54

"אני השגריר בליגה הכי בכירה. היחס לא הוגן. אני בין 14 השחקנים הכי מאיימים על השער בספרד. מבחינת נגיחות, אני שני עם מנדז'וקיץ', לפני רונאלדו ובייל. כששברתי את השיא של רביבו היה רעש, וזהו. לא יודע מאיפה מגיע חוסר ההערכה". תומר חמד בראיון שכל אחד צריך לקרוא

קובי אליהו

מהרגע הראשון בו התכנסה הנבחרת לקראת ויילס, תומר חמד קיווה להיות אחד משני שחקני המפתח של אלי גוטמן בהתקפה. הכושר בו הוא נמצא באלמריה, שבעה שערים העונה, בעיקר בתקופה האחרונה, הפכו אותו בחודשים האחרונים לאחד החלוצים המוערכים בספרד, וכנראה לשחקן הכי חשוב של חואן איגנסיו מרטינס. גוטמן פתח עם דמארי כחלוץ בודד, וחמד, שבאופן אירוני משהו סירב להאמין ששוב ימצא את עצמו בחוץ, ישב על הספסל ושתק. הפציעה של דמארי הובילה את החלוץ הישראלי בכושר הכי טוב בתקופה האחרונה חזרה להרכב. רגע לפני המשחק מול בלגיה, זה הזמן של הפצע לצאת החוצה, או אם תרצו – של חמד, להסביר למה הסטטיסטיקה שלו בליגה הראשונה בספרד לא הופכת אותו לשגריר המוערך ביותר.

בשלושת המשחקים הראשונים בקמפיין של גוטמן, חמד נכנס כמחליף. זה לא מונע מאיתנו להזכיר את הסטטיסטיקה המדהימה שלו בנבחרת – עשרה שערים ב-16 משחקים, יחס מדהים בכל קנה מידה. בטח ישראלי. "יכול להיות שהפציעה באה לי בזמן לא טוב. באופן טבעי, בגלל זה, זזתי הצדה", הוא מסביר איך הפך מהבאנקר שכיכב מול פורטוגל יחד עם עדן בן בסט, לשחקן ספסל בנבחרת. "בזמן שהייתי פצוע הנבחרת עברה לשחק בשיטה קצת אחרת, עם שחקנים אחרים שנכנסו למשבצת שלי. אבל כל הזמן ידעתי שזה עניין של זמן עד שאחזור לכושר בקבוצה. עד המשחק מול ויילס לא הצגתי את היכולת שלפני הפציעה, אבל היום? 90 דקות בלי להפסיד משחק, במשך שלושה חודשים. טפו טפו".

שחקן נבחרת ישראל, תומר חמד. קובי אליהו
עדיין רק מחליף. חמד/קובי אליהו
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הצמדים שהבקיע מול ולנסיה ומלאגה העלו לא רק את ההערכה לה הוא זוכה במועדון שלו, אלא גם את הסיכוי של אלמריה להישאר בליגה. "אלה היו שערים חשובים, נגד קבוצות טובות. וזאת אולי הסיבה הכי טובה לכך שידעתי שלשני המשחקים האלה, ויילס ובלגיה, אני מגיע בכושר מצוין. עומר היה בכושר מצוין בתחילת הקמפיין ואני לא. היום אני בכושר מצוין, זאת אחת התקופות הכי טובות בקריירה שלי. אלי החליט להמשיך עם אותו הרכב כי הוא ניצח, אז לגיטימי. אבל עכשיו אני חוזר. נכנסתי במצב לא פשוט נגד ויילס, אבל הבנתי שבעזרת משחקים טובים בנבחרת ובאלמריה אחזור להיות שחקן מוביל".

נדמה שאנשים שכחו את הסטטיסטיקה שלך בנבחרת. אתה לא מרגיש קצת חוסר הערכה?

"בכדורגל, הרבה פעמים לאנשים יש זיכרון קצר. מי שמבין בכדורגל לא שוכח מה עשיתי ויודע מה אני עושה עכשיו. במשחקים הראשונים לא דיברו על זה שאני צריך לשחק, וזה לגיטימי. אבל הופתעתי ממה שקרה בהתכנסות האחרונה".

ששכחו אותך.

"אף אחד לא דיבר על זה שאני צריך לפתוח בהרכב. כנראה שאולי אנשים לא עוקבים אחרי, לא יודעים מה אני עושה בספרד. קראתי מה כותבים, אף אחד לא קרא לגוטמן לשים אותי בהרכב. זה לא מה שמשנה לי, כי הדעה של גוטמן חשובה יותר, אבל זה מראה שאולי מדברים על אחרים יותר, באופן טבעי כמובן, כי הם יותר מתוקשרים. אני כמעט לא בקשר עם התקשורת בארץ, יכול להיות שזה גרם לזה שאבוא לפה ולאנשים לא תהיה סיבה לדבר עליי כמועמד לפתוח. אני לא רוצה לדבר על אחרים, אז נדבר עליי באופן אישי: סטטיסטית, אני אחד החלוצים הכי מסוכנים בליגה הספרדית. בשלושה חודשים כבשתי שישה שערים, בישלתי, אני נותן לקבוצה שלי סיכוי להישאר בליגה, מרגיש כאחד השחקנים החשובים בקבוצה. אז לא יודע מאיפה מגיע חוסר ההערכה, אבל זה בסדר. זאת לא הפעם הראשונה בקריירה. יש לי חלק בזה שלא כותבים עליי, ולא מדברים. אם הייתי רוצה הייתי נמצא בכל תמונה, בכל כותרת. אני עושה את העבודה שלי ומקווה שמי שצריך להעריך, יעריך. אם אמשיך להתקדם, בסופו של דבר אנשים גם יפרגנו".

שחקן אלמריה, תומר חמד. GettyImages
"אני אחד החלוצים המסוכנים בליגה הספרדית". חמד/GettyImages

אתה הישראלי היחיד שמשחק באחת מחמש הליגות הגדולות באירופה. איך אתה לא הבאנקר של הנבחרת?

"בסופו של דבר, המטרה שלנו זה לעשות הכי טוב בקבוצות ולקוות שבסופו של דבר זה ייתן לנו מקום בהרכב. עובדה שגוטמן כן מעריך, שנתן לי להיות המחליף הראשון, וכשעומר נפצע הבהיר שזה נותן לי מקום בהרכב. אי אפשר לומר שזה לא עשה לי משהו. כשהגעתי וראיתי את ההרכב, זה היה להתמודד עם זה או להוריד את הראש. קיבלתי את זה בהבנה. חיכיתי מהספסל. אני השגריר בליגה הכי בכירה, עושה שם דברים יפים, אז כותבים שאני מבקיע או מבשל, אבל מעבר לזה היחס לא הוגן. אני יכול לתת לך נתונים, שלא בטוח שכולם יודעים".

ספר לי על זה.

"מעבר לזה שלא יצאתי כמה חודשים דקה אחת מהמגרש, 90 דקות כל משחק, גם מבחינת המדדים אני השחקן המצטיין של אלמריה ברוב המשחקים. הם מצאו שסטטיסטית, אני בין 14 השחקנים הכי מאיימים על השער בליגה הספרדית. מבחינת נגיחות לשער, אני שני עם מנדז'וקיץ', מקדים את רונאלדו ובייל. אני לא מצפה שכתב בארץ יסקר סטטיסטיקה בספרד, אבל בחו"ל, אנשי מקצוע יודעים להעריך. אני אישית מאוד גאה בזה. צריך להבין שאלה נתונים מהליגה הכי טובה באירופה לדעתי, אולי שנייה בטיבה, ועוד בקבוצת תחתית שנלחמת על החיים. יש לי חלק מאוד גדול אם היא תישאר. ועם כל זה, עדיין לא מרגיש שמפרגנים. מסתכלים עליי כשחקן ישראלי טוב שמצליח בחו"ל, לא יותר".

אבל הסטטיסטיקה מראה אחרת.

"זה שאני לא נאבק על תארים, יכול להיות שזה לא מספיק סקסי, לא מה שגורם לאנשים להסתכל בהתלהבות ולומר 'וואו, מה הוא עושה'. כששברתי את השיא של רביבו זה עשה רעש, אבל זהו, לא יותר. כשהבקעתי את השער השביעי העונה, חברים לנבחרת אמרו לי 'תומר, זה מדהים, לא שמנו לב'. החלטתי להתעסק רק במקצוע. זהו, זה מאחוריי. אפילו לא כועס".

מריו מנדז'וקיץ' שחקן אתלטיקו מדריד חוגג. רויטרס
שני רק לו? מנדז'וקיץ'/רויטרס

ראיתי את המשחק מול ויילס, וזה אולי משחק שמתאים לך מאוד. פיזית, אני מתכוון. מול איזה סגנון נוח לך יותר להתמודד - שחקני הגנה פיזיים כמו הוולשים או הגנות כמו בליגה הספרדית?

"האמת שזה תלוי מי היריבה, אני מרגיש בנוח עם כל ההגנות כי ההצלחה מולן זה משהו יותר קבוצתי. תלוי מי עומד סביבך ומה השיטה. היתרון שלי זה הפיזיות, אפשר לנצל את זה נגד נבחרות כמו ויילס, אבל כשיעמדו בלמים פחות פיזיים ויותר טכניים היתרון שלי יבוא יותר לידי ביטוי. יש לי את הסגנון שלי ויש בלמים שזה יותר בא לידי ביטוי מולם. גם ההפך, אגב. יש בלמים שיותר נוח להם לשחק מולי, ויש כאלה שפחות".

אתה חתום על כמעט שליש מהשערים של אלמריה, אחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בלה ליגה. העונה הזו תחזיר אותך לעמדה של חלוץ לגיטימי בליגה הבכירה בספרד?

"מבחינת נתונים, להיות עם שבעה שערים בקבוצת תחתית זה מספק. לא חושב שיש מישהו מקבוצות התחתית שכבש יותר. אני רוצה יותר, נותרו עוד עשרה משחקים, ומבחינתי אם אבקיע יותר מעשרה שערים העונה אצא מאוד מרוצה מהעונה. עניתי על הציפיות של עצמי. אתה לא יכול לצפות בקבוצה כמו אלמריה, שלא מגיעה להרבה מצבים, לסיים עם כמות שערים כמו בקבוצת אמצע טבלה ומעלה. המאזן היום מעמיד אותי במצב מצוין. אם אבקיע עוד, הקבוצה תהיה במצב טוב. אני רק מקווה שזה יסתיים בהישארות. אני חושב שהיום, בצורה שבה מסתכלים עליי בספרד, רואים חלוץ לגיטימי בליגה. בכל משחק מסמנים אותי כשחקן הכי מסוכן בקבוצה. מבחינתי, זאת הרגשה מצוינת לחזור למקום הזה אחרי העונה שעברה. לא מובן מאליו".

איך חילופי המאמנים באלמריה השפיעו?

החילוף של המאמן עשה לי רק טוב. מהרגע שמרטינס הגיע לא הפסקתי להבקיע. השינוי הזה עשה 'פיק' לקבוצה, ואז הגיעה ירידה, אבל איתו אנחנו נראים יותר טוב. אנחנו עדיין נמצאים בתחתית וזה יהיה כנראה עד הסוף. הוא מאוד תרם לי ואפשר לראות את השינוי. קבוצתית, מרטינס שינה טיפה את הסגנון. ביום הראשון שלו הוא בא אליי ואמר 'אתה הולך להבקיע איתי הרבה גולים'. נתן לי להבין שהקבוצה מאוד תלויה בי, שאני צריך להוביל את אלמריה. זה נתן לי ביטחון. מאותו רגע, התחיל השינוי שלי, ושל הקבוצה".

חוץ ממקרה אחד שתרצה פחות לזכור. ההחמצה מול ויאריאל.

"מתוך מאה פעמים, לא הייתי מחמיץ פעם אחת. אבל בכדורגל יש החמצות, אם על כל שבעה שערים שלי הייתי מחמיץ אחת כזאת, הייתי קונה. לימדו אותי שאם לא תגיע למצבים לא תבקיע. טבעי שזה משך הרבה כותרות, לא הסתכלתי כמה, אבל לא אופתע אם זה עשה יותר כותרת מהגולים שלי. אנשים אוהבים את הדברים האלה. עליי ההחמצה לא השפיעה. לא לוקח צמד מול ולנסיה כאילו אני אחד החלוצים הטובים באירופה, ולא את ההחמצה לצד השני. אני מחייך ואומר תודה לאל שהגעתי למה שהגעתי".

בוא נדבר על בלגיה. יש לנו מה למכור?

"באופן טבעי כולם מודעים לקושי של המשחק, לאיזו נבחרת אנחנו עומדים לפגוש, אבל בסופו של דבר בטורנירים כאלה וברמות כאלה כל משחק הוא קשה וחשוב. בלגיה זה הטופ העולמי, אבל אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר. אפשר להסתכל על המשחק מול פורטוגל ולהבין שאפשר להוציא מול גדולות גם משחקים טובים ותוצאה טובה. נבחרת כמו בלגיה זה לא שחקן אחד, אלא הרבה שחקנים מוכשרים וטובים. את הזאר אני מעריך ב'טופ 10' בעולם. צריך לבוא מאוד מוכנים טקטית, קודם כל הגנתית".

שחקני נבחרת ויילס. קובי אליהו
חמד היה יכול להסתדר מצוין עם הפיזיות הוולשית. שחקני ויילס/קובי אליהו

ובכל זאת, הפסד יפגע בסיכויים להעפיל.

"אין אחד שיבוא ויגיד עכשיו שישראל תנצח את בלגיה, אנשים לא מצפים לתוצאה אחרת, אבל דווקא בגלל זה אנחנו צריכים להאמין שאפשר. בלי ציפיות, לפעמים אפשר לעשות את ההפתעה. במקרים הפוכים אתה יכול רק לאכזב. יכול להיות שלבוא קטן ובשקט, לעשות הפתעה גדולה, יהיה יותר חכם מבחינתנו. אני לא עושה סיכויים עכשיו. אחרי הבלגים אולי נוכל לסכם חצי קמפיין. גם זה עדיין מוקדם".

הייתה הרגשה בנבחרת שההרכב כבר סגור מראש?

"לא חושב, לא ראיתי לאורך כל הדרך שלא משנה מה יהיה ההרכב יישאר. ככה גם כולם חשבו. לא הייתה לי הרגשה שלא משנה מה יהיה, דמארי יפתח. אמרתי לעצמי: 'אם אהיה טוב, זה ייתן לי סיכוי לפתוח'. מהערב, אצטרך להוכיח לאלי שהמקום שלי בהרכב".

מה קרה מול ויילס? הניצחון נגד בוסניה העלה את הציפיות?

"הם ניצחו בפרמטרים החשובים. שלטו במשחק, תמיד היו לפנינו בכל מאבק. אלה דברים שמכריעים. עד הגול, הייתה תחושה שאפשר. אבל בלי קשר, בכל פרמטר הם היו מעלינו. המשחק מול בוסניה באמת נתן פה הרגשה טובה וביטחון. אני לא יודע מה אחרים חשבו, אבל ידעתי מראש שנגד ויילס ובלגיה יהיה יותר קשה. בוסניה הגיעה לישראל במצב לא אידיאלי, אבל גם אנחנו רשמנו משחק מצוין. ויילס הגיעה בכושר טוב יותר, וגם אנחנו היינו מתחת לרמה הרגילה. אולי הניצחון מול בוסניה קצת מטעה, חשבנו שאם ניצחנו אותם אפשר גם את ויילס".

גם אתה זיהית מאניה-דפרסיה בישראל?

"כשעברתי לחול הרגשתי את ההבדל בגישה. פה באמת יש תחושה, גם בליגה הישראלית והרבה פעמים בתגובות אחרי משחק, ששבוע אחד אתה רץ לאליפות ושבוע אחרי בכושר הכי פחות טוב בליגה. זה בלט לי במכבי חיפה. אחרי תקופה לא טובה כשהגיע ניצחון, אמרו שהם יצאו מהמשבר, שהם בדרך לאירופה. אחרי עוד הפסד שמעתי ש'זאת לא מכבי חיפה, לא מגיע לה להיות בפלייאוף העליון'. יש הרגשה בישראל שכל משחק זה חיים או מוות. בחו"ל זה עניין של תהליך ותקופה, הכול נמדד לאורך זמן. לא יוצאים בחגיגות או נכנסים לדיכאון. ברמה של נבחרת המשמעות רחבה יותר. וזה רק מעצים את הקיצוניות".

ג'ורדי קרויף, קורס פרו. ברני ארדוב
"רצה אותי בשנה שעברה". קרויף/ברני ארדוב

אפרופו ישראל, היו לך הצעות בעונה החולפת. כמה מכבי תל אביב רצתה אותך?

"הייתה הצעה ממכבי תל אביב, בינואר שעבר, כשהייתי במאיורקה. ג'ורדי דיבר איתי ורצה מאוד. הוא שאל אם ארצה להגיע בחלון כי הייתי לקראת סוף החוזה. אמרתי לו שזה מאוד מחמיא, מאוד מעריך שהוא רוצה אותי במכבי, וזה לא מובן מאליו. בסוף העונה אני מאמין שאם אסיים טוב יהיו לי אופציות באירופה, ככל הנראה אשאר פה. הוא העריך מאוד את האמת והדרך שלי. כשחתמתי באלמריה הוא סימס לי בהצלחה ושהוא שמח בשבילי".

גם בעיה של כסף?

"הבנתי ממנו שמבחינת התנאים לא תהיה בעיה. הוא שאל מה אני רוצה ואמר שנצליח להגיע להסכמה. אמרתי שאני לא רוצה להיכנס לזה, כי לא הסכומים ישכנעו אותי לחזור. אבל אני מעריך את זה מאוד".

אוהדי מכבי חיפה רוצים לראות אותך חוזר.

"ברור שזו לא אופציה מבחינתי לחזור כרגע לישראל. אני נמצא במקום מצוין. תבין, זה חלום מאז שהייתי ילד, לא אוותר עליו בקרוב, לפחות כל עוד מעריכים אותי. מחמיא לי שרוצים אותי בארץ, אני נהנה מהפרגון. אוהדים שולחים הודעות והיו רוצים לראות אותי. אני אומר: הלוואי ואחזור כמו יוסי בניון אחרי קריירה כזאת מפוארת באירופה. ככה גם אני אשמח לחזור לישראל".

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"הלוואי ואחזור כמוהו". בניון/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully