וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפור עליהם: ההשתלבות המצוינת של דוראנד סקוט בהפועל תל אביב

8.12.2014 / 12:00

קטש התאהב, החיבור עם רביב לימונד משכיח את קרלון בראון וליו"ר הוא מזכיר את דיוויד ת'רדקיל האגדי. אחרי שנכשל בספרד, דוראנד סקוט נקלט בהפועל תל אביב, הפך לאחד השחקנים החשובים בקבוצה ומסביר למה הצהרות אליפות לא מופרכות מבחינתו. התחנה הבאה NBA?

one

ביום חמישי האחרון נאספו שחקני הפועל תל אביב לקראת משחק החוץ בנס ציונה בחניון הדר יוסף. דוראנד סקוט, שגר קילומטרים בודדים מהאולם, עשה את דרכו ברכבו למקום האיסוף, ואז נתקל בעומס תנועה לא צפוי. סקוט הצעיר לא רצה לאחר, החנה את רכבו בצד הדרך, לקח את התיק עם הדברים האישיים שלו ועשה את דרכו למקום האיסוף בריצה, מרחק של כשלושה קילומטרים. אנשי הפועל הופתעו מאוד לראות את השחקן מגיע ברגל, והיו כאלה שחששו שריצה ארוכה כזאת לפני המשחק אף תפגע ביכולתו. בפועל, הוא רשם 19 נקודות והיה מהגורמים הבולטים שהובילו לניצחון החוץ של האדומים.

מי שהספיק להכיר ולעקוב אחרי סקוט, לא מופתע מהיכולת הטובה ומהאופי המיוחד שהוא מביא לחדר ההלבשה של הפועל תל אביב. אולי האופי הזה מסביר את ההצהרה הלא שגרתית שנתן לוואלה! ספורט: "אני לא רוצה להישמע שחצן או בעל ביטחון עצמי מופרז, אבל כשחקן כדורסל אנחנו תמיד צריכים לחשוב על אליפות, אם תחשוב על פחות, אתה תשיג פחות. באופן אישי, אני מאמין שיש לנו את היכולות המתאימות ואת צוות המאמנים המתאים כדי להגיע למשחקי האליפות. זה מה שאני חושב, וזה מה שאני חושב שהקבוצה הזאת צריכה לשאוף אליו. ככה נוכל להשיג את זה".

עוד בליגת העל:

19:45: הפועל תל אביב - הפועל חולון
אלן וסטיט קיבלו הוראה לא להגיע לאימון מכבי חיפה
רמי הדר עשוי לעזוב את מכבי חיפה
אילת הדהימה את הפועל ירושלים בארנה

דוראנד סקוט שחקן הפועל תל אביב (למטה) מול ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב, בריאן רנדל. ברני ארדוב
לעולם לא מוותר. דוראנד סקוט בדרבי/ברני ארדוב

דוראנד סקוט פרץ לתודעה בקיץ 2008 כשהוביל את תיכון רייס בניו יורק לגמר האליפות הארצית, על חשבון תיכון לינקולן של לאנס סטיבנסון. ההצלחה הובילה את הדיילי ניוז לבחור אותו לשחקן השנה במדינת ניו יורק, וכל זאת כשלצדו מככב קמבה ווקר. הגארד ממוצא ג'מייקני דורג במקום החמישי מבין השחקנים בעמדה 2 שיצאו מהתיכונים, אך העדיף דווקא את הצעת אוניברסיטת מיאמי, שם הובטח לו מקום כשחקן מוביל, על פני מכללות גדולות ונחשבות יותר כמו קונטיקט וממפיס.

במשך כל השנים של סקוט במיאמי הוא שמר על ממוצעים סבירים, ולא ביצע קפיצת מדרגה משמעותית, בניגוד לחברו לקבוצה שיין לארקין, בחירת סיבוב ראשון מהשנה שעברה. ועדיין, בעונת 2011/12 סקוט הגיע בכושר מצוין לקראת טורניר המכללות, אלא שחקירה של ה-NCAA גרמה לו למבוכה גדולה. הטענה כנגד הגארד הייתה שהוא, כמו עוד שחקן ממיאמי, קיבלו הטבות מעוזר המאמן הקודם של המכללה, בניגוד להוראות ה-NCAA. סקוט הושעה לשישה משחקים, וראה את מיאמי מודחת במפתיע על ידי פלורידה סטייט עוד לפני הטורניר.

"אין ספק שזאת הייתה מכה נוראית עבורנו", התייחס ג'ים לרנדה מאמן ההוריקנס לתקרית, שבסיומה נקבע כי על סקוט להחזיר את סכום ההטבות שקיבל ולתרום אותם לצדקה, "יש חוקים שאסור לעבור עליהם וחבל שזה קרה לבחור טוב כמו דוראנד. בסופו של דבר אתו אני מאמין שהיינו מגיעים לטורניר ואולי עושים דברים גדולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דוראנד סקוט שחקן מכללת מיאמי. AP
יכול היה להגיע רחוק. סקוט במיאמי/AP

קיץ 2013 היה גורלי עבור סקוט. אחרי שנבחר לשחקן ההגנה של השנה, הוא רשם מחנה קדם דראפט פנטסטי בפורטסמות' והיה מועמד להיבחר בדראפט, אך לבסוף לא נכנס. אחרי שלא הרשים בליגת הקיץ בסן אנטוניו התעניינו בו מספר קבוצות מאירופה, כולל מישראל, כשלפתע צצה הצעה מאוברדיורו מהליגה הראשונה בספרד, "הצעה מספרד לא טובה לרוקיז", אומר בכיר בשוק השחקנים, "אבל זה מעוור אותם". סקוט בחר ללכת לסיטואציה לא פשוטה, כשברקע הוא משחק ומרשים במדי נבחרת ג'מייקה באליפות אמריקה.

"דוראנד עדיין שחקן צעיר וצריך לדעת לנצל את הדקות שלו מהספסל". את המשפט הזה אמר מספר פעמים בעונה שעברה מאמן אוברדיורו מונצ'ו פרננדס, שהעדיף לתת דקות לרפאל פריירה הברזילאי. "הייתה לנו עונה רעה מאוד שם", מסכם סקוט, שפשוט לא ראה מגרש וסיים עם ממוצעים מאכזבים של 4.6 נקודות ו-1.2 אסיסטים ב-12 דקות למשחק.

הקיץ, המניה שלו כבר הייתה בירידה. מלבד הפועל תל אביב, גם עירוני נס ציונה בדקה אותו לפני שהחליטה להשאיר את פרסטון נואלס. "הבעיה אתו הייתה שכשמסתכלים על המספרים שלו זה לא גורם ללכת לראות משחק שלם", אומר אבי נמרודי מנס ציונה, שהיה האחראי על הגעתו של טיילר האניקאט שנה קודם לכן, "אבל כשרואים משחק שלם שלו, אתה יכול לראות את כל החבילה שהוא מביא למגרש, בעיקר בצד ההגנתי".

פרסטון נואלס, עירוני נס ציונה. מגד גוזני
סקוט היה אמור להגיע בכלל במקומו לנס ציונה. נואלס/מגד גוזני

עודד קטש ראה את סקוט והתאהב. הוא אמר לאנשים ש"זה יהיה השחקן שיהפוך אותנו מקבוצה לקבוצה מנצחת". במועדון ראו מציאה מול העיניים והחליטו להציע חוזה לשנה עם אופציה לעונה נוספת, כשהכוויה ממקרה בראון עוד צורבת את עורם. הפתיחה עוד הייתה צולעת, אבל ככל שמשחקי ההכנה התקדמו, סקוט הפך ללהיט. "הוא מיוחד כי הוא גבר, נותן 110 אחוז בכל אימון, הוא נותן אקסטרה ממה שאתה רגיל לראות", מפרגן יו"ר האדומים רמי כהן, "הוא רוצה לשחק ולהצליח, מזכיר לי בתנועות ובתנועות את דיוויד ת'רדקיל מלפני 20 שנה".

מה שמשך את הפועל בסופו של דבר להביא את הגארד ממוצא ג'מייקני הוא משחק ההגנה שלו, כשרבים רואים בו הגארד השומר הטוב בליגה. התגית של שחקן הגנה מצחיקה את סקוט: "הרבה אנשים לא מבינים אותי. תמיד הייתי שחקן התקפי, הביאו אותי כדי לקלוע. כדורסל הוא משחק שמשתנה, לא בכל משחק תבוא ותקלע 20 נקודות, צריך שיהיה את השחקן שתמיד ימנע מהשחקן בקבוצה השנייה את 20 הנקודות שלו. בקולג' הפכתי להיות שחקן כזה, זה הפך להיות חלק מהזהות שלי".

עד כה, החיבור של בוגר אוניברסיטת מיאמי עם הקהל האדום מושלם. "היה לי הרבה מזל להגיע למקום כמו הפועל, עם קהל בלתי ייאמן, צוות מקצועי ענק, שחקנים שאוהבים אחד את השני. הצוות רוצה לדאוג לנו. בצד השני, הפועל הנחיתה שחקן מצוין כמוני, מה שהקבוצה בספרד לא הבינה. אני רוצה רק להמשיך לנצח".

seperator

אחת הסוגיות שעמדו בקיץ האחרון בפני ראשי הפועל תל אביב היא מציאת מחליף לבראון, שיתאים לרביב לימונד. לאנשי הקבוצה היה ברור כי הגארד שיגיע יצטרך להוביל ביחד עם לימונד את הקו האחורי, כפי שנעשה בשנה שעברה, וההתאמה לא הייתה קלה בכלל. בקבוצה היו חששות שהציוות המקצועי לא יצליח, אך מחוץ למגרש היה ברור שהאופי של סקוט יתאים ללימונד. "זה לא היה קל, פתחנו את העונה ואמרתי שאנחנו כל הזמן יותר טובים ממה שאנחנו נראים ושחסרה כימיה", אומר כהן, "דוראנד היה השחקן המוביל במכללה, רגיל להחזיק את הכדור. ההגעה של לארי אובאנון עזרה לו, כי פתאום רביב מרגיש שיש לידו שחקן נוסף שלא בא ופוגע במה שיש לו. הם למדו בשלושה- ארבעה שבועות האחרונים לחיות טוב ביחד ולהוסיף אחד לשני".

כשסקוט מתבקש לספר על הקשר עם לימונד, הוא מלא מחמאות: "רביב מדהים, מי לא ירצה לשחק לידו? השילוב בינינו מצוין, קודם כל מחוץ למגרש. הוא בחור נהדר, חבר מצוין לקבוצה, וזה מה שהופך את הכול ליותר קל על המגרש. הוא לא מהסס למסור את הכדור, זה גורם לנו לבטוח אחד בשני. אתה לא חושב פעמיים אם למסור לו או לא, אתה יודע שהוא יקלע. הוא יסגור בהגנה לריבאונד וילחץ על השחקן של היריבה, אני ממש נהנה לשחק אתו".

אלא שעם כל הכבוד לגארד הישראלי המוביל, הסיפור של הפועל העונה הוא סיפורו של סקוט. 7.3 נקודות הוא קלע עד כה בהפסדי הקבוצה, לעומת 17 נקודות מרשימות מאוד בניצחונות, וזה לשחקן שקלע פחות מחמש נקודות בממוצע למשחק בעונה שעברה. עודד קטש מודה כי היכולת שלו מכרעת, משום שהוא למעשה מי שיוצר הרבה מאוד מהמהלכים של הקבוצה. "כל שחקן רוצה לרשום משחק מצוין בכל משחק, אבל זה לא קורה, בגלל זה מדובר בספורט קבוצתי", אומר הגארד האדום, "אני נותן הרבה מאוד קרדיט לחברים שלי לקבוצה שמוצאים אותי".

לארי אובאנון שחקן הפועל תל אביב (שמאל) עם רביב לימונד. ברני ארדוב
הכול מתקתק טוב יותר עכשיו. לימונד ואובאנון/ברני ארדוב

בהפועל תל אביב כבר החליטו, מוקדם מאוד במהלך העונה כי יממשו את האופציה שיש להם על סקוט לעונה נוספת, מה שישדרג את שכרו לאזור ה-110 אלף דולרים לעונה הבאה. לשחקן קיימת אופציית יציאה ל-NBA, כזו שהוא עדיין חולם עליה: "אף פעם לא רדפתי אחרי הכסף, אלא אחרי החלום. הרצון שלי תמיד היה לשחק ברמה הכי גבוהה של הכדורסל, ה-NBA. לא היה לי מזל להיבחר בדראפט או להגיע ל-NBA, אז הלכתי לשלב הבא בחיים שלי, למקום הטוב ביותר שאני יכול, שזה לשחק כדורסל מעבר לים באירופה. אני מנסה לנצל את ההזדמנות שיש לי, והיה לי מזל לנחות בקבוצה הזאת".

ומה לגבי הדיבורים על אליפות? כאמור, סקוט מנסה להדביק את חבריו לקבוצה בהרגשה שזה אפשרי. "אוי ואבוי למישהו שלא עושה ספורט ולא רוצה להיות במקום הראשון. לפעמים מצחיק אותי שבתקשורת מבקשים מהם להגיד אליפות או לא, כאילו שזה משנה. מה שמשנה הוא איך מתנהלים. אנחנו עושים ספורט כדי להיות הכי טובים שיש, וזה לקחת אליפות. זה לא חייב להיות היום או מחר, אבל אוי ואבוי אם לא נשאף לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully