וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוות שהעיר את ספרד: "נבעט בחוליגנים וננקה את האצטדיונים"

תגרת הענק שבמהלכה הוכה אוהד לה קורוניה ונזרק לנהר במדריד, גרמה לזעזוע בספרד. המשטרה ביצעה גל מעצרים, והרשויות הכריזו מלחמת חורמה באלימות בספורט. אנצ'לוטי: "אין באנגליה אלימות כמו פה". סימאונה: "יום עצוב"

משטרת ספרד. AP
הרשויות בספרד הגיבו בגל מעצרים/AP

200 איש עמדו על גדות הנהר במדריד, ובידם אלות בייסבול, סכינים, מוטות ברזל ובקבוקי זכוכית שבורים. רובם ככולם נחשבו לאוהדי כדורגל של אתלטיקו מדריד ודפורטיבו לה קורוניה, אבל באותם רגעים המשחק שעמד להתחיל בויסנטה קלדרון לא ממש עניין אותם, והם היו סך הכול 200 אנשים אלימים. תחילה החלו להתגרות אלה באלה מרחוק ואז פרצה קטטה המונית, במהלכה הוכה נמרצות גבר בן 43, ונזרק למי הנהר הקרים. כוחות ההצלה משו אותו מהמים כשגופו קר והוא חסר דופק. הם חיממו את גופו ובמקביל ביצעו פעולות החייאה כשהאמבולנס טס לבית החולים. הרופאים נאבקו על חייו, אבל לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. 11 שנה עברו מאז הרצח האחרון של אוהד כדורגל וספרד כבר הספיקה לשכוח, אבל היממה האחרונה היוותה תזכורת כואבת לכך שהאלימות בכדורגל שלה לא נעלמה.

יממה אחרי, ספרד עדיין מעכלת את המראות של אותו עימות אלים, ואת התמונה של האוהד נזרק למי הנהר. בבוקר יום ראשון היא קמה לליגה נוצצת שמשחקות בה קבוצות מלאות כוכבים השוות מיליונים, ובערב היא כיבתה את האור בתחושה שאם לא תילחם בנגע במהירות, הספורט והחברה בספרד עלולים לשלם מחיר כבד.

"קבוצות הכדורגל חייבות לחסל את האולטראס", הצהיר היום (שני) שר ההגנה של ספרד, פרנסיסקו מרטינס, ואישר שבעקבות האירוע המשטרה פתחה בגל מעצרים נגד אוהדים החשודים כמתסיסים ואלימים, ועצרה 21 מהם. אותם עצורים שייכים למחנות האוהדים של אתלטיקו מדריד ודפורטיבו לה קורוניה, אך גם של ראיו ויאקאנו.

ספרד המומה מרצח האוהד: "הוא צעק 'הצילו' בזמן שטבע"

ולנסיה הודיעה: "זורק הבקבוק על מסי יורחק לכל החיים"

צפו בתחילת התגרה בין האוהדים

מקרה המוות האחרון של אוהד כדורגל בספרד אירע בשנת 2003, כשאוהד לה קורוניה נרצח על ידי אוהדים אחרים בזמן שניסה להגן על אוהד קומפוסטלה. ב-1998 רצח אוהד של אתלטיקו מדריד אוהד של ריאל סוסיאדד. האירוע החמור תפס את כל כותרות העיתונים בספרד. "אנחנו יכולים לחשוב שהם לא אוהבים כדורגל ולא מייצגים את אוהדי הכדורגל, אנחנו יכולים להגיד שהם קיצוניים והשנאה היא הדלק שלהם, אבל הם חלק מהכדורגל והם חלק מהכדורגל בגלל שאנחנו נותנים להם מקום בו", כתב פרשן ה"אס" אלפרדו רלאנו.

עוד באותו נושא

צפו בתקרית: הרוג בקטטה בין אוהדי אתלטיקו ולה קורוניה

לכתבה המלאה

צפו בנפילה של האוהד לנהר

שר הספורט של ספרד מיגל קרדנל, הודיע שהרשויות פותחות במלחמת חורמה נגד ארגוני האולטראס של הקבוצות. "יש לפני ויש אחרי, נערוך רשימה של ארגוני אולטראס ונגדיר תקופת זמן שבסופה ננקה את האצטדיונים מאוהדים אלימים", אמר קרדנל, "נעביר את כל המידע למועדונים, חלק מהמועדונים כבר החלו במסע הזה והתחייבו לטהר את האצטדיונים בכוח. אני מאמין שזה יהיה אפקטיבי. אני מתכוון לבעוט בכל החוליגנים ואוהדי האולטראס הקיצונים. נסגור את יציעי האולטראס, כמו שעשו בליגות אחרות באירופה. יש לנו מחויבות למנוע אפשרות שמקרה כזה יישנה בעתיד".

העמוד הראשי של אתר "אס". אס, אתר רשמי
" נסגור את יציעי האולטראס, כמו שעשו בליגות אחרות באירופה". כותרת עיתון "אס"/אתר רשמי, אס

עקב חוסר תקשורת בין ההתאחדות הספרדית למנהלת הליגה המשחק שוחק כרגיל, אבל מה-0:2 של אתלטיקו על דפור ייזכרו בספרד את אותו אוהד הרוג, פרנסיסקו חוסה רומרו טאבואדה, שהיה חבר באולטראס של דפורטיבו לה קורוניה. ההלם והזעזוע היו מנת חלקם של כל מי שהכדורגל הספרדי יקר ללבו. "אני לא יודע אם יש דרך לעצור את האלימות", אמר קשר ברצלונה צ'אבי, שחברו לקבוצה ליאונל מסי נפגע באותו ערב מבקבוק שנזרק לעברו על ידי אוהד ולנסיה. "אסור להרשות דברים כאלה, לבי עם המשפחה של ההרוג ועם דפורטיבו לה קורוניה".

"אין לזה קשר לכדורגל", אמר נשיא אתלטיקו אנריקה קרסו, גם לאתלטיקו וגם לדפורטיבו אין קשר לאירועים האלה. מדובר בארגונים קיצוניים וצריך לטפל בהם". מאמן אתלטיקו דייגו סימאונה: "זה יום עצוב, כולנו עצובים ומגנים את המעשים האלה. אנחנו מקווים שדברים כאלה לא יקרו יותר".

אוהדי דפורטיבו לה קורוניה. AP
אוהדי לה קורוניה/AP

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי הגיב לאירועים האלימים האחרונים. "אין באנגליה אלימות כמו פה", אמר האיטלקי. "אין נוכחות מאסיבית של כוחות משטרה, אוהדים לא מתעמתים. הם נקטו שם בצעדים חמורים נגד האלימות ונגד המתפרעים, ועכשיו אפשר לראות ביציעים ילדים ונשים. לצערי באיטליה זה קורה. זהו יום עצוב לכולם, וחשוב לגנות את זה. ריאל מדריד היא דוגמא טובה למועדון שעשה הכל כדי לטפל ברצינות בנושא הזה ולמגר אותו מהשורש. גם ברצלונה עשתה צעדים משמעותיים. עכשיו כל הקבוצות צריכות לקחת דוגמה. כל המועדונים יכולים להילחם באלימות".

"אנחנו יכולים להגיד שאלה לא אוהדי כדורגל, אנחנו יכולים להגיד שהם לא מייצגים את אובי המשחק, אנחנו יכולים להגיד שמדובר באנשים קיצוניים שהשנאה היא הדלק שלהם", כתב פרשן ה"אס" אלפרדו רלאנו, "אבל הם כן חלק מהכדורגל, והם חלק מהכדורגל כי אנחנו נותנים להם. אנחנו צריכים לסגור בפניהם את הדלת אחת ולתמיד".

כתובת על מדרכה במדריד המנציחה את אוהד לה קורוניה שנהרג. AP
כתובת לזכרו של אוהד לה קורוניה על גדות הנהר במדריד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully