וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד המומה מרצח האוהד: "הוא צעק 'הצילו' בזמן שטבע"

רומרו "ג'ימי" טאבואדה, בן 43 ואב לשניים, מצא את מותו בקרב בין החוליגנים של דפורטיבו ואתלטיקו: "זו הייתה מלחמה פוליטית, בלי קשר לכדורגל". במדינה משוכנעים: "האולטראס חייבים להיעלם"

אוהדי דפורטיבו לה קורוניה. AP
אוהדי לה קורוניה ביציעי הקלדרון אתמול/AP

ספרד המומה וכואבת ממותו של אוהד לפני המשחק בין האלופה אתלטיקו מדריד לדפורטיבו לה קורוניה, שנערך אתמול (ראשון). האוהד, רומרו "ג'ימי" טאבואדה, אב לשניים, נהרג בקרב בין חוליגנים משתי הקבוצות לאחר שהוכה נמרצות והושלך לנהר. על פי עדי ראייה, הוא צעק "הצילו" בזמן שטבע, אולם כוחות ההצלה הגיעו אליו רק כשמצבו היה קשה ומותו נקבע לאחר כמה שעות. טאבואדה, בן 43, ניסה להימלט מהמקום לאחר שספג מכות עזות, אולם במהלך המנוסה שלו הוא נקלע לעימות חדש, שכלל שימוש בסכינים ככל הנראה ואחריו נזרק למים על ידי התוקפים.

בסך הכול, בקטטה המזעזעת נרשמו מלבד ההרוג גם 12 פצועים ו-24 עצורים, כאשר כשעה לאחר שהמשחק כבר החל, שישה אוהדים של דפורטיבו, רעולי פנים, תקפו שני אוהדי אתלטיקו בפאב. המקור למהומה היה ככל הנראה התקפה שנערכה ב-18 במאי על כמה מאוהדי אתלטיקו, שחגגו בא-קורוניה את הזכייה באליפות.

בספרד טוענים שכמה שעות לפני המשחק כבר אפשר היה לראות כ-150 מאוהדי דפורטיבו אוכלים ארוחת בוקר באזור כשהם חמושים באברנים, מקלות, מוטות ברזל ובקבוקים. הקרב המרכזי התחולל ממש מול מלון NH המקומי ומספר אורחים במלון צילמו הכול מחלונות החדרים שלהם: "הם זרקו כיסאות ושולחנות אחד על השני. אחר כך עברו לאלות", אמרו אנשים שראו את המהומה.

ככה זה נראה:

בהתאחדות הספרדית ראו את התמונות וניסו לבטל את המשחק, אולם לא הצליחו להשיג אף אחד ממנהלת הליגה, כך על פי טענתם והמשחק יצא לדרך כסדרו. בהתאחדות אמרו: "לדברים האלה אין שום קשר לכדורגל. אנחנו רוצים להביע את תנחומינו למשפחת ההרוג, לאוהדי ולאנשי דפורטיבו. נמשיך לעבוד בלי הפסקה במטרה למנוע מקרים דומים בעתיד". שוער ריאל מדריד, איקר קסיאס, כתב בטוויטר: "צריך להרחיק את הדברים האלה מהכדורגל. משחק בלי אלימות".

ב"אס", תחת הכותרת "ההפסד של הכדורגל", כתב חואנמה טרואבה: "המשחק הזה לא נחשב לכזה עם סיכון גבוה, אבל בשעה 8:52 החלה המתקפה באזור הנהר, כשהיא מובלת על ידי האוהדים הכי אלימים של דפורטיבו, הריאזור בלוז. המשטרה עדיין מנסה להבין אם הקרב הזה אורגן בוואטספ. אם זה אכן מה שקרה, אפשר להבין למה כוחות האבטחה לא הצליחו להתכונן מראש, למרות חיפושים ברשתות החברתיות. מכל העצורים הוחרמו הטלפונים הסלולאריים כדי לבדוק האם זה מה שקרה. זו הייתה מלחמה פוליטית, בלי קשר לכדורגל. האולטארס של אתלטיקו מחזיקים באידיאולוגיה ימנית קיצונית ואלה של דפור באידיאולוגיה שמאלנית קיצונית. בקרב היו גם חוליגנים של אלקורקון ושל ראיו, שתמכו באלה של דפורטיבו וחוליגנים של ספורטינג, שנלחמו לצד אלה של אתלטיקו". אלפרדו רלאניו, הכותב הבכיר של ה"אס", הוסיף טור תחת הכותרת: "האולטראס חייבים להיעלם, ומהר".

ביציעי הקלדרון אפשר היה לשמוע את אוהדי דפור צועקים לאלה של אתלטיקו: "רוצחים, רוצחים". בספרד ספרו כבר 11 הרוגים בכדורגל מאז 1982, כאשר האחרון היה אוהד אתלטיק בילבאו, שמת מפגיעת כדור גומי לפני המשחק מול שאלקה בליגת האלופות באפריל 2012. אוהד של דפורטיבו הוכה למוות לאחר משחק גביע מול קומפוסטלה ב-2003 ואילו אוהד של סוסיאדד נדקר למוות ב-1988 על ידי אוהד של אתלטיקו מדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully