וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחפשו מחמאות על היכולת: ההבדל האמיתי בין מכבי ת"א לחיפה

20.10.2024 / 11:00

בזמן שקניקובסקי, מדמון ומכבי ת"א הסתערו על כל הזדמנות, מכבי חיפה שוב נזכרה שמשחקים גדולים מוכרעים על ידי שחקנים שיודעים להיות שם בדקות של מומנטום, כל השאר זאת תפאורה. תשאלו את דין דוד ועלי מוחמד

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 0:2/ספורט1

ליגת העל עדיין בחיתוליה. הניצחון של מכבי תל אביב על מכבי חיפה הוא יוקרתי אך לא זה שיכריע או ישפיע משמעותית על מאבק האליפות. עם זאת, הייתה מאחוריו אמירה: מכבי חיפה הצהירה שהיא רוצה לפתוח פער בצמרת בזמן שיריבתה משחקת עד ינואר באירופה והיא במסגרת אחת, אבל כרגע עלול לקרות דבר הפוך. ולא פחות חשוב מזה: האופי והאישיות של השחקנים, שמתבלטים במשחקים מהסוג הזה.

שחקן מכבי תל אביב, גבי קניקובסקי. ברני ארדוב
ווינר שוט. קניקובסקי/ברני ארדוב

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חיפה לא הייתה רעה, וברוב דקות המשחק היא אף הייתה טובה ומסוכנת יותר. ייתכן שפערי האיכות לטובתה. אבל מחמאות בלי נקודות זה לא משהו שמעניין במשחקים מהסוג הזה. בסופו של דבר המשחק חולק לדקות של מומנטום לשני הצדדים וכמעט ללא דקות שקולות. זה התחיל עם חיפה, לאחר רבע שעה עבר למכבי תל אביב עד לתחילת המחצית השנייה, ולאחר מכן חזר לירוקים. התוצאה הסופית היא תולדה של התפקוד של כל צד בזמן המומנטום.

ברבע השעה הראשונה מכבי חיפה יצרה מספיק מצבים כדי להוביל. דין דוד, שעל פניו נראה שהרעש סביב אירועי הנבחרת יצר אצלו לחץ ואי שקט, הגיע לא מרוכז. הוא לא מסר כדור לדיא סבע שיכול היה להשאיר אותו לבד מול שוער, וכשהוא עצמו הגיע מול השוער הוא יכול היה לשחרר כדור רוחב אבל בעט לידיים של משפתי. מנגד, כשמכבי תל אביב תפסה פיקוד, גבי קניקובסקי לקח אותו בכל הכוח, עם שער ענק, דקות של הובלה והמון שקט בדרך לשער נוסף ושליטה במשחק.

דיא סבע, עבדולאי סק, עלי מוחמד, מכבי חיפה. ברני ארדוב
התנהלות לא אופיינית. עלי מוחמד/ברני ארדוב

כשהתל אביבים לקחו פיקוד, היו שחקנים בחיפה שלא היו שם. עלי מוחמד, עילוי בליגה שלנו, שגה בהרחקה, הכשיל את דור פרץ ברחבה, השופט נתן להמשיך, אבל במקום לרוץ לקניקובסקי - מוחמד הרים ידיים לשופט כדי להסביר שלא היה כלום וקניקובסקי כבש. בריבאונד של אלעד מדמון, מוחמד צפה באירוע אך עד שהגיב והגיע מדמון כבר הבקיע. בתחילת החצי השני בעוד רגע של חוסר ריכוז מוחמד ביצע עבירה על דור פרץ בדרך לפנדל מוחמץ. לא מתאים לעלי מוחמד חוסר ריכוז כזה. הוא לא היה שם באותן הדקות.

אחרי החמצת הפנדל מכבי חיפה חזרה. בכר המשיך עם השינויים, זרק את כל הכלים ההתקפיים, והירוקים הגיעו להמון מצבים אבל דין דוד ודיא סבע לא ידעו לסיים. משפתי בהחלט זכאי למחמאות על ערב גדול, אך השניים לא היו מספיק מרוכזים וחדים כדי להחזיר את חיפה למשחק. ככל שהמשחק התקדם הם כבר הפסיקו לבעוט למסגרת והיה ברור שזה כבר לא יהיה הערב שלהם.

שחקן מכבי חיפה דין דוד, מול שחקן מכבי תל אביב אופיר דוידזאדה. ברני ארדוב
פרשת הנבחרת פגעה בריכוז? דוד/ברני ארדוב

בשורה התחתונה, מכבי תל אביב הייתה בתקופה רעה וחזרה בגדול. מכבי חיפה הייתה בתקופה מצויינת והלכה אחורה. מכבי תל אביב תצא למשחק באירופה נגד ריאל סוסיאדד ולאחר מכן תחזור לליגה ולטדי לפגוש את בית"ר ירושלים. חיפה תגיע לטדי כבר בשלישי להשלמת המשחק שנדחה. אם היא לא תנצח בטדי יתחיל להיווצר לחץ מהסוג שבמועדון לא מתגעגעים אליו. עכשיו היא צריכה את השחקנים עם האופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully