וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי יהודים הגיעו לתמוך בנבחרת ישראל: פריז 2024, עדכונים חיים

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 22:29

התרגשות ישראלית ואבטחה כבדה מחוץ לפארק דה פראנס, אביו של דור תורג'מן: "הוא מכין דברים טובים, ננצח 0:2". בריטניה סוערת מהדחת האלופה האולימפית "המתעללת", פרשת האונס מטרידה את המשלחת האוסטרלית, סלין דיון תקבל סכום עתק על הופעה קצרצרה

יומיים לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים פריז 2024 ההתרגשות בצרפת בשיאה, וגם הפעם האירוע מלווה בלא מעט חששות על רקע ביטחוני ובשלל דיווחים על המתחולל במשלחות. הצטרפו לעדכונים החיים.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

ניידת משטרה צרפתית לפני המשחק של ישראל נגד מאלי בטורניר הכדורגל האולימפי. יניב טוכמן
ניידת משטרה צרפתית לפני המשחק של ישראל נגד מאלי בטורניר הכדורגל האולימפי/יניב טוכמן

22:17: אחרי יאניק סינר, גם הולגר רונה הודיע על פרישה מטורניר הטניס האולימפי בגלל פציעה בפרק כף היד. "אני מצטער שלא אוכל לשחק באולימפיאדה", צייץ הטניסאי הדני המדורג 16 בעולם. "זה משהו שציפיתי לקחת בו חלק, אבל שיחקתי עם כאבים לאורך כל עונת החימר והדשא, אז אני צריך לקחת ברצינות את המלצות הרופאים. אעודד את הספורטאים הדנים מהבית ומקווה שנביא הרבה מדליות הביתה מפריז".

21:20: גבי תורג'מן, אביו של חלוץ הנבחרת דור: "אני מקווה שהוא מכין לנו דברים טובים ונצא מפה מחויכים, כמו עכשיו. מכבי תל אביב? הנבחרת מעל הכול, אין מה לעשות. אחר כך מכבי. הערב מנצחים 0:2".

אוהדי נבחרת ישראל עם אוהדי נבחרת מאלי. יניב טוכמן
אוהדי נבחרת ישראל עם אוהדי נבחרת מאלי/יניב טוכמן

20:52: שר הפנים הצרפתי ז'ראלד דרמנן הגיע למשחק של ישראל מול מאלי בפארק דה פראנס, לחץ את ידי השוטרים וסיכם "יום ראשון חיובי" באולימפיאדה, למרות "כמה תקריות קטנות". על המשחק של ארגנטינה ומרוקו אמר: "בסוף המשחק היו אירועים מכיוון אוהדי מרוקו, שהשליכו זיקוקים ונפצים. הוחלט לחדש את המשחק ללא תקריות נוספות על המגרש או ביציעים".

20:20: יהודים מכל רחבי צרפת הגיעו למשחק של הנבחרת האולימפית מול מאלי בפריז. אלפים ליד האצטדיון כאשר יש יותר משעה וחצי לשריקת הפתיחה. אחד האוהדים סיפר: "אני יוהאן, באתי לפארק דה פראנס כדי לתמוך בישראל. אל אל ישראל!".

18:00: המדורג מספר 1 בטניס הגברים העולמי, יאניק סינר, הודיע על פרישה מהטורניר האולימפי בגלל דלקת שקדים. "אחרי שבוע של אימונים טובים, התחלתי להרגיש לא טוב. נחתי יומיים ובמהלך ביקור אצל הרופא אבחנו אצלי דלקת שקדים, וייעצו לי בחום שלא לשחק. החמצת המשחקים האולימפיים היא אכזבה עצומה, שכן זו הייתה אחת המטרות הכי גדולות שלי העונה. לא יכולתי לחכות לכבוד לייצג את המדינה שלי באירוע החשוב הזה".

17:00: צרפת לא סולחת לארגנטינה. נבחרות הראגבי והכדורגל בתכלת-לבן שמעו שריקות בוז בזמן נגינת ההמנון הלאומי שלהן, אחרי סערת השיר הגזעני שבמרכזה עמד הכדורגלן אנסו פרננדס, שנגררה עד לציוץ תוקפני של סגנית נשיא ארגנטינה נגד "צרפת הקולוניאליסטית".

אימון של נבחרת ההתעמלות האמריקאית לקראת פריז 2024. רויטרס
אימון של נבחרת ההתעמלות האמריקאית לקראת פריז 2024/רויטרס
שלט שנתלה ביציע ארגנטינה בפריס במשחק הנבחרת. רויטרס
אחרי הסערה הגזענית: אוהדים של ארגנטינה מברכים את הצרפתים עם שלט ביציע/רויטרס

15:23: הוועד האולימפי של קנדה התנצל אחרי שהתגלה כי רחפן צילם את האימון של נבחרת הכדורגל של ניו זילנד בניסיון לרגל. המשטרה החרימה את הרחפן, שהיה שייך לאחד מאנשי הצוות בנבחרת הנשים של קנדה, אבל לא חבר רשמי במשלחת. בעקבות הפרשה, שני אנשי צוות של נבחרת קנדה כבר שילמו את המחיר, ונשלחו הביתה. האדם שצילם עם הרחפן נחקר במשטרה. המאמנת לקחה אחריות, והודיעה שלא תעמוד על הקווים במשחק הראשון.

15:15: ארה"ב הודיעה שמי שנבחרה לשאת דגל המדינה בטקס הפתיחה היא הטניסאית קוקו גוף, שכידוע, תעשה זאת לצד לברון ג'יימס. "אני כל כך גאה, מודה מקרב לב בכל מי שבחר בי", כתבה.

15:06: רק בת 11: הכירו את הספורטאית הכי צעירה בפריז 2024. גולשת הסקייטבורד ז'נג האוהאו היא בדיוק ההפך מהמסורת הספורטיבית הסינית הנוקשה, ואחרי ש"הגשימה חלום", היא מגיעה לפריז במטרה אחת: "לעשות כיף". וקצת שופינג. לסיפור המלא

14:11: אזרח רוסי נעצר בצרפת אחרי שתכנן "לערער את היציבות" באולימפיאדה. התביעה בצרפת חושדת שהוא "העביר מידע מודיעיני למעצמה זרה על מנת להצית פעולות איבה" במדינה, ימים לפני תחילת המשחקים האולימפיים בפריז. מוסקבה נקשרה לשורת תקריות שנרשמו בצרפת בשנה האחרונה, כולל כתובות גרפיטי של מגני דוד, במטרה ללבות את המתיחות במדינה. לדיווח המלא

רפאל נדאל מתאמן לצד קרלוס אלקראס לקראת פריז 2024. רויטרס
רפאל נדאל מתאמן לצד קרלוס אלקראס לקראת פריז 2024/רויטרס
שרלוט דוז'ארדן רוכבת סוסים. GettyImages
שרלוט דוז'ארדן רוכבת סוסים/GettyImages

12:30: נמשכת הדרמה במשלחת הבריטית לאולימפיאדה, אחרי שפורסם היום הסרטון ה"מפליל" של שרלוט דוז'ארדן, האלופה האולימפית ברכיבה אמנותית על סוסים (דרסאז'), שפרשה באופן סנסציוני מהמשחקים בעקבות התיעוד שבו היא נראית מצליפה בסוס ו"מתעללת" בו.

דוז'ארדן, שזכתה בשלוש מדליות זהב ושש בסך הכול, הייתה גם אחת המועמדות לשאת את הדגל הבריטי בטקס הפתיחה ביום שישי, אך כעת הודיעה על פרישה מכל תחרות בזמן שהפדרציה הבינלאומית לרכיבת סוסים חוקרת את התקרית. היא פספסה בכך הזדמנות להפוך לספורטאית הבריטית המעוטרת בכל הזמנים - תואר אותו היא חולקת כעת עם רוכבת האופניים לורה קני.

הרוכבת בת ה-39 מסרה בהודעתה: "התפרסם סרטון מלפני ארבע שנים שמראה אותי מבצעת שגיאה בשיקול הדעת במהלך אימון. הפדרציה הבינלאומית חוקרת ולכן קיבלתי החלטה לפרוש מכל תחרות - כולל אולימפיאדת פריז - עד למיצוי ההליך". ברשתות מאשימים: "נראה שההצלפה בסוס נעשית בצורה שלווה, ומדובר במשהו שהוא שגרתי ולא טעות בשיקול דעת".

12:14: היתר מיוחד לווינר במשחקים האולימפיים בפריז 2024: ה-Winner יציע משחקים על 10 ענפי ספורט אולימפיים פופולריים במשך האולימפיאדה בלבד. למועצה להסדר ההימורים בספורט ניתן היתר מיוחד המוגבל לתקופת המשחקים האולימפיים בלבד, ומאפשר לה לשלב בחודש הקרוב משחקים גם על תחרויות בענפים שבהם צפויים הישגים למשלחת הישראלית ובהם: אתלטיקה, ג'ודו, שיט, כדורעף וכדורעף חופים, שחייה, טקוואנדו, סיף, התעמלות והתעמלות אמנותית.

עובדים לקראת אולימפיאדת פריז 2024. GettyImages
עובדים לקראת אולימפיאדת פריז 2024/GettyImages

10:30: אחרי שנטען שהזמרת סלין דיון תחזור לבמות לראשונה אחרי שנתיים ותופיע בטקס הפתיחה, בקנדה מדווחים שיהא "תקבל 2 מיליון דולר על שיר אחד". בצרפת טוענים שמדובר בסכנה: "האם היא בכלל מסוגלת לשיר? אף אחד לא יודע", אמרו גורמים בעולם המוזיקה.

10:15: הרשויות בצרפת אישרו שאדם נעצר בחשד לניסיון "לשבש" את המשחקים. זה מצטרף למעצר נוסף שבוצע אתמול על ידי משטרת צרפת, לכאורה בחשד לאיום "טרור". על פי הדיווחים, המעצר בוצע בעקבות מעקב ברשתות החברתיות.

סלין דיון. splash
מעוררת התרגשות. דיון/splash

9:56: חמישה שחקנים מנבחרת הכדורמים של אוסטרליה נמצאו חיוביים לקורונה, ובנבחרת "עושים מאמץ" לבודד אותם על מנת שלא להדביק את חבריהם ושאר אנשי המשלחת.

אימוני חתירה לקראת המשחקים האולימפיים, פריז 2024. רויטרס
אימוני חתירה לקראת המשחקים האולימפיים, פריז 2024/רויטרס
מתחם הסקייטבורד, פריז 2024. רויטרס
מתחם הסקייטבורד, פריז 2024/רויטרס

9:30: צרפת הבטיחה שהמשחקים האולימפיים בפריז יהיו "הבטוחים אי פעם", אבל המשלחת האוסטרלית עדיין סוערת מהאונס הקבוצתי לכאורה של אישה אוסטרלית בפריז ימים ספורים לפני טקס הפתיחה.

בת ה-25 נכנסה בשבת בבוקר "מבולבלת ומנותקת" למסעדה מקומית בשדרות דה קלישי המפורסמות כאשר השמלה שלה הפוכה. משרד התובע בפריז אמר כי החשד הוא ל"אונס קבוצתי". ספורטאים אוסטרלים בפריז קיבלו הודעה על האירוע ונאמר להם ש"מומלץ להם לא ללבוש מדי נבחרת במקומות ציבוריים".

6:50: כזכור, שר הפנים הצרפתי, ג'רלד דרמנין, התחייב לסידורי אבטחה חסרי תקדים בפריז, הבהיר שתהיה הגנה מיוחדת על ישראל ואוקראינה, סיפק את מספרי האבטחה באולימפיאדה וחשף: "כ-5,000 מתנדבים ועובדים הורחקו מחשש לריגול או פגיעה". לדבריו, "המשלחת הישראלית תהיה מוגנת 24 שעות ביממה ע"י יחידת העילית" של משטרת צרפת.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully