וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בת 11: הכירו את הספורטאית הכי צעירה בפריז 2024

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 15:03

גולשת הסקייטבורד ז'נג האוהאו היא בדיוק ההפך מהמסורת הספורטיבית הסינית הנוקשה, ואחרי ש"הגשימה חלום", היא מגיעה לפריז במטרה אחת: "לעשות כיף". וקצת שופינג

דריבל, 23.7/מערכת וואלה, אולפן וואלה

גולשת הסקייטבורד הסינית, ז'נג האוהאו, חלמה ללכת לאולימפיאדה מאז שהייתה קטנה. כך לדבריה. לשמחתה, היא הגשימה את החלום די מהר, ובגיל 11 ו-11 חודשים, היא הספורטאית האולימפית הצעירה ביותר בפריז והספורטאית הצעירה ביותר אי פעם שסין שלחה למשחקים האולימפיים (לפחות באופן רשמי) - וכל זה קורה ארבע שנים בלבד לאחר שהחלה לעסוק בספורט.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

ז'נג האוהאו, רוכבת סקייטבורד שתייצג את סין במשחקים האולימפיים. Zhe Ji, GettyImages
תיפגש עם החבר'ה. ז'נג/GettyImages, Zhe Ji

מי שגדלה בעיר Huizhou ההררית במחוז גואנגדונג שבדרום סין, במרחק של כמה שעות נסיעה באוטובוס מהונג קונג, ז'נג קיבלה במתנה סקייטבורד ליום הולדת 7 ומיד פיתחה עניין עצום בתחום.

היא התאמנה במועדון מקומי עם אלופת משחקי אסיה, לפני שנבחרת המחוז של גואנגדונג זיהתה את הכישרון וגייסה אותה שנתיים לאחר מכן, לאחר שהמדריכים התרשמו וציינו את "ההתמדה והיכולת שלה להתמקד בתחרות".

בשנת 2021 ז'נג הפכה לספורטאית הצעירה אי פעם שהתחרתה במשחקים הלאומיים של סין, שם היא סיימה במקום ה-14. ב-2023 היא החלה להתחרות ברחבי העולם בסדרות עולמיות ולבסוף העפילה לפריז בבודפשט לאחר שהשלימה סיבוב של 540 מעלות - תרגיל קשה שניסתה לראשונה בתחרות.

"אני מרגיש שאני ממש נותנת בראש כשאני על סקייטבורד. אני מרגישה קצת בשמיים", מספרת הילדה הרזה עם הקוקו, שסיימה את בית הספר היסודי רק לפני שבועיים. כעת היא תהיה חלק מהתחרות שתחל ב-6 באוגוסט, באחד מענפי הספורט הצעירים ביותר שיש לפריז להציע.

היא נכללת בדור החדש של ספורטאים סינים שלא ממלא את הסטריאוטיפ של אנשי הספורט החרוצים והממושמעים של המדינה, שבדרך כלל נאלצים לבלות שנים במערכת האימונים הקפדנית במימון המדינה בניסיון לטפס באיטיות עד להצלחה הנדירה.

סקייטבורד נכלל לראשונה באולימפיאדה במשחקי טוקיו, בניסיון לכבוש נתח מקהל האוהדים הצעיר של התחום ולהביא למשחקים צופים צעירים יותר. למרבה הצער, הקורונה מנעה מהקהל להגיע.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

ב-2022 הרשויות בסין הוסיפו את לימודי הסקייטבורד, שצוברים פופולריות יותר ויותר עם השנים, לתכנית הלימודים הלאומית לחינוך גופני במדינה לבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במטרה לטפח יצירתיות וחוזק נפשי בקרב הילדים, העמוסים לעתים קרובות בשיעורי בית.

ז'נג, שלדבריה אוהב לעשות שופינג ולדוג, שואפת להגיע לבין 16 הראשונות בפריז, אבל מתעקשת שהזכייה לא תהיה חשובה כמו ההנאה. "התחרות מבחינתי היא רק דרך להיפגש עם החברים הטובים שלי", אמרה ז'נג. "אני מכירה יותר מ-10 מתוך 20 גולשי הסקייטבורד המובילים בעולם.... זה כאילו אנחנו משחקים משחק כיפי - וכל אחד צריך להראות את הכי טוב שיש לו".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully