וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי תל אביב גרמה לי ליהנות מכדורגל, גם בעיניים עצומות"

20.5.2024 / 9:00

מתן לוי, הלוחם שאיבד את מאור עיניו במלחמה והצליח לצמרר את כל בלומפילד בשבת: "הכי ריגש אותי שבני המשפחה זכו לשמוע 30 אלף אנשים צועקים בשם שלי. זה בזכות מכבי". וגם: השיחות עם גולדהאר והאהבה לכדורגל. ריאיון עם גיבור

תקציר משחק ההכתרה: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע 0:3/ספורט1

התפרצות רגשות הייתה שלשום בבלומפילד. משחק אליפות, בטח אחרי יובש של שלוש שנים, הוא אירוע דרמטי שלא משאיר אף אוהד אדיש. אבל דומה שמה שתפס שלשום סמוך לחצות את מירב הפוקוס, היה הרגע בו סיפר הכרוז מטעם מנהלת הליגות שאת צלחת האליפות למכבי תל אביב יעניק אוהד הקבוצה מתן לוי, לוחם מילואים שאיבד את הראייה במלחמה ברצועת עזה כבר ב-14 באוקטובר, שבוע אחרי שהכול התחיל.

שום עין לא נותרה יבשה וצמרמורת פשטה בגוף כשמתן צעד לצד יו"ר המנהלת ארז כלפון לעבר צלחת האליפות שחיכתה להנפה. גם בגמר גביע הטוטו דאגו במנהלת שאת הגביע תעניק למנצחת משפחתו של אסף חממי ז"ל, וגם שלשום רצו בגוף שמנהל את הכדורגל לעשות את החיבור הבלתי נמנע בין הכדורגל לחיים שמחוץ לו.

קשה היה לשכנע אתמול את מתן לדבר. כל מי שמכיר אותו מספר על הצניעות שלו, על הביישנות, אבל גם על האופטימיות. שגיא, אח של מתן, סייע בעניין. גם אתמול הוא היה לידו באיזה סידור שהיה צריך לעשות, ובכלל כל המשפחה ישבה אתמול בבלומפילד, כשמכל היציעים בקעה השירה עם השם של מתן לוי.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מקבל את פרס שחקן העונה מידי מתן לוי, אוהד הקבוצה שאיבד את מאור עיניו במלחמת חרבות ברזל. מנהלת הליגות, אתר רשמי
מתן לוי מעניק את הפרס לערן זהבי/אתר רשמי, מנהלת הליגות

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מתן גויס למילואים כבר ביום שאחרי השבעה באוקטובר. הוא חויל מהר בנחשונים, עבר מטווח לרענון וירד לקיבוצי העוטף לטיהור מחבלים. סך הכול בן 27, מעט אחרי שהשלים תואר ראשון במשפטים והחל בהתמחות במשרד עורכי דין. בסדיר היה בחטיבת הנח"ל ובמילואים המשיך כלוחם. הכוח איתו פעל בין הקיבוצים ספג פצמ"ר שבוע לתוך הלחימה. חבר שהיה לצדו נהרג במקום. מתן איבד עין אחת מהמרגמה כבר בשטח והעין השנייה נפגעה אנושות בעצב הראייה. הניתוחים שעבר לא הצליחו להציל אותה וכך כשהוא רק בן 27, איבד את יכולת הראייה.

מיטש גולדהאר שהיה איתו שלשום על הדשא, מכיר אותו כבר כמה חודשים דרך הטלפון. הכירו ביניהם וגולדהאר סיפר מיד אחרי מסיבת העיתונאים שלו על שיחות הכדורגל בין השניים. "החיבור שלי עם מיטש הגיע דרך בחור עם לב מזהב בשם דודו בר און, שמתחילת המלחמה מסתובב בין בתי חולים ברחבי הארץ באופן יום יומי ומגיע לכל חייל וחייל ועושה הכול כולל הכול על מנת לעזור ולשמח אותו כמה שאפשר", סיפר אתמול מתן. "דודו קישר אותי עם מורן מאירי ממכבי תל אביב ושניהם ביחד, ובעזרת המועדון שאני כל כך אוהב, גרמו לי ליהנות בחזרה מכדורגל גם בעיניים עצומות".

הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. דני מרון
שיחות על כדורגל. מיטש גולדהאר/דני מרון

איך הרגשת על הדשא?

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא רואה בעיניים, אבל על כר הדשא התגשם לי סוג של חלום. כש-30 אלף אוהדים צעקו בשם שלי, התרגשתי כמו שחקן שהבקיע שער ניצחון בדקה ה-90 בגמר גביע".

איך מצליחים להתרגל לעיוורון כשכדורגל זה משחק שרוב החוויה שלו היא באמצעות צפייה בו?

"זה ברור שזה קשה, אבל כמו שאמרתי קודם דודו ומורן גרמו לי ליהנות מהמשחק גם במצב הנוכחי שלי. ובסופו של דבר כדורגל זה לא משחק, כדורגל זה דרך חיים. תמיד אני אמשיך לאהוב כדורגל, לא משנה מה יקרה. בנסיבות האלה, ולאו דווקא מנקודת מבט שלי האישית אלא במצב שאנו נמצאים כמדינה וכעם מן הסתם, הכדורגל מתגמד. אבל בכל זאת עברו שלוש שנים מאז האליפות האחרונה שלנו, ושלוש שנים זה יותר מדי למועדון כמו מכבי. בעזרת השם, לאליפות הבאה לא נחכה הרבה זמן.

"מה שהכי ריגש אותי אתמול זה שאחי, בת הזוג שלי וההורים שלי זכו לשמוע 30 אלף אנשים צועקים בשם שלי. אחרי מה שעברנו כמשפחה, זה עשה להם כל כך טוב. וכל זה בזכות מכבי - המועדון הכי טוב בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully