וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת שיודעת: מספרי האליפות של מכבי תל אביב ב-2023/24

עם הפתיחה הכי טובה זה 30 שנה ורק מחזור אחד בו לא בילתה בפסגה, מכבי תל אביב שלטה לאורך העונה כולה. השיאים של זהבי ופרץ, הישראלי המעוטר אי פעם ושומר הצלחת היחיד

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 1:0/ספורט1

1 - אליפות ראשונה בישראל לניר ביטון, שלא משחק בגלל פציעה מאז סוף דצמבר. ראשונה אמנם בארץ, אבל היו לו שמונה אליפויות בסקוטלנד עם סלטיק והוא הכדורגלן הישראלי המעוטר אי פעם (20 תארים שונים במהלך הקריירה).

2 - תארים יש לרובי קין בעונת הבכורה שלו כמאמן ראשי. הוא זכה בגביע הטוטו לפני האליפות וגם הוביל את מכבי תל אביב לראשונה בתולדותיה לשלב שמינית גמר באירופה (הקונפרנס ליג).

3 - הפסדי ליגה בלבד יש למכבי תל אביב העונה. פחות מכמות ההפסדים שהייתה למכבי חיפה בכל אחת משלוש האליפויות האחרונות.

וגם 3 - אליפויות רצופות יש לרועי משפתי. הכדורגלן היחיד בליגת העל ששמר על התואר מהעונה שעברה.

ניר ביטון, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
תואר מספר 20. ניר ביטון/אריאל שלום

6 - אליפויות יש כעת לשרן ייני, שעולה למקום השני מבין השחקנים הפעילים אחרי איתן טיבי (7) וגם לשני בהיסטוריה של מכבי תל אביב (לצד שייע גלזר ואחת פחות משלום שלומזון ויוסף מרימוביץ' עם 7). ערן זהבי מעט מאחוריו עם אליפות חמישית, רק שבניגוד לייני אחת הייתה גם עם הפועל תל אביב.

8 - שערים בלבד תרמו למכבי תל אביב השחקנים הזרים שלה (7 של מילסון ושער בודד של קיקו בונדוסו). בדיוק כמו באליפות ב-2018/19, אז הכובשים הלא ישראלים היחידים היו צ'יקו אופואדו (5) ואנריק סבוריט (3), אבל אז היו עוד שני זרים בולטים בחוליה האחורית: השוער פרדראג ראיקוביץ' והבלם ז'איר אמאדור.

9 - שערי ליגה הבקיע העונה דור פרץ, בדרך לאליפות הרביעית בקריירה שלו. מדובר בשיא אישי חדש (כבש 8 בעונת 2018/19) שעוד יכול להשתפר בצמד המחזורים שנותרו. 9 שערים יש לו גם בשאר המסגרות (7 בקונפרנס ליג ו-2 בגביע הטוטו).

10 - ניצחונות ליגה רצופים היו למכבי תל אביב עד התיקו הביתי עם הפועל חדרה במחזור ה-15. רצף זהה היה לה בינואר-מרץ 2021.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דור פרץ. אריאל שלום
שיא קריירה. דור פרץ/אריאל שלום

11 - פנדלים קיבלה העונה מכבי תל אביב בליגה - יותר מכל קבוצה אחרת. ערן זהבי דייק בשישה והחטיא שלושה (היחיד בליגה עם יותר מהחמצה אחת) ואת שני הנותרים בעטו פנימה דן ביטון (ב-0:1 על בית"ר ירושלים) ועידו שחר (ב-1:5 על מכבי נתניה).

13 - קבוצות הליגה האחרות הפסידו כולן למכבי תל אביב במהלך העונה. היא היחידה שהצליחה לנצח את כל יריבותיה לפחות פעם אחת.

14 - עונות רצופות בהן הקבוצה שסיימה ראשונה את הליגה הסדירה היא גם זו שזוכה באליפות. בכל המקרים הללו המוליכה גם לא הפסידה את משחק העונה שאירחה בפלייאוף, מאז הניצחון של הפועל תל אביב בחיפה בדרך לזכייה בתואר בעונת הקיזוז 2009/10.

וגם 14 - שערים כבש ערן זהבי במסגרת הדרבי התל אביבי. הוא הפך לשיאן ההיסטורי במהלך ה-0:5 בסיבוב הראשון כשעקף את שייע גלזר ושיפר את מאזנו עם צמד ב-2:4 בסיבוב השני. 12 מהשערים היו במדים הצהובים, אחרי שאת שני הראשונים כבש כשחקן הפועל תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. אריאל שלום
החל מהעונה גם שיאן השערים היחיד של הדרבי התל אביבי. ערן זהבי/אריאל שלום

15 - נקודות צברה מכבי תל אביב העונה ממצבי פיגור - יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. היא ביצעה ארבעה מהפכים (כמו הפועל חיפה) וכולם במהלך הליגה הסדירה. בפלייאוף העליון פיגרה במשך 10 דקות בלבד, בהפסד 1:0 להפועל באר שבע.

16 - משחקי ליגה ללא הפסד סופרת מכבי תל אביב מול הפועל חיפה, שלא ניצחה אותה מאז ה-1:2 בחוץ במרץ 2018. מול בית"ר ירושלים היא ברצף של 15 משחקים ללא הפסד, מאז ה-3:2 באפריל 2018.

17 - שערי ליגה יש כרגע לערן זהבי. אמנם הכי מעט מבין כל העונות המלאות הקודמות שלו במכבי תל אביב (כל עוד לא יעבור את ה-20 בשני המחזורים שנותרו) ובשנה בה חווה את הבצורה הארוכה ביותר שלו בישראל, אבל הוא גם מלך הבישולים של הקבוצה (7) ובמהלך העונה הספיק להשלים כיבושים מול כל קבוצות הליגה מאז חזר מהולנד בקיץ 2022.

24 - אליפויות יש למכבי תל אביב, 19 מהן מאז קום המדינה. 24 הוא גם מספר הגביעים שלה ובשתי הקטגוריות היא השיאנית הישראלית.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אחרי הניצחון על בני ריינה. מאור אלקסלסי
פרט לשבוע אחד, הובילו מהמחזור הראשון ועד לאחרון. שחקני מכבי תל אביב/מאור אלקסלסי

27 - מפגשי דרבי רצופים בהם מכבי תל אביב בלתי מנוצחת בכל המסגרות. הנתון הזה ייבחן בעונה הבאה רק אם השתיים יוגרלו בגביע, לאור ירידתה של הפועל תל אביב ללאומית.

35 - מחזורים הובילה מכבי תל אביב את טבלת ליגת העל העונה, כולל כמובן שני המחזורים שנותרו. הפעם היחידה שאיבדה את הפסגה לטובת מכבי חיפה הייתה במחזור ה-21.

37 - נקודות השיגה מכבי תל אביב מתוך 39 הראשונות של העונה. זו הייתה הפתיחה הכי טובה שלה מאז 1993/94.

39 - נקודות צברה מכבי תל אביב כאורחת העונה. קבוצת החוץ הטובה בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully