וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה: "לאן אמבפה עובר? אני חושב שזה ברור". איך ייפרד הקהל?

אחרי הודעת העזיבה של הכוכב, פריז סן ז'רמן נערכת לטקס האליפות מול טולוז (א', 22:00) שיעמוד כולו בסימן אמבפה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.5/ספורט1

המחזור ה-33 בליגה הצרפתית, אחד לפני סיום העונה, ייחתם מחר (ראשון, 22:00) עם שבעה משחקים שייערכו במקביל ובהם מאבקים על הכרטיסים לאירופה ונגד הירידה, אבל במוקד תעמוד הופעת הפרידה של קיליאן אמבפה מהקהל של פריז סן ז'רמן בפארק דה פראנס, שם האלופה תארח את טולוז. קלרמון (אחרי שלוש שנים) ולוריין (אחרי ארבע) עלולות לרדת רשמית, מונאקו צריכה נקודה כדי להבטיח סגנות וליל יכולה להתקדם למקום השלישי.

פריז סן ז'רמן - טולוז

עם כל הכבוד לטקס ההכתרה בפעם ה-12 בתולדות המועדון, הסיפור המרכזי בפארק דה פראנס יהיה אירוע הפרידה של אמבפה, שהודיע בשישי רשמית על עזיבת פריז סן ז'רמן אחרי שבע שנים בהן השיג הכול פרט לליגת האלופות. החלוץ בן ה-25 הוביל העונה את קבוצתו לעוד אליפות, יסיים כמלך שערי הליגה בפעם השישית ברציפות (26 כיבושים עד כה) ויוכל להשלים דאבל בגמר מול ליון בעוד שבועיים, אך נותר לראות האם ההדחה על ידי דורטמונד בחצי גמר ליגת האלופות והביקורות הנלוות ישפיעו על יחס הקהל כלפיו במשחק האחרון מולם (יש עוד משחק השלמה בניס, מחזור סיום במץ וכאמור את גמר הגביע). כדי להכשיר את הקרקע, אמבפה נפגש בשישי בערב, לאחר פרסום ההודעה, לברביקיו עם כ-500 מאוהדי האולטראס של הקבוצה, אך אחד מראשי האוהדים ביקש: "לחגוג את האליפות, לא את אמבפה".

לואיס אנריקה התייחס לעזיבה של אמבפה: "מבין את ההחלטה שלו, הוא בילה כאן שבע שנים. הוא אגדת מועדון ונתן הכול בשביל פ.ס.ז'. הוא עדיין לא אמר לאן הוא הולך, למרות שאנחנו חושבים שזה ברור. הייתה גאווה גדולה לאמן אותו, הוא מנהיג עם חיוך, אני מאחל לו כל טוב". הפריזאים בלתי מנוצחים ב-26 המחזורים האחרונים (ההפסד היחיד היה 3:2 ביתי מול ניס באמצע ספטמבר) ולטולוז לא הפסידו מאז ספטמבר 2016 (2:0 בחוץ) ובבית מאז ה-1:0 באוקטובר 2008.

קיליאן אמבפה פריז סן ז'רמן. GettyImages
משחק אחרון בפארק במדי פ.ס.ז'. קיליאן אמבפה/GettyImages

מונפלייה - מונאקו

חמישה ניצחונות בששת המחזורים האחרונים ביססו את מונאקו במקום השני, והיא תבטיח את הסגנות אם תשיג אפילו נקודה בסטאד דה לה מוסון. מונפלייה הבטיחה הישארות במחזור הקודם אחרי תקופה מצוינת של שישה משחקים ללא הפסד, בהם צברה 14 נקודות מ-18 אפשריות. היא תחסר את הקפטן טז'י סבאנייה שהורחק בניצחון בטולוז, בעוד מונאקו ללא טאקומי מינאמינו המוצהב ואלכסנדר גולובין ודניס זקאריה הפצועים.

נאנט - ליל

אחרי טראומת המהפך של ליון בתוספת הזמן בשבוע שעבר, ליל מקבלת הזדמנות נוספת לא רק להתקרב להשגת המקום הרביעי (כרטיס למוקדמות ליגת האלופות) אלא גם להתקדם לשלישי שמשמעותו כניסה ישירה לשלב הבתים. נאנט ניצלה מירידה אוטומטית בזכות חזרתו של אנטואן קומבוארה, אבל עדיין עלולה ליפול אל המקום ה-16 שמוליך למבחנים. ניצחון ראשון על ליל מאז ספטמבר 2015 (0:1 בחוץ; בבית זה לא קרה בליגה מאז מאי 2004) יבטיח לה עוד עונה בוודאות, אם כי זה יכול לקרות גם עם הפסד (כל עוד מץ תפסיד במקביל). המארחת תנסה גם לעשות סוף לרצף השחור בבית: שמונה הפסדי ליגה (שיא היסטורי) ותשעה בכל המסגרות.

עוד בוואלה!

בפ.ס.ז' כבר עוקצים את אמבפה: "בלעדיו יהיה כאן הרבה פחות אגו"

לכתבה המלאה
ברל אמבולו, וויסאם בן ידר שחקני מונאקו. VALERY HACHE/AFP, GettyImages
נקודה תספיק למונאקו. וויסאם בן ידר עם ברל אמבולו/GettyImages, VALERY HACHE/AFP

משחקים נוספים:

קלרמון - ליון

מארסיי - לוריין

ראן - לאנס

שטרסבורג - מץ

תוצאות משחקי שישי:

ברסט - ריימס 1:1

ניס - לה האבר 0:1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully