וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולאסו ו-250 שערים בפריז סן ז'רמן: שלושער לאמבפה ב-2:6 על מונפלייה

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 23:47

החלוץ כבש שער מהסרטים וגם הוסיף בישול בניצחון החוץ שהגדיל את הפער בפסגה ל-12 נקודות, אחרי 1:1 של ברסט השנייה מול ליל

תיקתקנו, 15.3/ספורט1

הליגה הצרפתית יצאה הערב (ראשון) גם היא לפגרת הנבחרות, כאשר את המחזור ה-26 חתמה האלופה פריז סן ז'רמן עם 2:6 מרשים במונפלייה שהגדיל את יתרונה בפסגה ל-12 נקודות. ברסט השנייה סיימה ב-1:1 מול ליל הרביעית, מונאקו השלישית ספגה בדקה ה-95 ונפרדה ב-2:2 מלוריין, ראן גברה 0:2 על מארסיי.

מונפלייה - פריז סן ז'רמן 6:2

אחרי שעלתה לחצי גמר הגביע וגילתה כי תפגוש את ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות, המוליכה חזרה לליגה במטרה לקטוע רצף של שלוש תוצאות תיקו ואכן עשתה את זה ויצאה לפגרה הקצרה עם חיוך גדול ופער דו-ספרתי בפסגה. לואיס אנריקה שוב חסר את מרקיניוס ומרקו אסנסיו הפצועים (כמו גם פרסנל קימפמבה ומילאן שקריניאר שנעדרים כבר תקופה ממושכת), אבל קיליאן אמבפה פתח הפעם וכיכב עם בישול ושלושער שהעמיד אותו על 250 כיבושים במדי פריז סן ז'רמן.

ויטיניה קיבל כדור מאמבפה ופתח בחגיגה עם שער נפלא בדקה ה-14 שהיה הרביעי שלו העונה מחוץ לרחבה - יותר מכל שחקן אחר בליגות הבכירות. הסקורר הכפיל בדקה ה-22, אבל ארנו נורדן (30) ופנדל של טז'י סבאנייה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, קבעו שוויון בהפסקה עבור מונפלייה שהפסידה לפ.ס.ז' בכל תשעת מפגשי הליגה האחרונים, מאז ה-2:3 הביתי באפריל 2019. אמבפה לא נתן לתוצאה להישאר בעינה זמן רב, ובדקה ה-50 סובב באומנות מ-18 מטרים אל המשקוף ופנימה. הקוריאני לי קאנג-אין החליף מסירות עם רנדל קולו מואני והבקיע גם הוא שער נפלא מחוץ לרחבה (53) ובחלוף 10 דקות אמבפה נעץ במתפרצת את השלישי שלו וה-24 העונה בליגה, כשדקה לסיום בישל ויטיניה גם לבן ארצו נונו מנדש, שחזר לאחרונה מפציעה ממושכת ושבר בצורת של 16 חודשים. 21 משחקים רצופים ללא הפסד לאלופה.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שלושער. רויטרס
ציון דרך נוסף. קיליאן אמבפה/רויטרס

ברסט - ליל 1:1

הקרב הישיר על כרטיס לליגת האלופות בין הפתעת העונה לנציגה היחידה של צרפת ברבע גמר הקונפרנס ליג, הסתיים בחלוקת נקודות. ליל החזירה להרכב את כל הבכירים במטרה לנצח בברסט לראשונה מאז מרץ 2013, וגם הובילה בזכות שער ליגה מספר 15 של ג'ונתן דייויד, שבדקה ה-67 קטע למארחת רצף של 527 דקות ללא ספיגה בבית. אלא שברסט הפסידה העונה כמארחת רק לפריז סן ז'רמן (3:2 בסוף אוקטובר) וגם הפעם ידעה להימנע מכך בזכות ריבאונד של מרטין סטריאנו האורוגוואי בדקה ה-80.

מונאקו - לוריין 2:2

הקבוצה מהנסיכות הייתה קרובה לקטוע רצף מוזר של חמישה משחקים בית ללא ניצחון, אבל בתוספת הזמן הגיע האקס טיימואה בקאיוקו, שהיה שותף לאליפות הגדולה שלה ב-2017, ונגח שער שוויון יקר עבור האורחת שנאבקת על חייה בליגה ולא ניצחה במונאקו מאז ה-2:3 בספטמבר 2015. לוריין נהנתה משער עצמי של ווילפריד סינגו כבר בדקת הפתיחה, אבל פורמוז מנדי השווה עם שער עצמי משלו. מונאקו הפכה בדקה ה-60 עם נגיחה מקרוב של יוסוף פופאנה אחרי בישול נהדר של אלכסנדר גולובין, אבל כאמור בתוספת הזמן הגיע בקאיוקו וקבע חלוקת נקודות, כשבתווך היה אדום בכל צד: דניס זקאריה אצל מונאקו (81) ואייגון טוסין אצל לוריין (89).

עוד בוואלה!

לואיס אנריקה: "ה-1:6 לא הועיל. זה לא המשחק הכי גדול שלי"

לכתבה המלאה
ג'ונתן דייויד שחקן ליל כובש מול ברסט. LOIC VENANCE/AFP, GettyImages
שערו ה-15 העונה בליגה. ג'ונתן דייויד כובש מול ברסט/GettyImages, LOIC VENANCE/AFP
שחקני לוריין חוגגים עם טיימואה בקאיוקו (במרכז). VALERY HACHE/AFP, GettyImages
השווה במקום בו זכה באליפות לפני שבע שנים. טיימואה בקאיוקו/GettyImages, VALERY HACHE/AFP

ראן - מארסיי 0:2

ההפסד 3:1 בספרד לוויאריאל לא מנע ממארסיי להמשיך לרבע גמר הליגה האירופית, אבל עצר את רצף חמשת הניצחונות של ז'אן לואי גאסה, שעכשיו חווה גם הפסד ליגה ראשון מאז מונה. ראן הגיעה אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, פתחה בהרכב התקפי מאוד ובאה על שכרה בדקה ה-21, כשאמין גואירי בישל למרטן טרייה שחגג שער שישי בשמונת משחקי הליגה האחרונים. סטיב מנדנדה הוותיק מנע מהאקסית שלו להשוות ובנז'מן בוריז'ו סגר עניין בהופעה ה-300 שלו עם פנדל מדויק בדקה ה-77. כעת לשתי הקבוצות 39 נקודות במקומות 7-8.

משחקים נוספים:

ריימס - מץ 1:2
לריימס: עומאר דיאקיטה (3), ג'וניה איטו (79). למץ: ארתור אטה (14)

קלרמון - לה האבר 1:2
לקלרמון: מוחמד שאם (12 ו-45 בפנדל). ללה האבר: אנדרה איוו (45+1)

משחקי שבת:

נאנט - שטרסבורג 3:1
לנאנט: אראי ג'ומרט (36). לשטרסבורג: קווין גמיירו (3), עמנואל אמגה (62 ו-78)

לאנס - ניס 3:1
ללאנס: אלי ווהי (76). לניס: טרם מופי (11 ו-67 בפנדל), קפרן תוראם (53)

מרטן טרייה שחקן ראן חוגג שער. DAMIEN MEYER/AFP, GettyImages
חזר לכושר שלפני הפציעה. מרטן טרייה/GettyImages, DAMIEN MEYER/AFP

הליגה הצרפתית תחזור לפעילות ב-29 במרץ, יום שישי, אז ליל תארח את לאנס בפתיחת המחזור ה-27. במוקד המחזור יעמוד הקלאסיקו בסטאד ולודרום, בו מארסיי תארח את פריז סן ז'רמן (31 במרץ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully