וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לחלום על רבע הגמר? האפשרויות של מכבי ת"א בקונפרנס ליג

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 9:14

היריבות הפוטנציאליות נקבעו: אייאקס משתקמת, המחזרת של חלאילי לוהטת ואולימפיאקוס חבולה אחרי המפגשים עם הישראליות. הכל לקראת ההגרלה (שישי, 14:00, ספורט1)

תקציר: מכבי נתניה - מכבי תל אביב 5:1/ספורט1

לראשונה בהיסטוריה, שתי קבוצות ישראליות נמצאות יחד בשלב כה מתקדם של מפעל אירופי. מדובר כמובן בקונפרנס ליג, כשמכבי תל אביב ומכבי חיפה העפילו לשמינית הגמר, ומחר (שישי, 14:00, ספורט1) ישתתפו יחדיו בהגרלה שתבשר על יריבותיהן הבאות. הירוקים והצהובים כמובן לא יוכלו להיפגש, ובעוד מכבי חיפה אינה מדורגת, מכבי תל אביב דווקא כן. המשחק הראשון בשלב שמינית הגמר יהיה ב-7 במרץ והגומלין בחמישי לאחר מכן, כשהגרלת רבע הגמר תיערך יום למחרת, ב-15 במרץ. הנה היריבות האפשריות של הצהובים.

דור תורג'מן, דור פרץ, ערן זהבי, שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מי תעמוד בינם ובין כרטיס לרבע הגמר?/ברני ארדוב

עוד על מכבי תל אביב

אייאקס

מועדון הפאר ההולנדי חווה עונת נפל וכבר מצא את עצמו מתחת לקו האדום בליגה ההולנדית, אך מאז שבוצע שינוי על הקווים חלה התאוששות והם כבר במקום החמישי בליגה. את הקבוצה מאמן ג'ון ואנט סחיפ ועוזרו הוא מייקל ולקאניס, שהחל את העונה בהפועל תל אביב ועזב במהלך המלחמה כשהגיעה ההצעה מהולנד. לוולקאניס אין זיכרונות כל כך טובים ממכבי תל אביב, שכן במשחק הלפני אחרון שלו בארץ הוא הובס 5:0 בדרבי.

בין השמות המובילים בסגל ניתן למנות את שחקני נבחרת הולנד סטיבן ברחהאוס, סטיבן ברחוויין וקנת' טיילור שהבקיע את שער העלייה הדרמטי מול בודו גלימט. לצידם כמובן נמצא ג'ורדן הנדרסון, קשר העבר של ליברפול שהגיע לאמסטרדם אחרי חצי עונה בלבד באל אתיפאק הסעודית. הבלם יוסיפ שוטאלו הורחק היום וייעדר מהמשחק הראשון בשמינית הגמר. אם וכאשר יוגרלו מול ההולנדים, הצהובים יחלמו לשחזר את הניצחון מעונת 2004/5 בשלב הבתים של ליגת האלופות בכיכובו של ברוך דגו.

עוד בוואלה!

בתום דרמה גדולה: אייאקס נמנעה ממבוכה ועלתה לשמינית גמר הקונפרנס

לכתבה המלאה

דינמו זאגרב

קבוצת הפאר הקרואטית פתחה את העונה במוקדמות ליגת האלופת, ולאחר שהודחה מול א.א.ק אתונה בסיבוב השלישי נשרה לפלייאוף הליגה האירופית, שם ניצחה במשחק הראשון 1:3 את ספרטה פראג, אך הודחה לקונפרנס ליג עם 4:1 משפיל בגומלין. בשלב הפלייאוף הפתיעה את בטיס בזכות 0:1 מפתיע בספרד ו-1:1 בבית, ובכך הזכירה לאנשים כמה מסוכנת היא יכולה להיות. כוכביה הם מרטין בטורינה, שכבר הוכתר כיורש של לוקה מודריץ', וחברו לנבחרת קרואטיה ברונו פטקוביץ'. מכבי תל אביב כבר פגשה את זאגרב בגביע אופ"א בעונת 2001/02, אז עברה בזכות שערי חוץ עם 3:3 בסיכום המשחקים. בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות ב-2018/19 מחצו הקרואטים את הפועל באר שבע עם 0:5 בבית, ורשמו 2:2 בגומלין בחוץ.

שחקני אייאקס. GettyImages
עברו בקושי את בודו גלימט. שחקני אייאקס/GettyImages

אוניון סן ז'ילואז

חובבי הכדורגל הישראלי מכירים אותה ככל הנראה בעיקר בשל העניין הרב שהיא מגלה בחודשים האחרונים בענאן חלאילי, אך בשנים האחרונות כל אירופה למדה להכיר את המועדון הצנוע, שנמצא בדרך הבטוחה לאליפות בלגיה ראשונה מאז 1934/35 ל(8 נקודות יתרון בפסגת הטבלה). הבלגים, נזכיר, ניצחו את ליברפול בשלב הבתים של הליגה האירופית מוקדם יותר העונה, לפני שסיימו אותו במקום השלישי ונשרו לפלייאוף הקונפרנס ליג. שם, הוכיחו פעם נוספת כמה חזקים הם עם 3:4 ענק על איינטרכט פרנקפורט בסיכום המשחקים.

מלבד היותה קבוצת פאר של ממש, אוניון נחשבת גם לחממת כשרונות יוצאת דופן שמכרה בין היתר את ויקטור בוניפס לבאייר לברקוזן תמורת 20 מיליון יורו בקיץ שעבר. כוכביה הנוכחיים הם מוחמד אמורה האלג'יראי (17 שערים העונה) וקמרון פוארטס הספרדי (15 בישולים).

שטiרם גראץ

קבוצה שמוכרת היטב לכדורגל הישראלי - הפועל תל אביב הפסידה לה פעמיים במוקדמות ליגת האלופות ב-2000/01, מכבי חיפה הדיחה אותה ממוקדמות ליגת האלופות ב-2002/03, ומאז האוסטרים לא פגשו יריבה ישראלית. את העונה האירופית הנוכחית הם פתחו בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, לאחר 7:2 בסיכום המשחקים מול פ.ס.וו איינדהובן נשרו לליגה האירופית, ולאחר שסיימו במקום השלישי של בית ד' (שכלל גם את אטאלנטה, ספורטינג ליסבון וראקוב), נשרו לפלייאוף הקונפרנס ליג - שם התגברו בלי בעיות על סלובן ברטיסלבה. כוכב המדורגת השנייה בליגה האוסטרית הוא אלכסנדר פראס בן ה-21, שכבר רשם שלוש הופעות בנבחרת אוסטריה הבוגרת.

גוסטף נילסון שחקן אוניון סן ז'ילואז חוגג שער. רויטרס
קבוצה נפלאה. נילסון מסן ז'ילואז/רויטרס

סרבט ז'נבה

הקבוצה השוויצרית הצנועה אמנם לא זכתה בתואר מקומי מאז 2000/01, אך בכל זאת שבה בשנים האחרונות לכדורגל האירופי והוכיחה שוב ושוב שמוטב לא לזלזל בה. את העונה הנוכחית פתחה במוקדמות ליגת האלופות, הדיחה את קנג ונכנעה לריינג'רס 3:2 בסיכום המשחקים בסיבוב המוקדמות השלישי. לאחר שסיימה שלישית בבית שכלל גם את סלביה פראג, רומא ושריף טירספול בליגה האירופית נשרה לפלייאוף הקונפרנס ליג, שם ניצחה את לודוגורץ 0:1 בסיכום המשחקים. כוכבה הגדול כריס בדיה נמכר בינואר האחרון לאוניון ברלין תמורת שני מיליון יורו, ובהיעדרו השחקן המסוכן ביותר בחלק הקדמי הוא דרק קוטסה האנגולי, שסיפק שישה שערים וארבעה בישולים עד כה העונה. סרבט מעולם לא פגשה יריבה ישראלית.

אולימפיאקוס

הקבוצה המעוטרת בתולדות הליגה היוונית זוכרת לרעה מפגשים עם קבוצות ישראליות - בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2002/03 סיימה ב-3:3 עם מכבי חיפה בבית וחטפה ממנה 3:0 בניקוסיה; בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית ב-2010/11 הודחה מול מכבי תל אביב בשל שערי חוץ; ובסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות ב-2022/23 הודחה מול מכבי חיפה אחרי שחטפה ממנה 4:0 מהדהד ביוון. גם מול הפועל באר שבא היא חוותה מפלה - בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות בעונת 2016/17 רשמה 0:0 ביוון, ואז הפסידה 1:0 בטרנר.

מלך שערי היוונים העונה הוא איוב אל קאבי עם עשרה כאלה, ובשורותיה ניתן למצוא, כמיטב המסורת, לא מעט שמות גדולים - סטפן יובטיץ', דויד קארמו המושאל מפורטו, דניאל פודנסה המושאל מוולבס, מאדי קמארה המושאל מרומא ואחרים. דורון ליידנר שקרע את הרצועה הצולבת ביוני טרם הצליח להתאושש מהפציעה הקשה.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים. Horvath Tamas, GettyImages
זכרונות רעים ממפגשים עם ישראליות. אולימפיאקוס/GettyImages, Horvath Tamas

מולדה

הקבוצה הנורבגית הצנועה עברה שני סיבובים במוקדמות ליגת האלופות לפני שהפסידה לגלאטסראיי 5:3 בסיכום המשחקים בשלב הפלייאוף. את בית ח' בליגה האירופית, בו שובצה בצוותא עם באייר לברקוזן, קרבאח והאקן סיימה שלישית, מה שסידר לה כרטיס לפלייאוף הקונפרנס. שם, הצליחה להתגבר על לגיה ורשה עם 2:6 בסיכום המשחקים, ובכך השכיחה עונה מאכזבת למדי בליגה המקומית, אותה סיימה חמישית בלבד. שניים מהכוכבים העולים של הקבוצה, הקשר אמיל ברייביק והבלם בן ה-20 ולדמאר לונד, פצועים והם בספק רב לשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully