וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן קארצב בריאיון מיוחד: "עברתי טראומה. כמו אחרון הפושעים"

22.2.2024 / 17:20

הפוסט שסיבך אותו ("זה היה חזק ממני, הרגשתי סכין בלב"), החקירה המבעיתה ("שאלו אם אני מהמוסד") ורגעי החרדה ("פחדתי להיכנס לכלא"). אחרי שנזרק מבשאקשהיר ושב למכבי תל אביב, הקשר פתח הכל: המעצר בטורקיה, השיחות עם יחזקאל וספורי, החלום האירופי ומאבק האליפות

תקציר: מכבי נתניה - מכבי תל אביב 5:1/ספורט1

שגיב יחזקאל עלה לכותרות בחודש שעבר כאשר ביצע מחווה למען החטופים בעזה אחרי שהבקיע שער באנטליאספור והוא כידוע נעצר ונזרק מהקבוצה, אבל הוא לא היה היחיד שעלה לכותרות באותו יום. עדן קארצב, אז שחקן בשאקשהיר, כמה שעות לפני שערו של יחזקאל הביע הזדהות עם החטופים הישראלים בפוסט באינסטגרם כדי להזכיר את היותם בשבי כבר מאה ימים. בבוקר למחרת, בעקבות אותה חגיגה של יחזקאל על כר הדשא, גם קארצב מצא את עצמו במעצר - למרות שהפוסט שלו היה באוויר במשך שעות ארוכות מבלי שהדבר הפריע לאוהדים או לאנשי המועדון.

כידוע, בניגוד ליחזקאל שכעת הגיש תביעה לפיפ"א בניסיון לקבל פיצוי ולעזוב לאלתר את אנטליאספור, קארצב הושאל במהרה מבשאקשהיר למכבי תל אביב, שתוכל לרכוש אותו בסיום העונה בהתאם לאופציה בחוזה. היום (חמישי) הוא התייצב לריאיון מיוחד ודיבר לראשונה על אותם ימים קשים שעברו עליו עד אשר הושלם מעברו בחזרה לישראל, לקבוצה בה החל את דרכו בבוגרים.

עדן קארצב, מכבי תל אביב. דני מרון
לא היה חוזר על זה שוב, ואפשר להבין אותו. קארצב/דני מרון

אם הייתי אומר לך בקיץ שבאמצע העונה אתה לא רק תחזור לישראל, אלא למכבי תל אביב, איך היית מסתכל עליי?

"לא הייתי יודע מה להגיד לך, לא הייתי מוכן לזה, כמובן שהרצון שלי זה לחזור לאירופה, רציתי להישאר שם, היו כמה מצבים שזה יותר גדול מאיתנו, זה דברים פוליטיים שאני לא יכול לשלוט בהם ואני שמח לחזור למכבי. זה הבית שלי, גדלתי פה, חונכתי פה, קיבלתי את הערכים של מכבי ת"א ואני יודע מה זה מכבי ת"א. בגלל זה אחרי כל המהלך הזה שהיה וכל המקרה שהיה, ברגע שמכבי פנו לא חשבתי פעמיים ואמרתי שקודם ארצה לחזור לפה כי זה מקום שאני מכיר אותו ויכול להתאקלם הכי מהר שאפשר ולשכוח מכל מה שעברתי שם. זה לא בדרך הכי רצויה שרציתי לעזוב שם אבל הכל זה לטובה". 

מתי הבנת שאין ברירה אלא לעזוב את איסטנבול?

"לקח 4-5 ימים עד שעזבתי, הכל היה מהר. אחרי שגיב יחזקאל קמתי לבוקר שאני לא יודע מה קורה איתי ודרך התקשורת גיליתי שאני הולך להיות עצור באותו היום. המועדון התחיל לפעול, אמרו לי להגיע למועדון, אספו אותי משם שוטרים, חקרו אותי במשך חמש שעות, קיבלתי הוראה לא להגיע יותר למועדון, אלא רק בשעות שאין שם אף אחד. העדפתי לא לצאת מהבית. קיבלתי הוראות יותר מלמעלה לא לעזוב את הבית וכו' שעדיף לי לא לצאת מהבית ולהתעסק כמה שיותר מהר באיך אני יוצא משם ברמת סיכון הכי נמוכה שאפשר. לא הייתי מוכן לסיטואציה הזאת, לא חשבתי שנגיע לסיטואציה הזאת. נפגעתי מאוד, הייתה תקופה לא קלה וזה עדיין יושב בלבד. עברתי סוג של טראומה, אולי לא פיזית, אבל זה טראומה. מדינה זרה, מדינה שלא הכי איתנו בכל דרך אפשרית, ואני לא חוזר במה שעשיתי כי ישראל זה הבית שלי והמדינה שלי. אם הייתי חוזר אחורה לא הייתי עושה את אותו המהלך. הגענו להסכם שזה הדרך הכי טובה לקום וללכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עדן קארצב שחקן מכבי תל אביב על הספסל. קובי אליהו
הבין שאין ברירה אלא לעזוב, לפחות לבינתיים/קובי אליהו

מה היה הרגע הכי מפחיד?

"חששתי במעצר. אפילו שאתה נוסע עם עו"ד ומתורגמן של המועדון אתה לא יודע מה הולך להיות בחקירה, מי ישאל אותך ומה ישאלו אותך, אתה מרגיש כמו אחרון הפושעים. אתה בא בסופו של דבר לשחק כדורגל ומוצא את עצמך במשטרה על משהו שלא נתפס אצל אף אחד".

מה היה התסריט שממנו חששת?

"שאגיד משהו ויבינו משהו אחר, או ירשמו משהו אחר וזה יגיע למעצרים ומי יודע מה יכול ללכת שם, בתי משפט, פחדתי להיכנס לבית סוהר שם. זה יממה אחרי שגיב, חשבתי שאולי יתנו לי עונש אפילו יותר גדול ויחזק אותם לתת לי עונש יותר גדול, הייתי בפחד גדול מזה ולא חשבתי מבחינה הגיונית, לא עשיתי משהו שמגיע עליו חקירה". 

אתה יכול לחזור לטורקיה?

"אני יכול להיכנס לשם, אבל אני פה עד סוף העונה במכבי ונראה מה יהיה".

מה הם ניסו לגלות באמצעות החקירה?

"הם ניסו להבין האם מישהו שלח אותי, אולי שילמו לי כדי לעשות סטורי, שאלו אם אני איש מוסד או מרגל, ככה הם ניסו להציג אותי בחקירה, הם חשבו שניסיתי לפגוע בטורקיה עצמה, במדינה. ברגע שהם הבינו שזה מופנה לעם שלי, למדינה שלי והם הבינו שזה גדול מהם ולא קשור אליהם בכלל, זה נגמר אחרי כמה שעות, אבל היה לא קל בימים האלה". 

שגיב יחזקאל שחקן אנטליאספור במחווה לחטופים. אנטליאספור, אתר רשמי
החגיגה של יחזקאל שהסעירה את טורקיה, וגם את קארצב/אתר רשמי, אנטליאספור

אתה יכול להבין את רמזי ספורי שנשאר שם?

"דיברנו אחרי המקרה. רמזי היה בטוח שהמועדון יגיד לו ללכת גם. זה הפתיע את שני הצדדים, גם אותנו וגם את רמזי. כל אחד בוחר בדרך שלו, במה שטוב לו. אם רמזי נשאר שם אז אני מאמין שהוא לא סובל שם. הוא אמר שהחבר'ה והמועדון מתנהלים איתו כמו שצריך". 

אז הם עושים את ההפרדה שכולכם ישראלים, אבל הוא יהודי ואתה ערבי?

"גם ים מדר עדיין בטורקיה והוא אמר לי שהוא לא מרגיש שום דבר, אני גם לא הרגשתי משהו עד אותו יום מהשחקנים או מהמועדון, הם שאלו, הם התעניינו, הם שאלו על ההורים שלי, אם אני צריך עזרה".

איך הרגשת כשהמטוס המריא?

"הקלה וגם אכזבה. בסוף המטרה שלי הייתה להצליח באירופה, ראיתי את עצמי מגיע למקום הזה וגם זו הייתה מטרת המועדון, שתוך שנה-שנתיים אמכר למועדון גדול יותר מהם. עזבתי את הקבוצה הזאת אחרי שהגשמתי חלום כלשהו, ועד שהגעתי לשם, זה פספוס ובגלל טעות קטנה צריך לחזור. אני שמח לחזור למכבי תל אביב, כן, זה הבית שלי בסוף ובעזרת השם נביא את האליפות". 

שחקן מכבי תל אביב עדן קארצב. אריאל שלום
חזר הביתה "ובעזרת השם נביא את האליפות". קארצב/אריאל שלום

יצא לך לדבר עם המועדון?

"אמרתי להם והם יודעים כמה שאני מאוכזב, הם יודעים שזה משהו שלא היה צריך לקרות. גם שם חושבים שהעונש גדול מדי ואני כבר לא מתעסק בזה". 

ולא קיבלת הנחיות מהמדינה?

"כל התקופה הזאת דיברו איתי מהקונסוליה הישראלית בטורקיה ואמרו לי כל הזמן לא להעלות משהו לרשתות החברתיות כדי להימנע, ובאמת נמנעתי, ופשוט שהיה את ה-100 ימים ואיבדתי חברים במסיבה ואיבדתי חברים בלחימה והרגשתי שמשהו כמו סכין בלב וזה חזק ממני ואני חייב לתת סוג של תמיכה כלפי המדינה והבית. אני לא מתחרט, לא פגעתי באף אחד, לא עשיתי משהו שלא צריך לעשות, אבל מי שהחליט את זה כנראה מלמעלה". 

אתה בטח מדבר עם שגיב יחזקאל. מה עובר עליו?

"התעניינתי מה איתו, איך הוא בבית והאם הכל בסדר, לא נכנסתי איתו לעומק של מה התכוניות שלו הלאה. התקופה לא קלה עבורו זה בטוח".

עדן קארצב, מכבי תל אביב. דני מרון
על מכבי חיפה: "מכבי תל אביב המקום הכי טוב לי"/דני מרון

בוא נדבר על מכבי תל אביב ואיך שעזבת אותה אז. לא הייתה תחושה חמוצה לעזוב בטרייד עם קניקובסקי בזמנו?

"הייתה תחושה חמוצה, בגלל זה גם פניתי כשברק היה וביקשתי לעזוב, כי הרגשתי שאני לא מספיק מוערך, אולי אני טעיתי ואולי המועדון טעה, אבל ככה הרגשתי. החלטתי שאני רוצה ללכת ובשיחה בלי קשיים ובלי ריבים בדרך הכי יפה הסכמנו שאני אלך והגעתי למכבי נתניה שהיה לי מקום צוין, בית שגדלתי בו, עיר שאני גר בה והחברים שלי שם. בראש ובלב ידעתי ואמרתי את זה כל הזמן למשפחה שלי שאם אחזור לארץ אני יודע שמכבי ת"א זה המקום הראשון בסופו של דבר, כי שם חוויתי את רוב הדברים הגדולים שלי". 

בדיעבד, כשיוריס ואן אובריים הוא הפייבוריט לעמדה של ה-6, לא הייתה טעות לחזור?

"לא הייתה טעות. אני מאמין בדרך שלי, בעבודה קשה, יוריס עושה עונה אדירה עד עכשיו ואין שום סיבה להוריד אותו לספסל בגללי. אני מחכה להזדמנות שלי ואנסה לקחת אותה בשתי ידיים". 

למועדון יש אופציה מאוד גבוהה של 2.2 מיליון אירו כדי לרכוש אותך. ייתכן שהיא לא תמומש, אבל אם זה יקרה ויקנו אותך בקיץ ולא תמשיך את המסע האירופי, איך תרגיש?

"אהיה במועדון אירופאי לכל דבר, אעשה הכל כדי לצאת כמה שיותר מהר לאירופה, אממש את עצמי במכבי, אני הרבה יותר מוכן למועדון הזה, יש הרבה מאוד מה לקחת, תארים, הישגים אישיים ומה שיהיה אני קודם חושב על העונה הזאת. הבנתי שאסור לחשוב קדימה כי זה עוצר אותך בדרך. המטרה זה אליפות העונה וכמה שיותר תארים". 

בשנה האחרונה היו לא מעט דיווחים עליך ועל מכבי חיפה, על מעבר כזה או אחר, על חילוקי דעות בתוך מכבי חיפה האם צריכים אותך או לא. בינואר האחרון, האם בכלל הייתה אופציה לעבור למכבי חיפה?

"אני לא יודע מה היה עם מכבי חיפה, אמרתי לדודו שיעשה את מה שהכי נכון עבורנו. החלטנו שמכבי ת"א זה המקום הכי טוב לי. לא שאלתי על חיפה, לא דיברתי, ובאמת אם היה שם משהו אז אני לא יודע עליו. זה הכל היה בתקשורת. אני אישית לא אוהב לקרוא בתקשורת כי הרבה פעמים מדליפים דברים לא נכונים, אז לא התעסקתי בזה. מההתחלה ידעתי שעבורי האופציה הכי טובה זה מכבי תל אביב".

  • עוד באותו נושא:
  • עדן קארצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully