וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדר הארגנטינאי ריגש בפריים-טיים: "לא נשתוק, למען החטופים"

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 13:13

הרנן פלר, השדר היהודי שדודתו נחטפה, יצא בשידור חי בנאום סוער לפני המשחק של מסי מול אורוגוואי: "לך, שהרגו את המשפחה. שהנשמה שלך שבורה, אתה לא לבד. לא נשתוק". וגם: גילי ורמוט נגד ינון מגל, גארי ליניקר יקבל חוזה ענקי ב-BBC אחרי האמירות נגד ישראל

תקציר: אורוגוואי גוברת 0:2 על ארגנטינה ומנחילה לה הפסד ראשון במוקדמות/ספורט1

בזמן שהמלחמה בעזה נמשכת בעקבות זוועות החמאס ב-7 באוקטובר, עולם הספורט נמשך וגם בו כצפוי שורה של תגובות על רקע האירועים.

ילדי העוטף שטסו להונגריה לצפות במשחקי נבחרת ישראל, נפגשו עם שחקני הנבחרת והעניקו להם חולצות עליהם הכיתוב: ‘Bring them home’. באדיבות רשת מלונות פתאל, אתר רשמי
ילדי העוטף שטסו להונגריה לצפות במשחקי נבחרת ישראל, נפגשו עם שחקני הנבחרת והעניקו להם חולצות עליהם הכיתוב: ‘Bring them home’/אתר רשמי, באדיבות רשת מלונות פתאל

13:00: ילדי העוטף ובני משפחותיהם שטסו להונגריה לצפות בשני המשחקים של נבחרת ישראל (נגד שוויץ ונגד רומניה מחר), ומתארחים במלון לאונרדו בודפשט מרשת פתאל, נפגשו לפני זמן קצר עם שחקני הנבחרת והעניקו להם חולצות עליהם הכיתוב: 'Bring them home'. המפגש, ביוזמתו של הוגה רעיון המשלחת, יגאל ניסל, היה מרגש מאוד, הן לילדים ולא פחות לשחקנים שאף ביקשו מהילדים הגיבורים שיחתמו להם על החולצות ולא להיפך.

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה עם עוזריו שחר ויזינגר (מימין), דושאן מאטוביץ' (משמאל). מאור אלקסלסי
מסאי דגו מאמן מכבי חיפה עם עוזריו שחר ויזינגר (מימין), דושאן מאטוביץ' (משמאל)/מאור אלקסלסי

10:45: דושאן מאטוביץ', עוזרו של מסאי דגו במכבי חיפה, דיבר לתקשורת הסרבית ושיבח את המדינה על כך שהיא מסייעת לישראל ומארחת את הקבוצות הישראליות בעת המלחמה. מאטוביץ', ישראלי ממוצא סרבי, אמר: "אתם מוכיחים שאתם חברי אמת. האווירה בבלגרד תמיד נהדרת. אני חושב שעשינו בחירה אידיאלית. אני ממש שמח לחזור לבלגרד, כי זה נהדר להיות בבית. זו הזדמנות לראות חברים ומשפחה".

10:30: שבוע לפני חזרתה של ליגת העל בכדורגל השחקנים הזרים עדיין חוששים לחזור לישרא. הם פותחים קבוצות וואטסאפ לפי מדינות ויבשות, טוענים לחשש מצד המשפחות ועדיין מרגישים את הטראומה שעברו בפעם הקודמת שעזבו. אחד השחקנים אומר: "אם תיפתח מלחמה מול חיזבאללה, מי מבטיח שנוכל לצאת מישראל?". לידיעה המלאה

ליאו מסי, אמיליאנו מרטינס, כריסטיאן רומרו, שחקני נבחרת ארגנטינה. Rodrigo Valle, GettyImages
ליאו מסי, אמיליאנו מרטינס, כריסטיאן רומרו, שחקני נבחרת ארגנטינה/GettyImages, Rodrigo Valle

8:45: הרנן פלר, שדר ספורט ארגנטינאי יהודי שדודתו אופיליה נחטפה מקיבוץ בארי על ידי החמאס, ממשיך את המאבק הציבורי שלו למען החזרת החטופים מעזה, והלילה (בין חמישי לשישי) שוב פתח את השידור בקריאה נרגשת ותזכורת על המצב, ועשה זאת לפני המשחק הגדול של נבחרת ארגנטינה מול אורוגוואי במוקדמות המונדיאל.

עוד בוואלה!

"האיש שמוצ* למסי": הקללה המשפילה שהטריפה את כוכב ארגנטינה

לכתבה המלאה

וכך אמר פלר, בעוד נאום מרגש בשידור חי: "לך, שהרגו את המשפחה. לך, שהנשמה שלך שבורה כמו שלי, אני אומר - אתה לא לבד. אנחנו ביחד, ולא נשתוק. נמשיך לגנות בכל הכוח את ארגון הטרור חמאס. אנחנו דורשים את השחרור המיידי של 240 החטופים. לכל אחד מהם יש שם ומשפחה, חלומות ועולם שמחכה שיחזרו הביתה. ולך, ששומר על שקט ומביט לצד השני, אני אומר לך - אני לא מאמין שאתה ישן בשקט. שיחזירו את אופליה, שיחזירו את כל החטופים, אנחנו מחכים לכם".

8:00: ינון מגל עורר סערה גדולה ברשת כשאמר בשידור על האירועים בדרום "אני מרגיש שקרה לנו משהו, שהשם כעס עלינו מאוד והעניש אותנו, ראיתי איזה רב ששאלו אותו איפה השם היה ב 7.10, והוא אמר שהשם לא היה איפה שלא רצו אותו". אחרי שספג תגובות נזעמות מכל קצוות הקשת, גם כדורגלן העבר גילי ורמוט ביקר את מגל והאמירה האומללה, וצייץ: "ערוץ 14 קלאסי".

גארי ליניקר. Getty images, עיבוד תמונה
שידוך טבעי עם ה-BBC. ליניקר/עיבוד תמונה, Getty images

7:45: באנגליה מדווחים: רשת BBC עומדת להציע לגארי ליניקר חוזה עתק. הפרשן ושחקן העבר, שלא ידוע בחיבתו לישראל, יקבל את החוזה אחרי שרשת BBC זכתה במכרז לשידור המשחק המרכזי בפרמיירליג לארבע שנים נוספות. כרגע ליניקר מקבל 1.4 מיליון ליש"ט לשנה, אבל עומד לקבל חוזה משודרג.

כזכור, הפרשן בן ה-62 הושעה לשבוע על ידי ה-BBC בחודש מרץ האחרון לאחר שהצהיר כי ההצהרות של הממשלה סביב המדיניות שלה בנוגע למבקשי המקלט מזכירה את זו "שבה השתמשה גרמניה בשנות ה-30". אחרי מחאה גדולה והשעיה, ועדה מיוחדת מטעם הרשת קבעה שמגישי ה-BBC שאינם מהחדשות צריכים להיות מסוגלים להביע דעות פוליטיות. כידוע, לאחרונה ליניקר המשיך בקו האנטי-ישראלי שלו, והביע תמיכה בלתי מסויגת בהפגנות של תומכי פלסטין בלונדון. כעת נדמה שהשידוך הטבעי והלא מפתיע בין ליניקר ל-BBC, הרשת שמפגינה חוסר הגינות (בלשון המעטה) בדיווחיה על ישראל, יימשך עוד הרבה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully