וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת שנאה או "שלום"? ליניקר צידד בפרו-פלסטינים - והוצף בתגובות

כוכב העבר שביקר את ישראל וגינה את צה"ל בסבבי לחימה קודמים, תמך במפגיני ה"שלום" הפרו-פלסטינים בלונדון גם אחרי שחלקם הואשמו בעבירות טרור. כשישראלים עימתו אותו עם העובדות, הודה: "אינני מומחה"

תיקתקנו, 3.11/ספורט1

גארי ליניקר ידוע בקרב חובבי הספורט בישראל לא רק ככוכב גדול בעבר ופרשן מוערך בהווה, אלא גם בתור תומך מוצהר בפלסטינים. ליניקר לא היסס להביע תמיכה בפלסטינים בסבבי לחימה קודמים מול ישראל, ובאופן לא מפתיע, כעת הוא תופס צד גם על רקע המלחמה בעזה.

ליניקר שלא טרח לצייץ דבר אחרי מאורעות ה-7 באוקטובר, צודד אמש (שישי) בפרו-פלסטינים שקיימו צעדת מחאה בלונדון, וביקר את מדיניות ממשלת בריטניה שמנסה להוקיע את תומכי חמאס. בהפגנה המדוברת, שנערכה בהשתתפות של מאות אנשים, הוצגו כרזות אנטישמיות ואנטי-ישראליות, ושתי נשים שהשתתפו בה אף נעצרו והואשמו בעבירות טרור, לאחר שהסתובבו עם תמונות שבהן הוצגו מצנחי הרחיפה שבהם השתמשו מחבלי חמאס במתקפת הפתע בשבת השחורה.

למרות זאת, ליניקר צייץ אתמול: "לקרוא להפסקת אש ולשלום כדי שלא יהרגו עוד ילדים, זו לא בדיוק ההגדרה לצעדת שנאה". הציוץ של ליניקר עורר תגובות רבות מישראלים ומתומכי ישראל בעולם, שניסו להציג בפניו את העובדות. לחלקן ליניקר השיב, ונאלץ להסביר שהוא לא תומך בחמאס.

על רקע הסערה סביבו: כתבים וצלמים מחוץ לביתו של גארי ליניקר. Hollie Adams, GettyImages
"בורות מסוכנת". ליניקר/GettyImages, Hollie Adams
הפגנת תמיכה בפלסטין בלונדון. רויטרס
הפגנת תמיכה בפלסטינים בלונדון/רויטרס

"מי כאן תומך בחמאס? אפילו לא הזכרתי אותם, הם איומים ונוראים. אין שום הגיון בלרמוז שתמכתי בהם. זה עדיין לא הופך את הקריאה לשלום לצעדת שנאה", כתב אחרי שהואשם ב"בורות מסוכנת". לאחרים ענה ש"אתם לא יודעים מה הדעה שלי בנושא", ובשעות הלילה הודה בפני אחת מתומכות ישראל: "אני לא מומחה בנושא הזה, וזו בדיוק הסיבה שבגללה נמנעתי מלהביע עמדה מלבד לקוות שילדים וחפים מפשע אחרים יפסיקו להיהרג".

ליניקר כאמור ידוע כמי שמרבה להתבטא בנושאים פוליטיים, כולל בסוגייה הפלסטינית. ב-2017 צייץ ביקורת נגד חיילי צה"ל, כששיתף סרטון בו נראים חיילים ישראלים עוצרים נערים פלסטינים וכתב: "זה מחליא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully