וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניס שרודר נבחר ל-MVP: "לא רוצה יותר לשמוע דברים עליי"

כוכב נבחרת גרמניה שלח מסר למבקרים וזכה למחמאות: "איזה מנהיג!". נוביצקי בהלם: "לא נתפס!". האלוף היוצא סקאריולו בירך את הרברט, שהתפרק בבכי. וגם: מספרי הזכייה וכמה נדיר המאזן המושלם של אלופת המונדובאסקט?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.9/ספורט1

בכדורגל היא כבר מוכרת כאימפריה למרות המשבר בשנים האחרונות, אבל בכדורסל החל מהיום (ראשון) כדאי להתחיל לשנן: נבחרת גרמניה היא אלופת העולם. עם גורדון הרברט על הקווים ודניס שרודר ככוכב הראשי על הפרקט, הגרמנים רשמו את ההישג הבכיר בהיסטוריה שלהם. שרודר נבחר ל-MVP של הטורניר, אותו סיים עם 19.1 נקודות, 6.1 אסיסטים, 2.3 שלשות ו-1.4 חטיפות בממוצע למשחק. שיי גילג'ס-אלכסנדר (קנדה), אנתוני אדוארדס (ארה"ב), בוגדן בוגדנוביץ' (סרביה) ולוקה דונצ'יץ' (סלובניה) השלימו את החמישייה הטובה ביותר.

"בלתי ייאמן. עשינו את זה נגד הנבחרות הכי חזקות. זה לא היה שחקן אחד, אלא כל הקבוצה. זה מה שמייחד אותנו בסופו של דבר, שאנחנו תמיד נשארים ביחד. זו הסיבה שזכינו בתואר", אמר שרודר. "המאמן דחף אותנו והרים לנו את הביטחון העצמי. עבדתי קשה בשביל זה, אנחנו רק רוצים שיכבדו אותנו, אין צורך לומר יותר מזה. אני פה כבר 10 שנים, לא רוצה לשמוע דברים על השם שלי יותר".

שחקן נבחרת גרמניה דניס שרודר מקבל את פרס השחקן המצטיין של גביע העולם בכדורסל. רויטרס
השחקן המצטיין. דניס שרודר/רויטרס

הרברט התפרק בדמעות אחרי הזכייה, ומאמן האלופה היוצאת ספרד, סרג'יו סקאריולו, בירך אותו ברשת: "הגביע כולו שלך, חברי היקר גורדי! מגיע לך! תיהנה ממנו, אבל תהיה מוכן כי בעוד ארבע שנים ננסה להשיג אותו בחזרה! עבודה יוצאת מן הכלל! הנבחרת הכי טובה ממשחק ההכנה הראשון ועד הגמר הנהדר! כבוד!".

קפטן הנבחרת לשעבר רובין בנזינג, ששימש כפרשן בטלוויזיה המקומית במהלך האליפות, התמוגג: "אני על סף בכי מלראות את התמונות. כבוד לדניס, אני מאוד שמח שהוא השיג את המטרה שלו. הוא התבגר מאוד, הדרך בה הוביל את הנבחרת בשנים האחרונות - איזה מנהיג!".

עוד בוואלה!

חגיגה כפולה: "פליק פוטר ואלופי העולם, יום מושלם להיות גרמני"

לכתבה המלאה

עוד במונדובאסקט

זעם בסרביה: "השופטים הכריעו מי תזכה, לאנשים האלה אין עיניים?"
מאמן נבחרת קנדה הודה לדיוויד בלאט: "כמו מלאך, תמיד שם עבורי"
מישהו מחפש כוכב? אחד ממצטייני אליפות העולם עדיין שחקן חופשי


דירק נוביצקי, הכדורסלן הגדול ביותר בתולדות גרמניה, היה חתום על ההישג הטוב ביותר של הנבחרת בגביע העולם עד היום - המקום השלישי ב-2002. גם "הג'רמנייטור" היה בהלם היום: "אלופי עולם! זה לא נתפס! איזו נבחרת!!!", הוא צייץ.

נבחרת גרמניה אלופת העולם בכדורסל. Ezra Acayan, GettyImages
טורניר מושלם, תרתי משמע. גרמניה מניפה גביע/GettyImages, Ezra Acayan

המספרים

* זה היה הגמר הצמוד ביותר במונדובאסקט ב-20 השנים האחרונות (ב-2002: יוגוסלביה - ארגנטינה 77:84 בהארכה, היום: גרמניה - סרביה 77:83).

* גרמניה היא המדינה השביעית שזוכה בגביע העולם בכדורסל (ארה"ב ויוגוסלביה זכו 5 פעמים, בריה"מ 3, ספרד וברזיל 2, ארגנטינה 1).

* 5 מ-7 האלופות האחרונות באו מאירופה (יוגוסלביה 1998 ו-2002, ספרד 2006 ו-2019, ובתווך ארה"ב עם זכיות ב-2010 וב-2014).

* גרמניה זוכה בתואר עם מאזן מושלם של 0:8 בטורניר. נדיר? המממ, גם ארבע האלופות הקודמות הגיעו לגביע בלי לשמוט משחק בדרך.

* 28 הנקודות של דניס שרודר הן הכי הרבה לשחקן בגמר גביע העולם מאז 2010, כשקווין דוראנט קלע כמות זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully