וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 דקות ובסוף היא מנצחת: גרמניה אלופת העולם בכדורסל

הקפטן שרודר הוביל את נבחרתו לזהב ראשון ולהישג הגדול בתולדותיה, עם 28 נקודות ומחצית שנייה אדירה שסגרו טורניר נטול הפסדים. הבלקנים כמעט מחקו פיגור דו-ספרתי, אבל גודוריץ' פישל בדקה האחרונה. 21 לאברמוביץ' בצד המאוכזב

היסטוריה במנילה: נבחרת גרמניה היא אלופת העולם בכדורסל לראשונה בתולדותיה, אחרי שניצחה 77:83 את סרביה בגמר שנערך בפיליפינים. זהו ההישג הגדול ביותר אי פעם עבור הגרמנים, שלפני 30 שנה זכו במדליית הזהב באליפות אירופה בהדרכתו של סבטיסלב פשיץ', מאמן נבחרת סרביה כיום. זו הייתה הופעת הבכורה של גרמניה במעמד גמר המונדובאסקט, כשהישג השיא שלה במפעל היה מדליית ארד ב-2022, והם סוגרים שנה מדהימה מבחינתם אחרי שסיימו במקום השלישי באליפות אירופה אשתקד.

בזמן שנבחרת הכדורגל מתפרקת ומודיעה על פיטורי מאמנה האנזי פליק ממש בעיצומו של הגמר, בכדורסל נבחרת גרמניה משנה סדרי עולם ויכולה לשכתב את המשפט המפורסם ל"כדורסל משחקים 40 דקות ובסוף גרמניה מנצחת", אחרי שהשלימה טורניר מושלם בו לא רשמה ולו הפסד אחד.

היתרון היה בידיה של סרביה במשך רוב המחצית הראשונה שהייתה צמודה במיוחד, כשאף נבחרת לא הצליחה לפתוח פער גדול מחמש נקודות, אבל הקפטן דניס שרודר לחץ על הדוושה ברבע השלישי ויחד עם יוהאנס פויגטמן השניים הובילו ריצה גרמנית בדרך להפרש דו-ספרתי. החבורה מהבלקן אמנם חזרה לתמונה ואף קיבלה הזדמנות פז להשוות כדקה לסיום, כשמרקו גודוריץ' הרים שלשה לבד מהפינה, אבל הוא החטיא ושתי התקפות אחר כך שרודר נעץ את המסמר האחרון בחדירה נפלאה. הרכז נבחר ל-MVP של האליפות, אותה סיים עם ממוצעים של 19.1 נקודות, 6.1 אסיסטים ו-1.4 חטיפות למשחק.

נבחרת גרמניה חוגגת. רויטרס
מוריץ ואגנר בדרך לסל/רויטרס
דניס שרודר, נבחרת גרמניה. TED ALJIBE/AFP, GettyImages
ה-MVP הראוי של גביע העולם. דניס שרודר בטירוף/GettyImages, TED ALJIBE/AFP

מהלך המחשק

רבע 1:

סטפן וניקולה יוביץ' סידרו 0:5 מהיר לסרביה, פרנץ ואגנר ושרודר צימקו מיד ל-5:4. דובריץ' נפצע וירד לחדר ההלבשה, מרינקוביץ' קלע פעמיים עונשין במקומו. פויגטמן השווה ל-7:7 בשלשה, בוגדנוביץ' עלה על הלוח אבל ואגנר בשלוש קליעות מהקו העניק לגרמניה יתרון ראשון. ניקולה יוביץ' ומרינקוביץ' החליפו סלים עם אובסט ותייס, בוגדנוביץ' תפר שלשה ופויגטמן קבע 16:16, מרינקוביץ' ואובסט צלפו מחוץ לקשת בכל צד, יוביץ' הפציץ גם הוא לשלוש - 19:22. שרודר דייק פעמיים מהקו וסל של אברמוביץ' ואסיסט שלו למרינקוביץ' הרחיקו מעט את סרביה, לפני שמוריץ ואגנר הקטין ל-26:23 בסוף הרבע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן נבחרת סרביה בוגדן בוגדנוביץ' עם וניה מרינקוביץ'. Yong Teck Lim, GettyImages
בוגדנוביץ' היה מצוין במחצית הראשונה, אבל נעצר בשנייה/GettyImages, Yong Teck Lim
שחקן נבחרת גרמניה יוהאנס פויגטמן. TED ALJIBE/AFP, GettyImages
אף נבחרת לא הצליחה לברוח במחצית הראשונה. פויגטמן/GettyImages, TED ALJIBE/AFP

רבע 2:

פטרושב הגדיל בקליעות עונשין, פרנץ ואגנר ובונגה הפכו ל-28:30 עם ריצת 0:7, בוגדנוביץ' ענה בשלשה ודוידובאץ העלה לפלוס 3, לפני שבונגה צלף מחוץ לקשת וקבע 33:33. דאנק של פטרושב נענה בשלשה של שרודר, בוגדנוביץ' הפך בחזרה אבל שרודר הרים את ואגנר ג'וניור לאליי אופ. פטרושב החם הוסיף עוד שתיים ובוגדנוביץ' שלח את גרמניה לפסק זמן עם שלשה גדולה, אבל ואגנר ושרודר גרמו גם לפשיץ' לגשת למזכירות אחרי שהפכו ל-42:43. הרכז הגרמני הגיב לליי אפ מוצלח של אברמוביץ' באחד משלו, האחרון קלע נקודת עונשין ושרודר חטף בדרך לדאנק גדול, אבל בוגדנוביץ' קבע מהקו 47:47 בהפסקה.

שחקן נבחרת גרמניה אנדראס אובסט עם דניס שרודר. רויטרס
שרודר פתח מבערים. אובסט חוגג איתו/רויטרס
ניקולה מילוטינוב, נבחרת סרביה. Yong Teck Lim, GettyImages
ניקולה מילוטינוב מסמן מה חשוב בגמר/GettyImages, Yong Teck Lim

רבע 3:

שרודר ובוגדנוביץ' החליפו סלים, פויגטמן קלע שתיים מהקו וניקולה יוביץ' השווה ל-51:51 בחדירה. שרודר הלך נהדר לטבעת וקלע, פויגטמן הוסיף סל ומילוטינוב צימק למינוס 2, אבל 9 נקודות של גרמניה ללא מענה, בדקות אדירות של שרודר ופויגטמן, פתחו פער דו-ספרתי ראשון במשחק למי מהנבחרות. אחרי קליעות עונשין של גודוריץ', פרנץ ואגנר קבר שלשה, פטרושב תיקן החטאה ומוריץ ואגנר קבע 57:69 לגרמניה בתום 30 דקות.

שחקן נבחרת גרמניה פרנץ ואגנר. SHERWIN VARDELEON/AFP, GettyImages
גם פרנץ ואגנר רשם גמר נהדר/GettyImages, SHERWIN VARDELEON/AFP
שחקני נבחרת סרביה אלכסה אברמוביץ', מרקו גודוריץ'. Ezra Acayan, GettyImages
סרביה תסתפק במדליית הכסף/GettyImages, Ezra Acayan

רבע 4:

דאנק של אברמוביץ' נענה בסל של ואגנר הבכור, הגארד הסרבי צלף שלשה ופטרושב קלע שתיים שהורידו ל-7 הפרש. אובסט דייק מחצי מרחק, אברמוביץ' חדר יפה בצד השני ואז ירה שלשה שצימקה ל-73:69 בלבד. פויגטמן הופיע בזמן וצלף בעצמו מעבר לקשת, פרנץ ואגנר החזיר את הפער ל-9 כשתי דקות לסיום. אברמוביץ' עם שלשה ושלוש קליעות עונשין הקטין ל-78:75 ובוגדנוביץ' חטף כדור ענק, אבל גודוריץ' החטיא שלשה פנויה לחלוטין. שרודר קלע אחת משתי זריקות עונשין, גודוריץ' דייק פעמיים מהקו אבל המצטיין של הגמר הגיע שוב עד לטבעת כדי לקבוע 77:81. גודוריץ' איבד כדור קריטי, שרודר קלע עוד שתיים מהקו וחתם את תוצאת הסיום - 77:83 לאלופת העולם החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully