וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונייטד, צ'לסי ופ.ס.ז': הבזבזניות הגדולות בעשור האחרון

השדים האדומים ללא אליפות וליגת האלופות ב-10 שנים בראש הרשימה של הוצאות הנטו בעולם הכדורגל. הסעודים נכנסו לטופ 20, הפרמיירליג בשליטה ואיך סלאח יכול לשנות הכל?

תיקתקנו, 6.9/ספורט1

חלון ההעברות האירופי הסתיים בשבוע שעבר עם שיא העברות חדש של הפרמיירליג ועם עוד ליגות רבות ברחבי אירופה בהן מועדונים ניפצו שיאים, באחד החלונות הפוריים ביותר שידע עולם הכדורגל. המשתנה החדש שנכנס למשוואה היה כמובן הכסף הגדול מערב הסעודית, לשם הצטרפו כוכבי כדורגל רבים מהליגות הגדולות של אירופה תמורת סכומי עתק של משכורות, אך גם של העברות. בעוד החלון הסעודי יסגר רק הערב (חמישי), כשהאפשרות שמוחמד סלאח יעבור מליברפול לאל איתיחאד תמורת סכום שיא של 225 מיליון ליש"ט, עדיין על הפרק.

ב"CIES" השוו את סך ההוצאות של הקבוצות בעולם בעשור האחרון, במיוחד אחרי חלונות ההעברות היקרים במיוחד של השנתיים האחרונות, והציגו תמונה ששיקפה את מה שמזמן כבר ידוע - הפרמיירליג בשליטה כמעט מוחלטת עם 7 נציגות בעשירייה הראשונה ו-13 בטופ 20.

עוד בכדורגל עולמי

מוחמד סלאח ליברפול. GettyImages
יקפיץ את אל איתיחאד לתוך הטופ 20 עוד הערב? סלאח/GettyImages

במקום הראשון ניצבת מנצ'סטר יונייטד בפער יחסית גדול. השדים האדומים זכו באליפות האחרונה שלהם ב-2013, כך שמאז ספירת הנתונים הללו, הם ללא זכייה באליפות או בליגת האלופות ועדיין מחזיקים בשיא ההוצאות עם כמה שהתגלו כפלופים בדמותם של הארי מגווייר, ג'יידון סאנצ'ו, רומלו לוקאקו ואפילו פול פוגבה שלא הצליח להתעלות לרמה שהציג בנבחרת צרפת.

מיד אחריה ניצבת קבוצת פרמיירליג נוספת - צ'לסי. הבלוז שנרכשו לפני כשנה וחצי על ידי טוד בולי, הבעלים האמריקאי של המועדון, אכן זכו בשתי אליפויות ובליגת האלופות בעשור האחרון, אך תחת הבעלים החדש, הדברים השתנו עם הוצאות של מעל מיליארד ליש"ט רק ב-18 החודשים האחרונים וסך ההוצאות אחרי רווחים של 883 מיליון ליש"ט בעשור האחרון.

הבאות בתור הן פריז סן ז'רמן, שלא הצליחה עד כה להשיג את המטרה העיקרית של הפרויקט השאפתני בבית צרפת בדמות ליגת האלופות, עם 866 מיליון ליש"ט, ארסנל רביעית עם 745 מיליון ליש"ט ומנצ'סטר סיטי החמישית עם 732 מיליון ליש"ט ואינספור תארים, כולל טרבל היסטורי בעונה החולפת.

בעלי צ'לסי, טוד בולי. Robin Jones, GettyImages
האחראי המרכזי לזינוק של צ'לסי למקום השני. בולי/GettyImages, Robin Jones

אחד השמות המסקרנים נמצא במקום ה-13, אך עד היום בערב, עם סגירת החלון בערב הסעודית, עוד יוכל לקפוץ מעל ליברפול שבמקום ה-12 וזה השם של אל הילאל. הקבוצה הסעודית היא רק דוגמא למגמה של הכדורגל עולמי בעניינים הפיננסים של חלון ההעברות. גם אל איתיחאד, שעדיין מחוץ לטופ 20, יוכלו לזנק מעלה בטבלה אם אכן יצליחו לרכוש את מוחמד סלאח מליברפול ברגע האחרון.

ניתן לראות שקבוצות כמו אברטון, קריסטל פאלאס ואפילו בורנמות' שרק שבה לפרמיירליג מהצ'מפיונשיפ בתום העונה החולפת, הוציאו יותר מקבוצות כמו באיירן מינכן וריאל מדריד - שתי אימפריות שבעשור האחרון זכו בליגת האלופות ואליפויות מקומיות על הבמות הגדולות ביותר של הכדורגל האירופי.

ניימאר אל הילאל. אל הילאל, אתר רשמי
הליגה ששינתה את חלון ההעברות. ניימאר בחתימה באל הילאל/אתר רשמי, אל הילאל

20 הקבוצות שהוציאו נטו הכי הרבה על שחקני רכש בעשור האחרון (סכומים בליש"ט):

1. מנצ'סטר יונייטד - 1.19 מיליארד
2. צ'לסי - 883 מיליון
3. פריז סן ז'רמן - 866 מיליון
4. ארסנל - 745 מיליון
5. מנצ'סטר סיטי - 732 מיליון
6. ניוקאסל - 573 מיליון
7. ברצלונה - 568 מיליון
8. טוטנהאם - 521 מיליון
9. מילאן - 467 מיליון
10. ווסטהאם - 452 מיליון
11. אסטון וילה - 413 מיליון
12. ליברפול - 395 מיליון
13. אל הילאל - 392 מיליון
14. יובנטוס - 385 מיליון
15. אברטון - 336 מיליון
16. קריסטל פאלאס - 322 מיליון
17. בורנמות' - 294 מיליון
18. באיירן מינכן - 294 מיליון
19. ריאל מדריד - 279 מיליון
20. נוטינגהאם פורסט - 265 מיליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully