וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב ראש למארגנים? אחרי ישראל, גם מצרים ומרוקו עלו לאולימפיאדה

הפרעונים ניצחו 0:1 את גינאה בחצי גמר אליפות אפריקה עד גיל 23 והבטיחו מקום בפריז. גם המרוקאים שם אחרי ניצחון בפנדלים על מאלי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.7/ספורט1

למארגני טורניר הכדורגל באולימפיאדה צפוי אתגר לא פשוט בקיץ הבא. אחרי שישראל הדהימה באליפות אירופה לנבחרות צעירות, השיגו את הכרטיס לפריז 2024 אמש (שלישי) גם מצרים ומרוקו. מצרים ניצחה 0:1 את גינאה בחצי גמר אליפות אפריקה לנבחרות עד גיל 23, בעוד מרוקו גברה 3:4 על מאלי בפנדלים, אחרי 1:1 בתום 120 דקות.

הפרעונים מחכים בגמר היבשתי למרוקאים או מאלי, שכמו מצרים, עשויים לעורר בעיות במקרה של מפגש אפשרי עם ישראל בפריז. שתי מפסידות חצי הגמר - גינאה ומאלי - ייאבקו על הכרטיס השלישי שיש לאפריקה.

למרות השלום בין המדינות, מצרים דחתה ב-2016 הצעה לקיים משחק ידידות נגד נבחרת ישראל (הבוגרת) ודובר ההתאחדות הצהיר אז: "לא נשחק מול שום קבוצה ישראלית, זה לא בא בחשבון". עכשיו זה יכול לקרות, אם ההגרלה בפריז תאפשר זאת.

נזכיר שהמשחק הרשמי הראשון אי פעם של נבחרת ארץ ישראל היה מול מצרים, 14 שנים לפני הקמת המדינה. אז, ב-1934, המצרים ניצחו 1:7 בקהיר ו-1:4 בתל אביב, והפכו לראשונים מאפריקה שמשחקים בגביע העולם.

מרוקו, לעומת זאת, חתמה בשנה שעברה על הסכם שיתוף פעולה היסטורי עם ההתאחדות לכדורגל בישראל ואף התכוונה לערוך משחק ידידות בין שתי הנבחרות, שעדיין לא יצא לפועל. יחד עם זאת, בין המדינות עדיין שוררת מתיחות מסוימת, שהתבטאה בין היתר גם באקטים פוליטיים של שחקני נבחרת מרוקו הבוגרת במונדיאל האחרון, כשחלק משחקני הנבחרת הניפו את דגל פלסטין אחרי הניצחונות בשלב הנוקאאוט.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

בטורניר הכדורגל לגברים באולימפיאדה משתתפות 16 נבחרות, שיהיו מורכבות גם שם משחקנים מתחת לגיל 23 (ילידי 1 בינואר 2001 ואילך) שאליהם מותר לצרף שלושה חריגי גיל. הנבחרות יחולקו לארבע בתים, מהם שתי הראשונות יעלו לרבע הגמר.

עד כה הבטיחו את מקומן בטורניר: צרפת המארחת, ישראל, ספרד, אוקראינה, ארה"ב, הרפובליקה הדומיניקנית, מצרים ומרוקו.

מאפריקה תהיה כאמור עוד נציגה, אסיה תשלח שלוש (איראן יכולה להעפיל, גם ערב הסעודית וקטאר בתמונה), דרום אמריקה שתיים ואוקיאניה אחת (קרוב לוודאי ניו זילנד). על הכרטיס האחרון יהיה פלייאוף בין הרביעית באסיה לרביעית באפריקה.

פרט לעיר המארחת פריז, המשחקים יתקיימו גם במארסיי, ליון, בורדו, נאנט, ניס וסנט אטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully