וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון: "צחקו והסתלבטו עליי, אבל בסוף הצחוק הפך למציאות"

4.7.2023 / 14:30

מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל בריאיון לקראת חצי גמר היורו נגד אנגליה (רביעי, 19:00 בספורט1): "אתם יודעים כמה כוכבים עפו ואנחנו הצנועים עדיין כאן?". וגם: מי היה בועט את הפנדל החמישי נגד גאורגיה?

גיא לוזון, מאמן הנבחרת הצעירה לפני חצי גמר היורו נגד אנגליה/לירן שכנר, שליח ספורט1 ליורו הצעירות

הנבחרת הצעירה של ישראל מעבירה הילוך בהכנות לקראת חצי גמר אליפות אירופה מול אנגליה (רביעי, 22:00, ספורט1). אתמול העניק גיא לוזון יום מנוחה והתאוששות לשחקניו, אבל היום הם ישובו לכר הדשא וייערכו אימון מסכם לקראת מפגש נוסף עם "שלושת האריות", עשרה ימים אחרי שהנבחרות נפגשו בשלב הבתים ואז ניצחה אנגליה 0:2 ללא יותר מדי מאמץ.

"אנגליה הנבחרת הכי טובה בעולם, יש לה סגל מפואר שאפילו שחקני הספסל שלה הם כוכבי פרמיירליג שכולם מכירים, אבל אתם יודעים כמה כוכבים עפו ואנחנו הצנועים עדיין כאן?", סיפר המאמן גיא לוזון בריאיון לספורט1 לקראת המשחק, "נלמד את היריבה ואני מבטיח שנשתפר וניראה יותר טוב מהפעם הקודמת, זה תפקידי. אני ממש לא מרים ידיים ולא נינוח, אלא בשיא הדריכות כדי שנעשה את זה - אי אפשר לדעת אם אפילו בעוד כמה עשורים נהיה מרחק ניצחון מגמר אליפות אירופה".

גיא לוזון מאמן נבחרת ישראל הצעירה. דני מרון
"צחקו עליי והסתלבטו עליי, אבל בסוף הצחוק הפך למציאות"/דני מרון

לוזון גם התבקש לחזור לבחירת הבועטים בדו קרב מול גאורגיה ברבע הגמר: "אנחנו לא מתאמנים על פנדלים כי אין קשר בין בעיטת פנדל באימון או במשחק. יש הרבה גיבורים שבאימון מבקיעים בקלות, עושים צ'יפים וקשקושים, ובמשחק הם בורחים מהכדור, ויש כאלה שאצלם זה הפוך. בדקה ה-120, אחרי שהשופט שורק, אני קורא לכולם ושואל מי רוצה לבעוט פנדל. ואז מצביעים שישה או שבעה, לפעמים גם ארבעה, ואתה בוחר את אלו שלפי שפת הגוף והעיניים אתה רואה שהם באמת מאמינים שהם יכולים לעשות את זה ולא הולכים לשם כי יש לחץ מצד המאמן, החברים או הקהל. יש שחקנים שאולי יגידו לעצמם 'מה יגידו אם אני אתנדב לבעוט?' ואני מביט בעיניים ומנסה לקלוט לפי שפת הגוף מי הכי ראויים ובאמת רוצים לבעוט. מי היה הבועט החמישי? דניאל פרץ".

אם הוא חלם על האולימפיאדה בצרפת בקיץ 2024: "ישבנו במסעדה בנתניה ב-11 ביוני ושאלו אותי מה יהיה ביורו ועניתי 'אני אהיה עם הלפיד'. צחקו עליי והסתלבטו עליי, אבל בסוף הצחוק הפך למציאות".

לסיום נשאל על השחקנים שהכי הפתיעו אותו ברמה המנטלית במהלך היורו: "זה יישמע מוזר, אבל אני בוחר שחקנים קודם כל לפי האופי ומה שהם מקרינים. כשהכל הולך קל לבחון שחקנים, צריך לבחון שחקנים דווקא כשהקבוצות שלהם הפסידו ואתה צופה מהאצטדיון איך הם מגיבים להפסד, אחרי החמצה או טעות, אם הם סוחבים דברים איתם לכל אורך המשחק או ממשיכים בשלהם. יכול להיות שלא השחקנים הכי מוכשרים במדינת ישראל נמצאים פה, אבל כן אלו שהכי חזקים מנטלית. גם באנגליה אימנתי וגם שם לא נמצאים השחקנים הכי מוכשרים בעולם - זה שקר מוחלט - נמצאים שם השחקנים הכי חזקים בראש, אלו שאחרי טעות ממשיכים הלאה ובגלל זה הם שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully