וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה רדוקאנו: "לפעמים אני אומרת שחבל שזכיתי באליפות ארה"ב"

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 14:16

הטניסאית חושפת את הקשיים הפיזיים והנפשיים שהתמודדה איתם: "אחרי הפסדים היה לי יום אבל, ממש בוהה בקירות. ראו בי מכונת כסף, יש הרבה כרישים בסבב. הייתי בהיי, הייתי בדאון, עכשיו מחפשת את האיזון"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 18.6/ספורט1

אמה רדוקאנו כבשה את עולם הטניס כשזכתה בגיל 18 באליפות ארה"ב הפתוחה בזכייה סנסציונית, אבל מאז עברה לא מעט טלטלות ורגעים קשים. רדוקאנו מדורגת כיום 128 בעולם, ותחמיץ את ווימבלדון ואת אליפות ארצות הברית הפתוחה לאחר שעברה ניתוח. בריאיון עמה חשפה שיש לה רגעים שבהם היא התחרטה על הזכייה באותה אליפות ארצות הברית הפתוחה, ושהיא נאבקת בנפילות קשות מאז אותו שיא. כמו כן היא הודתה שיש לה "אישיות אובססיבית" ושהיא נהגה לסבול "יום אבל" לאחר הפסדים.

רדוקאנו, 20, החליקה אט אט מחוץ ל-100 הראשונות בעולם לאחר שהגיעה לטופ 10 בקיץ שעבר. בשנה האחרונה היא סבלה מפציעות, התקשתה לנצח, ולא שמרה על יציבות גם בגזרת המאמנים.

אמה רדוקאנו. Elsa, GettyImages
הרגע ששינה את חייה. רודקאנו/GettyImages, Elsa

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"ברגע הזה על המגרש, כשחגגתי, חשבתי שממש אחליף כל דבר בעולם בשביל הרגע הזה. שכל דבר יכול לקרות לי, אני אקח את זה. כי זה הדבר הכי טוב בעולם. הבטחתי לעצמי את זה, באותו יום במגרש. אבל מאז היו לי הרבה כישלונות, אחד אחרי השני.

"אני עמידה, הסבלנות שלי גדולה, אבל זה לא קל. ולפעמים אני חושבת לעצמי 'הלוואי שלעולם שלא הייתי זוכה באליפות ארצות הברית הפתוחה, הלוואי שזה לא היה קורה'. ואז אני אומרת לעצמי, תזכרי את ההרגשה הזו, תזכרי את ההבטחה הזו, כי היא הייתה טהורה לחלוטין". כזכור, רדוקאנו, שדורגה אז במקום ה-150 בעולם, הפכה לראשונה אי פעם שזוכה בגרנד סלאם אחרי שעלתה מהמוקדמות, ועוד בגיל 18.

"הייתי צריכה להתבגר מהר מאוד", הוסיפה, "כשזכיתי הייתי תמימה ביותר. מה שהבנתי בשנתיים האחרונות, בסבב וכל מה שנלווה אליו, שזה לא מקום מאוד נחמד, בוטח ובטוח. אתה צריך להיות על המשמר כי יש הרבה כרישים בחוץ.

"אני חושבת שאנשים בתעשייה, במיוחד איתי בגלל שהייתי בת 19, עכשיו בן 20, הם רואים בי קופת כסף. היה קשה לנווט. נכוויתי כמה פעמים. למדתי, צריך לשמור על המעגל שלך קטן ככל האפשר".

הטניסאית הבריטית אמה רדוקאנו. Frey/TPN, GettyImages
"יש לי אישיות אובססיבית". רדוקאנו/GettyImages, Frey/TPN

כשדיברה על הפציעות שלה, חשפה רדוקאנו: "הכאבים הסלימו בקיץ שעבר אחרי ווימבלדון. התחלתי עם מאמן חדש והייתה לי ממש מוטיבציה לצאת לדרך. התאמנו יתר על המידה, הרבה שעות, והמשכתי גם עם כאבים כי אני לא רציתי להיתפס כחלשה, נאבקתי עם הכאב הפיזי אבל גם הצד הנפשי של זה היה לי ממש קשה.

"אני תמיד רוצה להעלות את הגרסה הטובה ביותר של עצמי, או לשאוף לזה, אבל ידעתי שאני לא יכולה. אני מאוד מייחסת את הערך העצמי שלי להישגים שלי. אם אפסיד במשחק, למחרת הייתי ממש בדאון, יום אבל, ממש בוהה בקיר. אני מרגישה דברים כל כך בלהט ובעוצמה".

והיא הודתה: "יש לי אישיות אובססיבית בכך שאני מתקבעת על משהו ואני חייבת להשיג לקבל אותו. הייתי מאוד בהיי, והייתי מאוד בדאון, מעולם לא היה לי באמת את האיזון הזה, וזה מה שאני שואפת אליו. אני לא חושב שזה רע מבחינה נפשית לקחת הפסקה, להתאפס ולהיות ממש רעבה לזה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully