וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלמידת תיכון לכוכבת: רדוקאנו הדהימה את בריטניה, אך מה הלאה?

המלכה בירכה, בוריס ג'ונסון התלהב, אבל בת ה-18 הסנסציונית יודעת: אחרי הזכייה הבלתי נתפסת באליפות ארצות הברית, האתגר המנטלי והמקצועי יהיה הרבה יותר קשה. המספרים, התגובות והספקות: האם היא ויריבתה בת ה-19 בגמר הן הבלחות חד פעמיות?

תקציר גמר טורניר סינסינטי 2021/ספורט1

סיפור הסינדרלה המושלם. אמה רדוקאנו בת ה-18 הפכה אמש (שבת) לבריטית הראשונה מאז 1968 שזוכה בתואר גרנד סלאם, אחרי שניצחה 4:6, 3:6 את ליילה פרננדז בגמר אליפות ארצות הברית והשלימה טורניר סנסציוני נגד כל הסיכויים.

רדוקאנו החלה את הטורניר כשהיא מדורגת במקום ה-150 בעולם (ולא מדורגת כלל בטורניר, כמובן), עשתה את כל הדרך מהמוקדמות, והשלימה זכייה בתואר היוקרתי בלי לאבד ולו מערכה אחת במשך עשרה משחקים ב-14 ימים. עד כמה מדובר בהישג סנסציוני? עד לפני שלושה חודשים, רדוקאנו עדיין למדה בבית ספר תיכון ואביה התעקש שתסיים אותו עם תעודת בגרות מלאה. עד הטורניר, היא לא ניצחה אפילו משחק אחד בסבב ה-WTA, עדיין לא שיחקה משחק מקצועני על חימר או השתתפה בהגרלה ראשית של טורניר כלשהו, וגם אחרי שזכתה בתואר, היא עדיין לא שיחקה בקריירה משחק של יותר משתי מערכות.

רדוקאנו היא הזוכה הראשונה בעידן הפתוח שזוכה בטורניר אחרי שעלתה מהמוקדמות, הטניסאית הצעירה ביותר שזוכה בטורניר גרנד סלאם מאז מריה שראפובה בווימבלדון 2004 והטניסאית הראשונה מאז סרינה וויליאמס ב-2014 שזוכה באליפות ארצות הברית מבלי לשמוט מערכה.

הטניסאית אמה רדוקאנו, גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
מסע בלתי נתפס. אמה רדוקאנו/רויטרס

ואחרי שטיפסה 127 שלבים בדירוג העולמי עד למקום ה-23, התבססה כמחבט הבכיר של בריטניה וגרפה פרס כספי של 2.5 מיליון דולר (בערך פי 8 ממה שהרוויחה עד עתה בכל הקריירה), רדוקאנו מתחילה לעכל. "את אומרת לעצמך, 'אני רוצה לזכות בגרנד סלאם', ובאמת מאמינה בזה ומוציאה את לפועל. ועדיין, עכשיו כשזה קרה אני מתקשה להאמין", אמר בהתרגשות בסיום. "קשה מאוד לרצות את אבא שלי, אבל אחרי השבועות האחרונים, כשסיימתי את התיכון עם התעודות הנדרשות וזכיתי בגרנד סלאם הראשון בקריירה, אני חושבת שהצלחתי".

רדוקאנו שגברה על ליילה פרננדז בת ה-19 במה שעשוי להיות הגמר שמתחיל עידן חדש בענף (הפעם האחרונה בה בנות עשרה נפגשו בגמר גרנד סלאם - סרינה וויליאמס בת ה-17 מול מרטינס הינגיס בת ה-18 באליפות ארצות הברית ב-1998), הוסיפה: "ידעתי שאצטרך למצוא בעצמי כוחות שלא בהכרח האמנתי שקיימים בי. נשארתי מרוכזת ברגע לאורך כל הטורניר, הצלחתי להימנע מהסחות דעת, והגישה הזו עזרה לי מאוד גם בזמנים קשים".

רדוקאנו נזכרת איך "רק לפני כמה חודשים סיימתי את הבחינות שלי בתיכון, ולא באמת האמנתי שזה אפשרי. היו לי שלושה שבועות כדי להתכונן לטורניר הראשון שלי בווימבלדון. הגעתי לסיבוב הרביעי, וחשבתי לעצמי שזה הישג נהדר. אז לזכות באליפות ארצות הברית כעבור שלושה חודשים זה לא פחות ממדהים".

עוד בוואלה!

יש אלופה חדשה: אמה רדוקאנו בת ה-18 זכתה באליפות ארה"ב

לכתבה המלאה
אמה רדוקאנו, ליילה פרננדס, גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
התחלה של יריבות מופלאה? לא כולם בטוחים. רדוקאנו עם ליילה פרננדז/רויטרס

עם הזכייה הסנסציונית והפרסום הפתאומי מגיע גם עול. רדוקאנו הפכה תוך ימים ספורים להבטחה בריטית שכל הממלכה תומכת בה, וקיבלה הבוקר איחולים וברכות גם מהמלכה אליזבת השנייה. "זהו הישג יוצא דופן בגיל כה צעיר, וזו הוכחה לעבודה הקשה וההתמדה שלך", כתבה לה המלכה. "אין לי שום ספק שהיכולת המופלאה שלך ושל יריבתך ליילה פרננדז תעניק השראה לדור הבא של עולם הטניס".

גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון היה בין המברכים. "איזו סנסציה! ברכות אדירות לאמה רדוקאנו", כתב, "הראית איכויות, אופי וקור רוח יוצאי דופן וכולנו גאים בך מאוד".

רדוקאנו יודעת שהחל מהיום היא כבר לא תהיה סיפור סינדרלה ושהציפיות ממנה ינסקו. יש בענף כבר מי שתוהה האם מדובר בהתעלות חד פעמית - בטור פרשנות ב-ESPN כתבו: "רדוקאנו היא לפתע הדבר הגדול הבא של טניס הנשים, אבל בענף שמשתנה באופן מתמיד, העתיד שלה ושל ליילה פרננדז הוא עדיין סימן שאלה. אי אפשר לנבא מה יקרה איתן בשנים הבאות".

אנדי רודיק מגיב לביקורת על פסק הזמן הרפואי של רדוקאנו

"אחרי המשחק התקלחתי, נרגעתי ועשיתי את כל הדברים הרגילים שמרגיעים אותי", אומרת רדוקאנו, שספק אם יודעת לקראת מה היא הולכת. "אין לי מושג מה אעשה מחר. אני מנסה ליהנות מהרגע, לעכל אותו. זה בדיוק הזמן להפסיק לחשוב על העתיד. אין לי מושג מה יקרה. עכשיו אין לי שום דאגה, אני בסך הכל רוצה להמשיך לאהוב את החיים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully