וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אלופה חדשה: אמה רדוקאנו בת ה-18 זכתה באליפות ארה"ב

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 1:40

הבריטית גברה 4:6, 3:6 על ליילה פרננדז הקנדית, והשלימה זכייה ראשונה בקריירה בגרנד סלאם בטורניר שהחל עבורה במוקדמות, ובמהלכו לא איבדה מערכה עד לתואר היוקרתי. והפרס הכספי: 2.5 מיליון דולר

תקציר גמר טורניר סינסינטי 2021/ספורט1

יש אלופה חדשה בפלשינג מדו: אמה רדוקאנו הבריטית גברה הלילה (בין שבת לראשון) 4:6, 3:6 על ליילה פרננדז (73 בעולם) בגמר אליפות ארה"ב, ובגיל 18 זכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלה בקריירה אחרי קרב מהנה ואיכותי. רדוקאנו השלימה טורניר מושלם: בגלל הדירוג הנמוך שלה הוא החל במוקדמות, נמשך בטיפוס חלק במעלה השלבים, ובסופו של דבר השלימה את הזכייה בתואר היוקרתי בלי לאבד ולו מערכה אחת במשך עשרה משחקים (ב-14 ימים). היא הפכה לראשונה שזוכה בתואר אחרי שהעפילה לטורניר מהמקודמות.

הטניסאית אמה רדוקאנו, גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
והיא רק בת 18. רדוקאנו/רויטרס
אמה רדוקאנו, ליילה פרננדס, גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
עשו היסטוריה. רדוקאנו ופרננדז/רויטרס

זה היה מפגש בין שתי טניסאיות צעירות וחסרות ניסיון, שעלו כנגד כל הסיכויים לגמר, כשגם פרננדז מדהימה כל הדרך לקרב על התואר, ומנצחת בדרך טניסאיות כמו נאומי אוסקה, ארינה סבאלנקה ואנג'ליק קרבר. עם זאת, הקנדית (שחגגה השבוע יום הולדת 19) לא הצליחה להתמודד עם העוצמות של הבריטית, ונכנעה לה אחרי מאבק עיקש.

עבור רדוקאנו זו זכייה בהופעה השנייה שלה בלבד בטורניר גרנד סלאם. היא הפכה לטניסאית ה-14 מאז 2015 שרושמת זכייה ראשונה בטורניר גרנד סלאם, ותקווה שבניגוד לרבות לחברותיה בסבב, תצליח להפגין יציבות ולהישאר בטופ העולמי. על פי היכולת והאופי שהפגינה בשבועיים האחרונים, זה בהחלט אפשרי.

הטניסאית ליילה פרננדס, גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
כמעט 15 שעות על המשטחים בארצות הברית. פרננדז/רויטרס

היא הבריטית הראשונה שזוכה בתואר גרנד סלאם מאז וירג'יניה וייד לפני 44 שנה, ויודעת שמעתה היא כבר לא אלמונית ושהציפיות ממנה השתנו. בנוסף ליוקרה הגדולה ולזינוק בדירוג, היא גם גרפה פרס כספי של 2.5 מיליון דולר (בערך פי 8 ממה שהרוויחה עד עתה בכל הקריירה). באופן די מדהים - זה הטורניר הראשון שבו היא זוכה בסבב המקצועני!

בעקבות הניצחון רדוקאנו זינקה 127 שלבים, ותעלה למקום ה-23 בעולם. פרננדז, שהזילה דמעה בסיום בעודה צופה בחגיגות של יריבתה על המסך הגדול, תעלה 45 שלבים למקום ה-28 בעולם. היא תסתפק בפרס כספי של 1.25 מיליון דולר.

הטניסאית אמה רדוקאנו, גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
זכייה בלי להפסיד מערכה. רדוקאנו/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה ראשונה

רדוקאנו הגישה ראשונה ועלתה ל-0:1. הקנדית נראתה לחוצה ונרגשת ונקלעה לפיגור 40:0 במשחקון השני, שנמשך 10 דקות, ופרננדז אומנם הצליחה להציל 5 אפשרויות שבירה, אבל רדוקאנו הייתה זו שעלתה ל-0:2. במשחקון השלישי פרננדז התאוששה עם שבירה משלה, ובאפשרות השבירה הרביעית הצליחה לצמק ל-2:1. שתי הצעירות המשיכו להחליף חבטות עוצמתיות, ושמרו על ההגשה בצורה יציבה, והבריטית עלתה ל-3:4. הראלים המהנים והארוכים נמשכו, והשתיים לא הצליחו להשיג שבירות. במשחקון העשירי רדוקאנו העלתה הילוך ושיחקה באגרסיביות, ואחרי אחרי שפרננדז הצילה שלוש אפשרויות שבירה הבריטית ניצחה 4:6 אחרי 58 דקות איכותיות, ועלתה ל-0:1. זו הייתה המערכה ה-19 ברציפות שהיא מנצחת בטורניר.

נתוני המערכה

אייסים: פרננדז 2, רדוקאנו 0
שגיאות כפולות: פרננדז 4, רדוקאנו 2
אפשרויות שבירה: פרננדז 1 מ-4, רדוקאנו 2 מ-10
ווינרים: פרננדז 11, רדוקאנו 11
שגיאות לא מחויבות: פרננדז 15, רדוקאנו 14
סך הכל נקודות: פרננדז 38, רדוקאנו 43


מערכה שנייה

פרננדז נראתה מעט מעורערת בפתיחת המערכה, ואחרי שרדוקאנו שמרה בקלות על הסרב ועלתה ל-0:1, הקנדית קרטעה והרבתה לשגות, נקלעה לפיגור 40:0 על ההגשה שלה, אבל איכשהו חזרה. עם 5 נקודות רצופות פרננדז השוותה ל-1:1, ושמרה על המומנטום כדי לעלות ל-1:2 עם שבירה מרשימה ושאגת "קאם-און" לקול תשואות הקהל, שללא ספק גילה עדיפות לקנדית נמוכת הקומה. רדוקאנו לא נבהלה ולא אפשרה ליריבה לפתח מומנטום, ומיד שברה בחזרה ואף עלתה ל-2:3.

הבריטית לא עצרה, ומיד השיגה שבירה, שהסתיימה במכת העברה בפורהנד, תחת הלחץ של הרננדז, ועלתה ל-2:4 נהדר. אחרי שרדוקאנו עלתה ל-2:5, פרננדז הגישה כדי להישאר במשחק. הבריטית השיגה שתי נקודות משחק, שהן למעשה נקודות אליפות, אבל פרננדז הנחושה וחסרת הפחד לא ויתרה, וצימקה ל-5:3. במשחקון התשיעי פרננדז עלתה ל-40:30 עם אפשרות שבירה, אבל אז רדוקאנו נשרטה והחלה לדמם, והמשחק הוספק לטיפול רפואי ברגל של הבריטית. עם זאת, רדוקאנו הצליחה להשלים את המשימה, נשכבה על המגרש בהתרגשות, ואף קיבלה חיבוק חם מיריבתה. איזה קרב.

נתוני המערכה

אייסים: פרננדז 0, רדוקאנו 2
שגיאות כפולות: פרננדז 1, רדוקאנו 0
אפשרויות שבירה: פרננדז 1 מ-5, רדוקאנו 2 מ-8
ווינרים: פרננדז 7, רדוקאנו 11
שגיאות לא מחויבות: פרננדז 11, רדוקאנו 11
סך הכל נקודות: פרננדז 30, רדוקאנו 37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully