וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה רדוקאנו היא הדוגמה: "משהו לא בסדר בטניס הנשים"

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 10:58

טניסאית העבר פלאביה פנטה טוענת שהזכייה של הבריטית בת ה-18 ממחישה את המצב הלא בריא: "בימים שלי אין סיכוי שילדה בת 18 מהמוקדמות זוכה בגרנד סלאם. אני לא אוהבת את זה"

פלאביה פנטה, טניסאית העבר האיטלקייה ומי שהייתה אלופת ארה"ב מ-2015, מבקרת את המצב המדאיג בסבב הנשים בטניס העולמי, וטוענת שהזכייה של אמה רדוקאנו בטורניר האחרון ממחישה את זה היטב: "בימים שלי אין סיכוי שזה היה יכול לקרות".

האיטלקייה, כיום בת 39, טוענת שהזכייה של רדוקאנו בת ה-18 מוכיחה ש"משהו לא בסדר" בסבב ובעיקר בצמרת שלו. פנטה נשאלה על העובדה שב-2021 היו ארבע זוכות שונות בטורנירי הגרנד סלאם ומה דעתה על המגוון הזה, וענתה: "זה לא ככה. כיום אין המשכיות, וזה לא טוב לטניס. אני לא אוהבת את זה".

לדבריה, "בזמנים שלי בחיים לא היה יכול לקרות שילדה עולה לטורניר מהמוקדמות, כמו אמה רדוקאנו, ובסוף זוכה בגרנד סלאם. הספורטאיות הבכירות היו חזקות מדי. היום משהו לא בסדר. אין כאריזמה, ולכן הרבה יותר קשה לשווק את טניס הנשים".

פלאביה פנטה טניסאית איטלקיה. GettyImages
כשהיא הדהימה את עולם הטניס, היא עשתה את זה אחרי קריירה ארוכה, מהמקום ה-26. פנטה/GettyImages
אמה רדוקאנו. Elsa, GettyImages
סיפור נהדר עבורה, לא בטוח כמה זה טוב לסבב. רדוקאנו/GettyImages, Elsa

כאשר פנטה זכתה באליפות ארה"ב זו הייתה הפתעה גדולה וסיפור מרגש, אבל למעשה האיטלקייה הייתה מדורגת 26 בעולם כאשר גברה בגמר על בת ארצה רוברטה וינצ'י. רדוקאנו הייתה מדורגת 150 בעולם כשנכנסה לאליפות ארה"ב בטרם גברה בגמר על בת עשרה אחרת, ליילה פרננדז. "שתי הבחורות הצעירות האלה, עתיד יגיד אם תהיה לזה המשכיות", אמרה.

רדוקאנו אחרי הזכייה הסנסציונית כבר הספיקה לחתום על שתי עסקאות חסות גדולות (טיפאני ודיור) ובקרוב תחתום גם עם רשת ספורט גדולה. עם זאת, מבחינה מקצועית מאז הזכייה היא כבר הספיקה לפטר מאמן ולהפסיד במשחק הראשון שלה, למדורגת 100 בעולם, בסיבוב הראשון של אינדיאן וולס. בשנים האחרונות בסבב הנשים היו שורה ארוכה של זוכות בטורנירי גרנד סלאם, שלא הצליו להראות המשכיות ולשחזר את ההצלחה. לדברי פנטה, "אלופת גרנד סלאם לא יכולה להיעלם באוויר. אני מעולם לא הייתי סופרסטאר, אבל כן שיחקתי 15 שנה ברמות הגבוהות, וכך גם הייתה פרנצ'סקה סקיאבונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully