וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לערבב את הקלפים: כוכבי ה-NBA הבאים שמועמדים לעבור בטרייד

לילארד רוצה להתאחד עם כוכב בפורטלנד או מחוצה לה, הפליקנס בהתלבטות בנוגע לזאיון וויליאמסון, ביל והוויזארדס מפנימים שיחד לא יגיעו רחוק. תמונת מצב רגע לפני הדראפט ושוק השחקנים החופשיים

חגיגות האליפות של דנבר נאגטס בעיר הולדתו של ניקולה יוקיץ' בסרביה/מתוך טוויטר

בדנבר סיימו לפתוח את כל בקבוקי השמפניה עם הזכייה באליפות ההיסטורית ואתמול (חמישי) אף ערכו את המצעד המסורתי, שחתם סופית את עונת 2022/23 ב-NBA. כעת ברחבי הליגה מתעסקים כבר בהכנות לעונה הבאה, וכבר בשבוע הבא ייערך הדראפט בו ייבחר כישרון העל הצרפתי ויקטור וומבניאמה, קרוב לוודאי על ידי סן אנטוניו במקום הראשון.

הקבוצות מביטות גם לעבר שוק השחקנים החופשיים ושוק הטריידים, שלאחרונה הוצף עם שמות של מספר כוכבים שמועמדים למצוא לעצמם בית חדש במהלך הפגרה. כאן ניתן תמונת מצב על כמה מאותם כוכבים שעוד עשויים לשנות את מאזן הכוחות בעונה הבאה.

עוד ב-NBA

שחקן פורטלנד טריילבלייזרס, דמיאן לילארד, במשחק בו קלע 71 נקודות. Alika Jenner, GettyImages
יצטרף לכוכב או יקבל אחד כזה? לילארד/GettyImages, Alika Jenner

דמיאן לילארד (פורטלנד טרייל בלייזרס)

לכל אורך 11 שנות קריירה ב-NBA היה לילארד נאמן לבלייזרס, אך הקיץ אולי הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. כבר שנים שבאורגון לא מצליחים לבנות סביב הרכז שיחגוג בחודש הבא 33 מועמדת רצינית לאליפות, ולאור העובדה שהוא חתום לעוד ארבע עונות בחוזה אסטרונומי, אולי מוטב יהיה להעבירו לכל המרבה במחיר כדי לבנות מחדש.

כנששאל מי יהיו הקבוצות אליהן יסכים לעבור בטרייד, הוא ציין את מיאמי וברוקלין בזכות החברות הקרובה עם באם אדבאיו מההיט ומיקאל ברידג'ס מהנטס. אם אכן הצדדים יחליטו על פרידה, ללילארד צפוי להיות משקל משמעותי בבחירת קבוצתו הבאה. כריס היינס דיווח כי במועדון מעריכים את מה שהרכז תרם עבורם לאורך השנים, ועל כן לא ירצו לשלוח אותו למקום שבו הוא לא רוצה לשחק.

עם זאת, צריך לקחת בחשבון גם את האופציה ההפוכה, לפיה הבלייזרס יבצעו טרייד כדי לצוות כוכב אחר ללילארד. פורטלנד מחזיקה בבחירה השלישית בדראפט הקרוב ומוכנה להעבירה עבור השחקן הנכון. היא גם מחזיקה באנפרני סיימונס, מהגארדים הצעירים המסקרנים בליגה, והיא עשויה לוותר גם עליו בשביל שחקן שיותר יתאים לצד לילארד.

זאיון וויליאמסון, שחקן ניו אורלינס. רויטרס
הימור מסוכן מדי? זאיון וויליאמסון/רויטרס

זאיון וויליאמסון (ניו אורלינס פליקנס)

הכוכב הפצוע של הפליקנס עלה לאחרונה לכותרת מסיבות שאינן קשורות לכדורסל, אך לאחר מכן צצו דיווחים לפיהן הקבוצה תשקול להעבירו בטרייד כדי להשיג את הבחירה השנייה או השלישית בדראפט ולבחור בסקוט הנדרסון. הפליקנס מחזיקים כעת בבחירה ה-14 ואם ירצו לטפס לטופ 3 הם יצטרכו לדון על כך עם שארלוט שמחזיקה בבחירה השנייה או עם פורטלנד השלישית, שכאמור שוקלת את האפשרות לוותר על הבחירה עבור שותף בכיר ללילארד.

לא ברור מהי עמדתו של וויליאמסון בנוגע לסיטואציה, וגם אם לא היה פוסל עזיבה, כלל לא בטוח שהיה רוצה לעבור דווקא להורנטס או לבלייזרס. עדיין אין מועמדות קונקרטיות לצרף את הכוכב הפציע בטרייד, ובכל אופן לא בטוח שבניו אורלינס ימהרו להתחשב ברצונותיו בבחירת היעד הבא.

זאיון שיחגוג בקרוב 23 נחשב לאחד השחקנים הצעירים הטובים בליגה, אך לאור ההיסטוריה הרפואית שלו מדובר בסיכון גדול. לפורוורד העצום יש רק 114 הופעות בעונה הרגילה. את כל עונת 2021/22 פספס, ובעונה שזה עתה הסתיימה ערך 29 הופעות בלבד כשהאחרונה הייתה בתחילת ינואר.

שחקן וושינגטון וויזארדס בראדלי ביל. G Fiume, GettyImages
זמן להיפרד? ביל/GettyImages, G Fiume

בראדלי ביל (וושינגטון וויזארדס)

שנה בלבד חלפה מאז כוכב הוויזארדס חתם על חוזה עצום של 251 מיליון דולר כדי להישאר בוושינגטון, וכבר יש ספקות בנוגע לעתידו. ההנהלה החדשה בבירה הצליחה להבין את מה שקודמיהם לא הפנימו - שיהיה קשה עד בלתי אפשרית לבנות מועמדת רצינית לאליפות כשביל הוא הכוכב המרכזי. הגארד, שבדומה ללילארד משחק באותה קבוצה מאז בחירתו בדראפט לפני 11 שנה, הוא השחקן היחיד בליגה עם סעיף וטו על כל טרייד ועל כן יש לו כוח עצום בבחירת היעד הבא.

בארצות הברית דווח כי הקבוצה והשחקן פועלים יחד כדי למצוא את העסקה הטובה ביותר לקבוצה, ושמה של מיאמי עלה באופן מיידי כמועמדת. במקרה שכזה, יש לשער כי על מנת להתאים את השכר ההיט יצטרכו להעביר לקבוצה של דני אבדיה את טיילר הירו בנוסף לקייל לאורי ו/או דאנקן רובינסון. בהמשך הוזכרו גם מילווקי וסקרמנטו, יחד עם בוסטון לאור החברות הקרובה בין ביל לג'ייסון טייטום. בכל מקרה, אם ביל אכן יעבור לקבוצה אחרת, העונה הבאה של וושינגטון ואבדיה צפויה להיראות אחרת לחלוטין.

בוויזארדס יש להתייחס גם לעתידם של שני הכוכבים הבאים, קריסטאפס פורזינגיס וקייל קוזמה. הגבוה הלטבי, חברו הטוב של אבדיה על המגרש ומחוצה לו, מתלבט אם לממש את האופציה על השנה האחרונה בחוזהו או להפוך לשחקן חופשי. הסיכויים שקוזמה יבחר לצאת לשוק החופשי הם גבוהים יותר, וקבוצה אחת שכבר הוזכרה בהקשר שלו היא פיניקס.

שחקני טורונטו ראפטורס פסקל סיאקם, פרד ואנווליט. רויטרס
מפרקים את החבילה? סיאקם ו-ואנווליט/רויטרס

שימו לב גם אליהם

זאק לאבין (שיקגו בולס)

ביממה האחרונה דווח כי הבולס, שדי תקועים באמצע הטבלה במזרח, יצרו קשר עם קבוצות אחרות כדי לבחון את השוק עבור לאבין. הפציעה שמשביתה את לונזו בול כבר שנה וחצי מונעת מהקבוצה מעיר הרוחות לעשות את הצעד קדימה, ושנה לתום החוזה של דמאר דרוזן, בשיקגו עשויים להחליט על שינוי כיוון שיוביל גם לוויתור על הכוכב הצעיר מבין השניים.

כוכבי טורונטו ראפטורס

האם ההדחה בטורניר הפלייאין והעזיבה של ניק נרס מעידים על עידן חדש בקנדה? צעד ראשון בדרך לשם נעשה, כאשר רכז הקבוצה פרד ואנווליט החליט לצאת לשוק השחקנים החופשיים וכעת עתידו תלוי בעצמו בלבד. גם שחקני החמישיה הנוספים של הראפטורס מוזכרים כמועמדים לעבור כבר תקופה ארוכה, בעיקר או ג'י אנונובי ולעתים גם פסקל סיאקם. סקוטי בארנס שנבחר אשתקד לרוקי העונה נחשב למוגן, אך שחקנים כמו אנונובי וסיאקם יכולים להיות החתיכה החסרה עבור קבוצה שיותר בשלה כדי להתמודד על אליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully