וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "משחק על תואר, לא צריך אקסטרה". פרנקו: "מקווה שנדע להתעלות"

12.6.2023 / 17:10

אחרי התבוסה ההיסטורית, מאמן מכבי תל אביב מצפה להתאוששות בדרבי המכריע (ג', 21:00). מאמן הפועל: "ההבדל בין המשחקים היה בגישה". אין שינויים בסגלי הקבוצות

תקציר: מלאגה - ברצלונה 90:79/ספורט 1

שמונה וחצי חודשים אחרי שיצאה לדרך, תגיע מחר (שלישי, 21:00) ליגת העל בכדורסל לסיומה במשחק השלישי והמכריע של גמר הפלייאוף בו תארח מכבי תל אביב את הפועל תל אביב. הצהובים ניצחו את המשחק הראשון בסדרה בהיכל מנורה 79:90, ואילו הפועל תל אביב הצליחה להשוות את הסדרה עם ניצחון היסטורי, 74:112 במשחק השני אמש. את המשחק ינהלו עמית בלק וספי שמש ששפטו במשחק אמש ועומר אסתרון ששפט במשחק הראשון.

אחרי התבוסה הקשה שספגו במשחק אמש, חזרה היום מכבי תל אביב לאימונים, כשבקבוצה יודעים שההפסד במשחק השני לא היה בהכרח מקצועי, אלא הפסד של גישה ואגרסיביות. הצהובים סימנו את המטרה הראשונה, לחזור להיות הקבוצה היותר אינטנסיבית וחדה במשחק השני, כתנאי משמעותי לניצחון ולזכייה באליפות. בצוות המקצועי החליטו לא לבצע שינוי בסגל, מה שאומר שדארן היליארד וג'וש ניבו שוב יישארו בחוץ, כאשר ג'רל מרטין ואלכס פויתרס מועדפים על פניהם. במכבי מקווים מאוד כי לאחר שני משחקים עם אירועים אלימים, המשחק השלישי יעבור בשקט.

שחקן מכבי תל אביב דארן היליארד. דני מרון
לא יחזור לסגל. דארן היליארד/דני מרון

המאמן עודד קטש אמר לקראת המשחק: "איזה אקסטרה ההפסד אתמול יכול לתת יותר מהרצון לזכות באליפות? זה משחק על תואר ולא צריך יותר אקסטרה מזה. החוויה הספציפית אתמול באמת עושה את זה לקצת יותר משמעותי, לא ציפינו לתוצאה כזו ולדרך שבה שיחקנו. זה המשחק הכי חלש שלנו העונה, דווקא בשלב כזה. לכן אני חושב שהתגובה שלנו צריכה להיות בהתאם. אנחנו צריכים להתאושש, גם מנטלית. לא להתחמק מהאחריות שלנו, להגיע מחר ולעשות את העבודה. זו חוויה דומה לבאסקוניה, לא היו לנו הרבה כאלה העונה".

על המפתחות לניצחון אמר: "אנחנו חייבים לשמור הרבה יותר טוב. ברבע הראשון איבדנו שמונה כדורים ורובם לא היו מחויבים יותר מדי. זה נתן להם לעשות סלים קלים והכניס אותם למשחק. זו קבוצת התקפה מאוד מוכשרת והשינוי אמור להתחיל מחר בהגנה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. ברני ארדוב
מצפה לשיפור משמעותי בהגנה. עודד קטש/ברני ארדוב

עוד על הדרבי בסדרת הגמר

האזינו: אהרל'ה ויסברג על הדרבי התל אביבי

מן העבר השני, למרות הניצחון המשכנע בהפועל תל אביב יודעים שהדרך לאליפות הולכת להיות קשה מאוד. האדומים ניצחו את מכבי רק במשחקי בית העונה, ובכל אחד מארבעת המשחקים הנוספים בין הקבוצות העונה לא הצליחו לנצח, על אף שבשלושה לא היו רחוקים. בהפועל יודעים שהם יהיו חייבים להמשיך באותה הגישה שהביאה להם את הניצחון במשחק הקודם אם ברצונם להניף צלחת אליפות ראשונה מאז 1969, ולהפעיל לחץ בכל הזדמנות ולשלוט במאבקי הריבאונדים. פרנקו בחר גם כן שלא לשנות את הסגל ויקווה לדחיפה מכ-1,500 אדומים שינסו להעניק לקבוצה יתרון ביתי גם בהיכל מנורה.

המאמן דני פרנקו אמר: "זה המשחק האחרון של העונה הזו, יש תואר על השולחן. אמרתי לא מעט פעמים שההישג הגדול של הפועל תל אביב זה אם נגיע למשחקים שיש בהם תואר על השולחן ונוכל להביא תארים. היינו בגמר גביע המדינה, עכשיו בגמר על אליפות המדינה ושם הפועל תל אביב רוצה להיות. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לזכות".

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
התואר על השולחן. דני פרנקו"/דני מרון

פרנקו נשאל על השינוי בין המשחק הראשון לשני וטען: "ההבדל הוא לא בכדורסל, הוא בגישה. לא ההתאמות הקטנות עושות משחק כזה. אל המשחק הראשון לא הגענו טוב, וזה לא קשור לכדורסל. אתמול קרה בדיוק ההפך, וקרה ההפך גם למכבי תל אביב. יש היבטים שהם מעבר להתאמות כאלה ואחרות. אני מקווה מאוד שנדע להתעלות במקום שקבוצות באירופה לא הצליחו לנצח השנה ולעשות את המשחק הכי טוב שלנו העונה, כדי שנוכל לחשוב בכלל לנצח".

על העניינים מסביב: "התפקיד שלי ושל השחקנים זה להיות מרוכזים אך ורק במה שקורה במגרש, ולנסות להוציא לפועל שם את החלומות. כל דבר אחר לא צריך להסיט אותנו מהעבודה שלנו. השחקנים מקצוענים ומי שמשחק בקבוצות שמתמודדות על תארים, צריך לדעת לעמוד בזה. רמי כהן אמר לנו שב-69' הוא לא היה קיים ולא יצא לו לחוות אליפות, אף אחד מאיתנו לא היה פה. אנחנו לא משחקים בשביל מה שהיה, אלא בשביל מה שעכשיו. עשינו דרך טובה מתחילת העונה, גם בארץ וגם באירופה. אנחנו חולמים להמשיך את המסע שלנו, מהישארות בליגה עד מיצוי העונה הזו עד תום, ועכשיו הכול מסתכם ב-40 דקות של כדורסל על המגרש. אנחנו מתעסקים בנו, לא מסתכלים על מכבי יותר מדי. אם נביא את עצמנו בניגוד למשחק הראשון, יהיה לנו סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully