וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע האיגוד דרש 5 משחקי רדיוס להפועל ת"א וקנס כבד למכבי ת"א

12.6.2023 / 12:24

עו"ד ליפנר דרש עונשים כבדים בגין התפרעויות האוהדים במשחקי גמר הפלייאוף, כולל סגירת יציע האולטראס לאדומים לשני משחקים מעבר לרדיוס, וכן רדיוס על תנאי לצהובים בנוסף להיטל כספי. החל מהעונה הבאה: מחירון עונשים על הדלקת אבוקות

תיעוד מצלמות האבטחה ביד אליהו: השלכת החפץ מיציע אוהדי הפועל ת"א, שפגעה באוהד מכבי ת"א/צילומי אבטחה

תובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר דרש לגזור על הפועל תל אביב עונש של חמישה משחקי רדיוס ארוך, כלומר במרחק של 75 קילומטרים לפחות מאולמה הביתי, בעקבות האירועים במשחקים 1 ו-2 בסדרת גמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב. בנוסף דרש ליפנר לסגור את היציע המאוכלס על ידי הגוש המעודד של אוהדי הפועל תל אביב לשני משחקים נוספים מעבר לרדיוס. במקביל, התובע דורש להשית על מכבי תל אביב קנס כספי כבד בגין אירועי המשחק השני אמש (ראשון), וכן שני משחקי רדיוס על תנאי למשך שנה. הדיון בנושא יתקיים ביום רביעי בשעות הצהריים, לאחר המשחק השלישי בגמר.

התובע חילק את כתב האישום לשני המשחקים. לגבי משחק הראשון ציין את הדלקת האבוקות של אוהדי הפועל תל אביב, השמעת קריאות "שתהיה שואה למכבי" ו"שמעון מזרחי תתאבד כבר", "מכבי שואה, מכבי אושוויץ", והשלכת מקל פלסטיק מיציע אוהדי מכבי תל אביב והפעלת מערכת כריזה על ידי הקהל הצהוב.

בנוגע למשחק השני ציין את הדלקת האבוקות על ידי המחנה האדום ביציע, השלכת חפצים במהלך ההתמודדות על ידי אוהדי הפועל תל אביב ושירי "שמעון מזרחי תתאבד כבר". באשר למכבי תל אביב צוינו השלכת החפצים בירידה להפסקת המחצית, והאירוע שלפני המשחק בו הקבוצה לא רצתה להזיז את השולחן שהפריע לפתיחת המשחק.

שתי הקבוצות יעמדו לדין על סעיפים של "התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים" ו"התפרעות אוהדים".

מופע אבוקות דרבי תל אביב. ברני ארדוב
היציע ייסגר לשני משחקים? אוהדי הפועל תל אביב והאבוקות/ברני ארדוב

הכדורסל זז לשוליים: עוד על אירועי סדרת הגמר

באותו עניין, ישיבה מיוחדת נערכה היום באיגוד הכדורסל בהשתתפות יו"ר האיגוד עמירם הלוי, מנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן, יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג, מנכ"ל המנהלת שלומי פרי, היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל עו"ד דן שווץ ותובע האיגוד עו"ד איתמר ליפנר בנושא המלחמה בהדלקת אבוקות במשחקי הכדורסל.

הוחלט כי החל מהעונה הבאה ייקבע מחירון עונשים מחמיר שיכלול קנסות כבדים, סגירת יציעים והפחתת נקודות בפועל. המחירון יפורסם לפני תחילת העונה הבאה כדי שמדליקי האבוקות ידעו בדיוק כיצד הם פוגעים בחבריהם ליציע ואת המחיר הכלכלי והמקצועי שקבוצתם תשלם על כל אבוקה ואבוקה.

בנוסף, קוראים המנהלת והאיגוד למשטרת ישראל, לפרקליטות ולבתי הדין להחמיר בענישה פרסונלית על מקרי אלימות בספורט, ובטוחים ששיתוף פעולה יוכל להוביל להרתעה ההכרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully