וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפלה היסטורית: הפועל תל אביב פירקה את מכבי תל אביב עם 74:112

לא ייאמן: האדומים רשמו את ניצחונם הגבוה אי פעם במשחקי דרבי, איזנו את סדרת הגמר ל-1:1 והתואר יוכרע במשחק השלישי והמכריע, ביום שלישי הקרוב ביד אליהו. מנפורד הוביל עם 26, בולדווין קלע 18 לצהובים, שרשמו את הפסד השיא שלהם

סדרת הגמר הלוהטת בין מכבי תל אביב והפועל תל אביב תוכרע במשחק שלישי, ביום שלישי הקרוב ב-21:15 ביד אליהו. זה קרה בזכות הצגה חד-פעמית של האדומים, שפירקו הערב (ראשון) 74:112 את היריבה המושבעת במשחק היסטורי - הניצחון הגבוה ביותר שלהם אי פעם בדרבי, ההפסד הגבוה ביותר של מכבי תל אביב בישראל - איזנו ל-1:1 ולנו לא נותר אלא לספור את השעות עד 40 הדקות שיכריעו את עונת 2022/23 בליגת העל.

שחקן הפועל תל אביב ג'יילן הורד. ברני ארדוב
על הגובה. הורד/ברני ארדוב

פתיחת המשחק המרתק נדחתה ב-45 דקות בשל שלל עיכובים - בראשם אבוקות שהודלקו באולם רגע לפני כדור הביניים, אולם כשיצא לדרך, זה קרה במעמד קבוצה אחת בלבד. ג'ורדן מקריי קלע 17 מתוך 36 הנקודות הראשונות של הפועל תל אביב, שטסה ליתרון דו-ספרתי. ברבע השני צמח ההפרש ל-25, מכבי תל אביב ההמומה ניסתה לחזור דרך ווייד בולדווין, אך קסבייר מנפורד קטע את המומנטום והפך את ההפסד הצהוב לתבוסה, ולאחר מכן להשפלה שתיזכר עוד שנים רבות.

מנפורד (26 נקודות) ומקריי (21) היו מעל כולם, בערב קליעה נהדר של הפועל תל אביב (15 מ-28 ל-3). מנגד בלטו בולדווין (18) ובונזי קולסון (17), בעוד לורנזו בראון היה חלש מאוד (4 נקודות). הצהובים יהיו חייבים להיראות אחרי לגמרי ביום שלישי, ולפחות בהתבסס על צמד המשחקים הראשונים בסדרה - הכל פתוח. לנו יש רק בקשה אחת: פחות התעסקות באלימות, עימותים והקנטות ילדותיות, ויותר בכדורסל. אחת הסדרות המעניינות ביותר של השנים האחרונות לא ראויה לפחות מזה.

שחקן הפועל תל אביב ג'ורדן מקריי. דני מרון
הצגה אדומה. מקריי/דני מרון

עוד בנושא

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: קסבייר מנפורד 26 (6 מ-3 ל-3), ג'ורדן מקריי 21, עידן זלמנסון 14, ג'ייקובן בראון 11 ו-9 אסיסטים, בר טימור 10, צ'ינאנו אונואקו 9 ו-10 ריבאונדים, ג'יילן הורד 8, אדם אריאל 6, תומר גינת 5, אייל הראל 2. גיל בני (7 דקות) ונבות ינאי (3 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: ווייד בולדווין 18 (4 מ-14 מהשדה), בונזי קולסון 17, רפי מנקו 14 (4 מ-6 ל-3), ג'ייק כהן 6, ג'רל מרטין 6, רומן סורקין 6, לורנזו בראון 4 (2 מ-11 מהשדה) ו-7 אסיסטים, אלכס פויתרס 2, ג'ון דיברתולומאו 1. יפתח זיו שותף (10 דקות) ולא קלע.

אבוקות ביציעי הפועל תל אביב. דני מרון
לאחר הבלגן בהתחלה, היה זה משחק במעמד צד אחד/דני מרון
שחקן הפועל תל אביב בר טימור מול שחקן מכבי תל אביב רפי מנקו. דני מרון
אווירה לוהטת. טימור ומנקו/דני מרון
שחקני הפועל תל אביב. דני מרון
נתראה ביום שלישי/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

בשעה טובה ומוצלחת, ואחרי עיכוב בן 45 דקות, המשחק יצא לדרך. הפועל תל אביב פתחה עם בר טימור, ג'ייקובן בראון, ג'ורדן מקריי, תומר גינת וצ'ינאנו אונואקו, בעוד מכבי תל אביב העלתה את לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון, ג'ייק כהן ואלכס פויתרס. בולדווין וקולסון צלפו שלשות וקבעו 5:8, מקריי להט וענה בצד השני עם עשר נקודות רצופות בדרך ל-8:15. הצהובים רשמו שישה איבודים בשש הדקות הראשונות, טימור הוסיף שלשה משלו, השלים ריצת 0:14 וקבע 8:19. מקריי הוסיף דאנק גדול נוסף, קסבייר מנפורד צלף שלשה בדרך ל-11:24, ג'רל מרטין, רפי מנקו ומנפורד הוסיפו צליפות נוספות, מקריי חתם רבע ראשון חלומי (17 נקודות) עם סל ועבירה. בתום עשר הדקות הראשונות - 17:36 מדהים להפועל תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון. דני מרון
השפלה. קולסון/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין. ברני ארדוב
רבע ראשון שהותיר אותו המום. בולדווין/ברני ארדוב

רבע 2:

ג'יילן הורד מנפורד ומקריי המשיכו במומנטום בדרך ליתרון שיא של 19:44. רומן סורקין הוריד ל-44:23, ג'ייקובן בראון ענה בשתי שלשות ראשונות והשיב את קבוצתו ל-26:50. הקצב המהפנט של האדומים מעט נרגע, לפני שמנפורד קבע 30:55. מנקו ובולדווין צימקו עם שלשות, האמריקאי הוסיף סל ממש על הבאזר וקבע את תוצאת המחצית - 42:59. האווירה התחממה, ולאחר עימות קצר בין השחקנים, ירדו הקבוצות לחדרי ההלבשה. חפצים - כוסות שתייה ומוטות - נזרקו לפרקט, ואחד מהם פגע בראשו של רופא הפועל תל אביב, שנזקק לטיפול. מקריי קלע 19, מנפורד הוסיף 15. מנגד בלט בולדווין עם 13, מנקו הוסיף 11.

תומר גינת הפועל תל אביב לצד ווייד בולדווין מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בלגן גדול בסיום הרבע השני. גינת ובולדווין/ברני ארדוב

רבע 3:

הרבע נפתח בזריקת עונשין אדומה - זכר לעבירה הטכנית שקיבל בולדווין עם תום הרבע השני. בולדווין צימק, קולסון הוריד ל-64:50 והביא את פרנקו לקחת פסק זמן. מקריי קלע סל ועבירה, מנפורד להט עם שלוש שלשות רצופות והטיס את הפועל תל אביב מחדש ל-54:78, לפני שספג עבירה טכנית. זלמנסון וג'ייקובן בראון הצטרפו לחגיגה בדרך ליתרון שיא חדש של 57:84. קולסון צימק על הבאזר, ועם העליה לרבע המכריע - 65:86 להפועל תל אביב.

שחקן הפועל תל אביב קסבייר מנפורד. ברני ארדוב
להט מחוץ לקשת. מנפורד/ברני ארדוב
שחקני הפועל תל אביב ג'יילן הורד, קסבייר מנפורד, בר טימור. ברני ארדוב
קונצרט אדום. הורד, מנפורד וטימור/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו, רומן סורקין, ג'ייק כהן. דני מרון
הפנים אומרות הכל. דיברתולומאו, סורקין וכהן/דני מרון

רבע 4:

טימור צלף שלשה 13 של קבוצתו בדרך ל-65:90. הורד הוסיף דאנק יפה וזלמנסון קבע יתרון שיא חדש של 67:98. מנפורד קלע את הנקודה ה-100 של הפועל תל אביב שבע דקות לסיום, גם אייל הראל השתתף בחגיגה, אדם אריאל קבע 72:112, וזה נגמר ב-74:112 יוצא דופן לדני פרנקו ושחקניו. וואו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully