וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי בתכניות: מה צפוי לכוכבי נבחרת הנוער אחרי המונדיאליטו?

4.6.2023 / 15:00

נתניה תשקול למכור את צרפתי, רביבו ייאבק על מקום בהרכב מכבי ת"א שתתקשה לשמור על תורג'מן, קנצפולסקי מעורר עניין ב-MLS ועבד מסומן באירופה. כך עשוי להיראות העתיד הקרוב של השחקנים בעקבות ההצלחה בגביע העולם

שחקני נבחרת הנוער חוגגים את ההעפלה לחצי גמר מונדיאליטו/צילום: ההתאחדות לכדורגל

צפו בתקציר הניצחון על ברזיל - באדיבות תאגיד השידור כאן

מדינת ישראל כולה נשבתה כבר קיץ שני ברציפות בקסמה של נבחרת הנוער ומאמנה אופיר חיים. אם ביורו עד גיל 19 אשתקד מרבית השחקנים היו אלמוניים לחלוטין, הרי שאותו טורניר עזר ללא מעט שחקנים לפרוץ בעונה החולפת. אוסקר גלוך, שבחודשים שקדמו ליורו קיבל הזדמנות במכבי תל אביב, מצא עצמו בינואר בשורות מפתחת הכשרונות הידועה, רד בול זלצבורג האוסטרית. אילי מדמון מצא עצמו מושאל לבית"ר ירושלים אך לא קיבל יותר מדי דקות, אריאל לוגסי היה שחקן הרכב במכבי פתח תקוה ואור ישראלוב וסתיו למקין ביססו עצמם כבלמים של הפועל תל אביב. גם אל ים קנצפולסקי הפך לחלק משמעותי מהרוטציה של האדומים, ותאי עבד המשיך בקבוצת הנוער של פ.ס.וו איינדהובן והפך לשם שלא מעט חובבי כדורגל ישראלי החלו לשנן.

השאלה הגדולה לגבי הנבחרת הנוכחית שהגיעה הפעם לפסגה גבוהה יותר, היא מידת ההשפעה של ההישג על הקריירות של השחקנים, כאשר נראה כי התכניות המינוריות שהיו לגבי חלקם עומדות להשתנות.

שחקן נבחרת ברזיל עד גיל 20, ג'יובאנה, מול שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, רוי רביבו. רויטרס
מכבי תל אביב תצטרך לקחת אותו בחשבון. רוי רביבו/רויטרס

תומר צרפתי יועד לשמש כשוער המשנה של מכבי נתניה, אך אף אחד לא יתפלא אם אחרי טורניר כזה הבעלים אייל סגל יסמן אותו כפוטנציאל ל"אקזיט" הבא ויריץ אותו הרבה יותר מהמתוכנן. עיליי פיינגולד צפוי להיות המגן הפותח של הפועל עפולה מהליגה הלאומית. בהפועל תל אביב ישמחו אם למקין וישראלוב יהיו הבלמים הפותחים בקבוצה, אך ללמקין סעיף שחרור בגובה 750,000 יורו, בעוד שלישראלוב סעיף גבוה פי שניים. בהפועל תל אביב מבינים שמדובר בסכומים נמוכים לקבוצות בחו"ל שרוצות להשקיע בשחקני העתיד, וייתכן מאוד שיאבדו את השניים - או לפחות אחד מהם - לקבוצה בחו"ל.

רוי רביבו שהושאל להפועל ירושלים תוכנן לחזור לתחילת האימונים במכבי תל אביב, אולם מסתמן שבן מנספורד והמאמן שיהיה על הקווים בעונה הקרובה בקרית שלום יצטרכו לחשוב ברצינות על האופציה שרביבו ג'וניור ייאבק על מקום בהרכב. אילי מדמון היה אמור לצאת להשאלה נוספת מהפועל באר שבע, ומעניין לראות האם אליניב ברדה ישנה את דעתו בעקבות הטורניר המצוין שרושם הקשר האחורי.

אל ים קנצפולסקי, נבחרת ישראל עד גיל 20. Eurasia Sport Images, GettyImages
מופיע בהרבה פנקסים. אל ים קנצפולסקי/GettyImages, Eurasia Sport Images

קנצפולסקי מכוון לחו"ל וייתכן מאוד שהטורניר הנוכחי אכן יקנה לו את ההזדמנות. לא מעט סקאוטרים מה-MLS נמצאים בארגנטינה, והשם של קנצפולסקי, כך לפי גורמים המעורים בכדורגל האמריקאי, נכנס ללא מעט פנקסים של קבוצות מארצות הברית. רן בנימין יקבל דקות רבות יותר בהפועל תל אביב, כשגם רוי נאווי צפוי להגיע במעמד משודרג לקדם העונה של מכבי תל אביב.

עבד שייך לפ.ס.וו, אבל לא מעט קבוצות באירופה סימנו את השחקן ועשויות לרכוש אותו במטרה לשתפו בבוגרים בעונה הקרובה. חמזה שיבלי תוכנן להישאר בקבוצה הנוער של מכבי חיפה לפחות עד חודש ינואר, אך היכולת במונדיאליטו הביאה לכך שהוא יפתח את האימונים עם הבוגרים ורק לאחר טרום העונה יוחלט לגביו. אחמד סלמן, שניצל מביקורות קשות לאור החמצת הפנדל שלו, היה אמור כבר בחודשים האחרונים לתפוס מקום בהרכב של מכבי נתניה והתקשה לעשות זאת. השחקן שנרכש כהבטחה גדולה על ידי אייל סגל ינסה גם בעונה הקרובה להשתלב ב-11 של היהלומים.

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20 דור תורג'מן. Marcio Machado/Eurasia Sport Images, GettyImages
השם הכי חם. דור תורג'מן/GettyImages, Marcio Machado/Eurasia Sport Images

עומר סניור ימשיך בהפועל תל אביב אם לא יקרה משהו דרמטי, וענאן חלאילי, כך לפי ההחלטה של מכבי חיפה, יתחיל את העונה בשורות האלופה ואמור להיות חלק מהסגל בעונה הקרובה. בחיפה התרשמו - ואולי אף הופתעו - מהיכולת של חלאילי, אך מי שלא הופתע הוא המאמן החדש מסאי דגו שיקבל יד חופשית "להמר" על החלוץ הצעיר ולהעניק לו דקות רבות, אם יבחר בך.

השם החם ביותר של הנבחרת הוא ללא ספק זה של דור תורג'מן, כובש השער השלישי בניצחון הגדול על ברזיל. השחקן סומן עוד לפני הטורניר על ידי קבוצת הפאר הפורטוגלית בנפיקה, אך לאחר גביע העולם, ובייחוד לאור השער האדיר שלו אמש, סקאוטרים רבים סימנו אותו ועושה רושם שמכבי תל אביב, שרוצה להאריך את חוזהו, תצטרך "להסתפק" במכירה נוספת בסכום גבוה מאוד לקבוצה באירופה כפי שעשו במקרה אוסקר גלוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully