וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולר יודע ש"חושבים שאנחנו לא ראויים", אך מבהיר: "זה היסטורי"

קפטן באיירן מינכן "קצת מצטער" בשביל דורטמונד אחרי האליפות ה-12 בקריירה: "החצי השני של העונה שלנו היה כאוטי". וגם: המספרים של מוסיאלה "הג'וקר" וההישג הנדיר של טוכל

תקציר: באיירן מינכן זכתה באליפות גרמניה עם ניצחון חוץ 1:2 על פ.צ. קלן/ספורט1

מבין 11 האליפויות הרצופות בהן זכתה באיירן מינכן, זו שהושגה היום (שבת) היא הדרמטית ביותר - בוודאות. פ.צ. קלן כמעט קלקלה את המסיבה כשהשוותה בעזרת פנדל מוצלח בדקה ה-81, אך שער ניצחון של ג'מאל מוסיאלה הנפלא בדקה ה-89 השאיר את הצלחת בבוואריה, והאריכה את רצף האליפויות הארוך בהיסטוריה בחמש הליגות הגדולות של אירופה, כאשר בנוסף זו הזכייה ה-33 של באיירן בסך הכל.

הזעזוע בדמות פיטוריהם של המנכ"ל אוליבר קאן והמנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ' אמנם העיב על החגיגות, אבל בכל זאת יש לבאיירן סיבה לשמוח בסיומה של עונה מטלטלת, שכללה גם את הפרידה המפתיעה מהמאמן יוליאן נאגלסמן. מחליפו, תומאס טוכל, הוא השני בלבד בתולדות הליגה הגרמנית שמוביל לאליפות קבוצה שהגיע אליה בחצי השני של העונה, כשהראשון היה פרנץ בקנבאואר האגדי - גם כן בבאיירן, בעונת 1993/94.

תומאס מולר ושחקני באיירן מינכן חוגגים זכייה באליפות גרמניה 2022/23. רויטרס
אליפות היסטורית. מולר מניף את הצלחת/רויטרס

הקפטן תומאס מולר חגג אליפות 12 בקריירה, יותר מכל שחקן אחר בתולדות הבונדסליגה. "זה היסטורי", הוא אמר בסיום על ההישג של קבוצתו, "אהדתי את באיירן מילדות, האליפות הנוכחית וזו של 2001 ייזכרו לנצח. את כל השאר נצטרך לפתור בשבועות הקרובים, אין שאלה. אנחנו כקבוצה ניתן לרגשות להשתחרר בשבועות הקרובים".

"זו חוויה מדהימה לזכות באליפות ככה", המשיך מולר. "יש לי צמרמורת. שוב ספגנו את השוויון - כמו שקרה לנו כל העונה, ואז ג'מאל כבש את הגול הזה. אפשר להשתגע. אני חושב שכל מי שאוהב כדורגל מרגיש שאנחנו לא ראויים לזה, אני אומר את זה בפתיחות. אני מבין שהחצי השני של העונה שלנו היה כאוטי, על המגרש ומחוצה לו. אבל זה עדיין רגע מדהים לקבוצה, ומשהו שנזכור. טירוף אמיתי".

על דורטמונד, שפספסה את האליפות במפגן לוזריות בלתי נשכח, אמר החלוץ: "חייבים לכבד מה שהם עשו בחצי השני של העונה. קיוויתי שהם יפספסו, לא חשבתי שזה יקרה. הם היו מאוד יציבים לאחרונה. אני קצת מצטער כרגע בשביל כמה אנשים שאני מכיר".

עוד בוואלה! ספורט

דורטמונד "עשתה לברקוזן" והפסידה אליפות שהייתה בכיס

לכתבה המלאה
ג'מאל מוסיאלה ושחקני באיירן מינכן חוגגים אליפות. Alexander Hassenstein, GettyImages
גיבור האליפות. ג'מאל מוסיאלה/GettyImages, Alexander Hassenstein

עוד כדורגל עולמי

גיבור האליפות הוא כאמור מוסיאלה, שסגר עונה חלומית: בגיל 20 בלבד, הקשר ההתקפי הוביל את באיירן בבישולים (10) ומעורבות בשערים (12), וסיים שני בכיבושים (12) וביצירת מצבי הבקעה (52). "באיירן אלופה בזכות הג'וקר מוסיאלה", כתבו בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully