וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ברגעים המרגשים בדורטמונד: הקהל עודד את השחקנים שמיררו בבכי

הלם בדורטמונד אחרי הדרמה במחזור האחרון ואיבדו האליפות. בלינגהאם דחף צלם, רויס מירר בבכי, הקהל עודד. המאמן: "כמה קשה יכול להיות הספורט. היה חסר לנו רק שער אחד. זה כואב, מאוד"

אוהדי דורטמונד מודים לשחקנים אחרי הפסד האליפות במחזור האחרון/ספורט1

בגרמניה חזרו היום (שבת) 23 שנים אחורה. ב-22 השנים האחרונות, מוליכת הבונדסליגה בכניסה למחזור הסיום השלימה את העבודה והניפה את צלחת האליפות, והאחרונה שבעטה בדלי הייתה באייר לברקוזן. היום דורטמונד עשתה את זה עם 2:2 ביתי נגד מיינץ, במשחק שבו ניצחון היה מכתיר אותה לאלופה.

במחזור הסיום של עונת 1999-2000 לברקוזן הייתה יכולה לזכות באליפות הראשונה בתולדותיה. תיקו נגד אונטרהאכינג במחזור הסיום היה מספיק, אבל הקבוצה הבווארית הקטנה ניצחה 0:2 בביתה ועשתה שירות ענק לשכנתה. באיירן מינכן גברה 1:3 על ורדר ברמן והשוותה את מספר הנקודות שלה לזה של לברקוזן. 73 לשתיהן, אבל לבאיירן הפרש שערים טוב יותר - והיא הוכתרה.

שם בעצם החלה מורשת "נברקוזן" (מהמילה never) - על הקבוצה הלוזרית שתמיד הגיעה אל סף הבאר ולא שתתה. ודורטמונד ממש לא רוצה להיות הנברקוזן החדשה.

דרמה גדולה בגרמניה: צפו בהפסד של דורטמונד במחזור האחרון

תקציר: בורוסיה דורטמונד הפסידה אליפות אחרי 2:2 נגד מיינץ/ספורט1
מאמן בורוסיה דורטמונד אדין טרזיץ' עם מאטס הומלס. רויטרס
דורטמונד בהלם. טרזיץ' מנחם את הומלס/רויטרס
מאמן בורוסיה דורטמונד, אדין טרזיץ' עם ג'וד בלינגהאם. רויטרס
המאמן ניחם את השחקנים בזה אחר זה/רויטרס

ב"בילד" הפופולארי פירטו היום בצהריים על חגיגות האליפות הצפויות של דורטמונד והתגאו "השגנו את כל הפרטים". אלא שהיום הצהובים-שחורים "עשו לברקוזן" ובעטו בדלי. ניצחון בית על מיינץ היה מעניק להם אליפות ראשונה אחרי 11 שנה, אבל הם הסתפקו בנקודה. באיירן מינכן "עשתה באיירן מינכן" - אמרה תודה ולקחה את הצלחת - שוב בזכות הפרש שערים עדיף.

"TITEL-HORROR" קראו "בבילד" בהמשך - "אימת המשחק על התואר" בתרגום חופשי. בדורטמונד סיפרו השבוע ש"הביקוש עצום, אם היה לנו אצטדיון עם 300 אלף מקומות, היינו יכולים למכור כרטיסים לכולם ולמלא אותו". עשרות אלפים הגיעו לזיגנל אידונה פארק, מאות אלפים תכננו לצאת לרחובות לחגוג את האליפות. "תהיה פה מסיבה גדולה", הבטיחו לכלי התקשורת שהקדימו להגיע לדורטמונד. אבל המסיבה שוב תהיה שמורה לרחובות מינכן.

לפני 23 שנה, כששחקני באיירן הגיעו למצעד הניצחון, בבניין העירייה נתלה שלט ענק: "תודה לך אונטרהאכינג". אף אחד לא יתפלא אם הפעם יתלה שלט שעליו יכתב באותיות גדולות "תודה לך מיינץ".

אוהדת בורוסיה דורטמונד. רויטרס
מסיבה גדולה? גם לא השנה/רויטרס

תקציר ה-2:2 של דורטמונד נגד מיינץ

תקציר: בורוסיה דורטמונד הפסידה אליפות אחרי 2:2 נגד מיינץ/ספורט1
אוהד בורוסיה דורטמונד. רויטרס
האוהדים המומים/רויטרס

ג'וד בלינגהאם, שעל פי הדיווחים עומד לעזוב את דורטמונד, נראה ממרר בבכי בסיום, ואף הדף בשידור חי מצלמה שהתמקדה בפני בסיום. מרקו רויס המשיך את הקריירה ה"לוזרית" שלו, והוא עדיין ללא אליפות גרמניה. רויס, שעבר שורה ארוכה של פציעות לאורך הקריירה, הוא אחד השחקנים הכי חסרי מזל בעולם, כשהפסיד גם בגמר ליגת האלופות, ואף פספס את המונדיאל שבו גרמניה זכתה בגלל פציעה.

המאמן אדין טרזיץ' עבר בין השחקנים בסיום וניחם אותם, וכשפנה להודות לקהל הוא כבר לא הצליח לעצור את הדמעות. "ההרגשה מחורבנת, הרגשה של סיום לא הוגן", אמר המאמן בסיום, "אם לא היינו מחמיצים את הפנדל הזה במחצית הראשונה הכול היה נראה אחרת". טרזיץ' הוסיף בסיום: "ברכות לבאיירן. האליפות זה התואר הכי אמיתי שיש. אחרי שספגנו את השערים, אפשר היה להבחין כמה כבדות הרגליים שלנו נהיו, גם הכדור. עדיין כבשנו פעמיים. ואז אתה מבין כמה קשה יכול להיות הספורט. היה חסר לנו רק שער אחד. זה כואב, מאוד". הוא לא הצליח להסתיר את כאבו: "אני אסיר תודה, כשאתה רואה כמה השקיעו האוהדים, אתה לא יכול שלא להתרגש, עם כל הרגעים הקשים האלה".

לדבריו, "היום הזה עומד לכאוב לנו עוד הרבה מאוד זמן. אבל היום הזה הוא חלק מהמסע שלנו קדימה. זה ייתן לנו הרבה מוטיבציה להמשך. בין אם זה היה הרבה מדי, בין אם זה היה מעט מדי, מי יכול לענות על זה עכשיו".

הבלם הוותיק מאטס הומלס סיפר: "הבנו שקלן השוותה, אבל לקראת הסיום, כשהקהל פתאום השתתק, יכולנו לתאר לעצמנו מה קרה. זו אכזבה כואבת".

אמרה ג'אן הוסיף: "קשה לבטא את התחושות במילים. היינו כל כך קרובים, אבל לא עשינו זאת. קשה לי לעמוד כאן ולדבר על מה שהיה. נכון שהיה לחץ, אבל היו לנו מספיק הזדמנויות, כולל הפנדל המוחמץ".

שחקן בורוסיה דורטמונד, מרקו רויס. רויטרס
רויס לא מאמין/רויטרס
שחקן בורוסיה דורטמונד אמרה ג'אן. Alex Grimm, GettyImages
אמרה ג'אן/GettyImages, Alex Grimm

אלופה: באיירן מינכן.

העפילו לליגת האלופות: באיירן מינכן, בורוסיה דורטמונד, ר.ב. לייפציג, אוניון ברלין.

העפילה לליגה האירופית: פרייבורג.

העפילה לקונפרנס ליג: באייר לברקוזן.

פלייאוף ירידה: שטוטגרט.

ירדו לבונדסליגה השנייה: שאלקה והרטה ברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully