וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל כלכלי: כישלון הרכש בצ'לסי תחת טוד בולי

25.5.2023 / 14:00

הבלוז עשויים לסיים בחלק התחתון של הטבלה לראשונה מאז 1996. עם בזבוז כסף על שחקנים תחת הבעלים האמריקאי במאות מיליוני ליש"ט, צ'לסי תהיה חייבת להראות שיפור בעונה הבאה. מול מנצ'סטר יונייטד (22:00, ספורט1) היא תחפש להימנע מהעונה הגרועה שלה אי פעם בפרמיירליג

תקציר: מנצ'סטר סיטי - צ'לסי 0:1/ספורט1

1996 הייתה העונה האחרונה, עד היום, בה סיימה צ'לסי בחלק התחתון של הטבלה - המקום ה-11 מתוך 20. האם היא תצליח לעקוף את קריסטל פאלאס ולטפס למקום ה-11 העונה? בהקשר זה תלוי גורלה במפגש מול מנצ'סטר יונייטד הערב (22:00, ספורט1), אם הוא עדיין מעניין את הכוכבים שהפסידו ברוב המשחקים ב-2023. מעניין להיזכר, אגב, כי גם הרכש בקיץ 1995 היה נוצץ בהחלט, עם מארק יוז שהצטרף ממנצ'סטר יונייטד ורוד חוליט שבא בהעברה חופשית מסמפדוריה עם הרבה מאוד רעש תקשורתי. מצד שני, שום דבר לא מתקרב למאות המיליונים שביזבז הבעלים החדש טוד בולי בסטמפורד ברידג' במהלך העונה הראשונה שלו, וזה זמן טוב להעריך את ביצועי כל אחד מההחתמות היקרות ולקבוע מה המועדון צריך לעשות איתן. בשורה התחתונה, הם הצליחו הרבה פחות גם בהשוואה ליוז וחוליט. הדמויות מוצגות בסדר ההגעה הכרונולוגי.

עוד בכדורגל עולמי

ראחים סטרלינג, שחקן צ'לסי. רויטרס
אחרי השנים המוצלחות בסיטי, אכזבה בלונדון. סטרלינג/רויטרס

ראחים סטרלינג - 47 מיליון ליש"ט

הרכש הראשון של טוד בולי גויס במהירות ביולי, בעיקר על מנת לשמש כהצהרת הכוונות של הבעלים החדש. המסר היה פשוט - ההנהלה החדשה לא תתקמצן בנסיונה לחזק את הסגל ולשמר את הכחולים בצמרת הגבוהה בליגה. סטרלינג שמח לחזור ללונדון בה גדל בילד, הצטיין בבכורה הביתית מול טוטנהאם, כבש צמד מול לסטר, ובמהלך אוגוסט נדמה היה כי העסקה הייתה מצוינת לכל הצדדים. זה גם היה החודש הטוב האחרון שלו בסטמפורד ברידג', אבל באופן ביזארי למדי זה מספיק כדי להיות השחקן שהיה מעורב במספר הרב ביותר של שערי הליגה מכל יתר הכוכבים בסגל - 6 כיבושים ו-3 בישולים.

המסקנה: לא ענה על הציפיות, והיה מועיל למכור אותו, אבל עם חוזה עד 2027 בשכר עתק זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

קאלידו קוליבאלי צ'לסי. רויטרס
מבלם טופ לעוד אחד בפרמיירליג. קוליבאלי/רויטרס

קאלידו קוליבאלי - 33 מיליון ליש"ט

נחשב לאחד הבלמים הטובים ביותר בליגה האיטלקית במדי נאפולי, אם לא הטוב שבהם - ולכן החתמתו נתפסה כהישג עבור הכחולים. בפועל, הוא הגיע לממלכה כאשר שיאו מאחוריו בגיל 31, ודווקא נאפולי הייתה מאושרת כאשר יורשו, קים מין-ג'אה הקוריאני, התברר כשדרוג משמעותי בעלות נמוכה יותר. קוליבאלי כבש בבכורה מול טוטנהאם, וזה תרם מאוד למניותיו בקרב האוהדים, אך מיד לאחר מכן סיפק תצוגה איומה בתבוסה בלידס, הורחק ומעולם לא התאושש לחלוטין. איש לא הזיל דמעה כאשר הוא החמיץ את המחזורים האחרונים בגלל פציעה.

המסקנה: פלופ שלא ניתן לשיווק במחיר מציאותי.

קרני צ'וקוואמקה שחקן נבחרת הנוער של אנגליה. רויטרס
היהלום האנגלי הבא? צ'וקוואמקה/רויטרס

קארני צ'וקוואמקה - 20 מיליון ליש"ט

נער בן 19 מבטיח מאוד שהוחתם מאסטון וילה בה רק החל לעשות את הצעדים הראשונים, ויובש על הספסל בהחלטה ניהולית אומללה במיוחדת.

המסקנה: שחקן טוב שאיבד שנה מהקריירה ללא צורך.

שחקן צ'לסי, מארק קוקורייה. רויטרס
פשוט לא מתאים לקבוצה. קוקורייה/רויטרס

מארק קוקורייה - 56 מיליון ליש"ט

היה מצוין עבור השיטה של גרהאם פוטר בברייטון, והוחתם באוגוסט עוד לפני שידע כי פוטר יגיע לסטמפורד ברידג' שבועות ספורים אחריו. באופן תמוה, האיחוד ממש לא תרם לכושרו של הקטלוני, ובקבוצה עדיין לא מבינים באיזו עמדה הוא יעיל פחות - שחקן אגף שמאלי או בלם. האירוע הבולט של העונה נרשם כאשר כריסטיאן רומרו משך בשיערו בדרבי מול טוטנהאם באוגוסט, ומאז היו מעדיפים האוהדים להתייחס אליו כמה שפחות.

המסקנה: לא מתאים למועדון וחייב לברוח על מנת לשקם את הקריירה שהיתה מבטיחה מאוד עד לפני שנה. בהתחשב בגילו הצעיר, רק 24, פוטנציאל השיווק בהחלט קיים, והפרידה מתבקשת לטובת כולם.

ווסלי פופאנה שחקן צ'לסי חוגג שער עם בן צ'ילוול. רויטרס
העתיד בהגנה? פופאנה/רויטרס

ווסלי פופאנה - 70 מיליון ליש"ט

נפצע בברכו שבועות אחרי שהוחתם, החמיץ את רוב העונה, והפגין יכולת טובה בהחלט כאשר חזר למגרשים. לסטר לא הצליחה להתגבר על עזיבתו מבחינה הגנתית כאשר צללה לתחתית בדרך לליגת המשנה.

המסקנה: בגיל 22 עשוי להיות עמוד התווך בקבוצה החדשה שאמורה להיבנות. הרכש הטוב ביותר של קיץ 2022.

פייר אמריק אובמיאנג, צ'לסי. רויטרס
לא יכול לחכות לעזוב את הבלוז. אובמיאנג/רויטרס

פייר-אמריק אובמיאנג - 11 מיליון ליש"ט

הדמות הטרגית ביותר בכל הקמפיין האומלל של הכחולים. קפטן ארסנל לשעבר שוכנע לחזור ללונדון במטרה להתאחד עם המאמן תומאס טוכל, בהדרכתו פרח בזמנו בבורוסיה דורטמונד, רק כדי לגלות כי הגרמני פוטר ימים ספורים אחרי העסקה הושלמה - ומאז רק התגעגע לימים העליזים בברצלונה. גרהאם פוטר סירב לרוב להשתמש בו, על אף שהוא היה החלוץ המרכזי הטבעי היחיד בסגל, והסאגה הזו הפכה לגרוטסקית באופן קיצוני כאשר אובמיאנג נופה מהסגל לליגת האלופות בשלבי הנוקאאוט, על אף שהוא כבש בשני הנצחונות על מילאן בשלב הבתים.

המסקנה: צ'לסי לא תעמוד בדרכו החוצה, אפילו אם לא תצליח לקבל תמורתו כמה גרושים.

בנואה בדיאשיל מוצג כשחקן צ'לסי. צ'לסי, אתר רשמי
הרשים בהתחלה, אחר כך סופסל. בדיאשיל/אתר רשמי, צ'לסי

בנואה בדיאשיל - 33 מיליון ליש"ט

הרכש הראשון של ינואר. הצרפתי בן ה-22 שותף ב-11 משחקי ליגה, וההגנה הכחולה היתה יציבה יחסית ברובם - מה שמעניק לא מעט תקווה לקראת הבאות. ההחלטה להשאירו מחוץ לסגל בליגת האלופות לא היתה מבריקה במיוחד.

המסקנה: עדיין מוקדם לשפוט, אבל הפוטנציאל קיים. עשוי להתפתח לשחקן חשוב מאוד לעתיד המועדון.

דויד דטרו פופאנה, שחקן מולדה. GettyImages
עדיין לא זכה להזדמנות. פופאנה/GettyImages

דויד דאטרו פופאנה - 8 מיליון ליש"ט

החלוץ מחוף השנהב שהוחתם ממולדה, בה הוגדר כ"הולאנד השחור", הוא כשרון נהדר, אבל המועדון לא ממש הבין מה הוא מתכוון לעשות איתו. הוא חייב לשחק על מנת להתפתח, ולא עשה זאת אחרי שתי הופעות ליגה קצרות בפברואר.

המסקנה: חשוב מאוד להעבירו בהשאלה לקבוצה בה יהיה שחקן הרכב. אם המועדון לא מסוגל לעשות זאת, כדאי למכור את פופאנה כדי לא לחסל את הקריירה המבטיחה שלו.

מיכאילו מודריק צ'לסי. GettyImages
סימן שאלה עצום על המחטף הגדול. מודריק/GettyImages

מיכאילו מודריק - 62 מיליון ליש"ט

מספר משחקים נהדרים בליגת האלופות הספיקו כדי לייצר הייפ לא סביר סביב הקיצוני האוקראיני חסר הנסיון, וצ'לסי ביצעה באופן לא מפתיע "מחטף" מארסנל כדי להביאו לסטמפורד ברידג' במחיר לא סביר. לו היה מגיע על תקן צעיר בעל פוטנציאל בשקט תעשייתי, כמו למשל בדיאשיל, זו היתה יכולה להיות עסקה מצוינת, אבל ההמולה סביבו פגעה מאוד בהתאקלמותו של מודריק, ומספר כדרורים נאים ממש לא מספקים את האוהדים ביחס למחיר ולציפיות המטופשות שנוצרו. המאזן הסטטיסטי - אפס שערים ושני בישולים ב-14 משחקי ליגה.

המסקנה: עדיין מוקדם מאוד לשפוט, אבל ייתכן ותידרש השאלה על מנת לאפשר למודריק לשחק באופן קבוע.

נוני מדואקה, שחקן צ'לסי. Chloe Knott - Danehouse, GettyImages
הראה ניצוצות. מדואקה/GettyImages, Chloe Knott - Danehouse

נוני מדואקה - 30 מיליון ליש"ט

גם למדואקה יש פוטנציאל, וגם נסיון עשיר יותר משנותיו באיינדהובן, גם אם הוא מעולם לא היה באנקר בהרכב בהולנד. מחיר שפוי יותר ופחות באזז תקשורתי איפשרו לו להשתלב בצורה קצת יותר טובה, אבל הקיצוני בן ה-21 עדיין לא התאקלם לגמרי, והסתפק בשער מצמק בהפסד לארסנל - אירוע מרגש בפני עצמו עבור חניך לשעבר באקדמיה של טוטנהאם.

המסקנה: עשוי להיות מועיל בהמשך, אבל ייתכן שגם הוא יידרש לצאת להשאלה על מנת לצבור נסיון עשיר יותר. אולי איינדהובן תסכים לקבלו בחזרה?

שחקן צ'לסי אנסו פרננדס. רויטרס
צריך להוביל את הקישור, יהיה לו זמן לזה? פרננדס/רויטרס

אנסו פרננדס - 107 מיליון ליש"ט

אין מה לומר - השחקן הצעיר המצטיין של המונדיאל יכול היה לבחור קבוצה מוצלחת יותר לקידום הקריירה. בשלב ראשון, עדיף היה להישאר בבנפיקה עד לסיום העונה, אבל הקשר הארגנטיני התפתחה לחתום על חוזה ארוך טווח בשכר גדול, וכעת יצטרך להיות האיש אשר סביבו תנסה צ'לסי להיבנות מחדש, ללא השתתפות בליגת האלופות. מבחינה אישית, החודשים הראשונים בלונדון היו סבירים בהחלט, אבל האירוע הזכור ביותר בכל זאת היה כאשר קארים אדיימי חלף על פניו במהירות מסחררת בדרך לכיבוש שער הנצחון של דורטמונד בשמינית גמר ליגת האלופות.

המסקנה: אין עוררין על היותו של פרננדס יהלום נדיר, אך לא בטוח שהוא נמצא בקבוצה הנכונה כדי לזהור בה. את התשובה המלאה נקבל עם הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully