וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר: "זה לא יהיה כיף לאוהדים, אבל מה אפשר לעשות?"

שר התרבות והספורט בריאיון ב-104.5FM בעקבות אירועי גמר הגביע: "אין שום ברירה מלבד שוטרים ביציעים וגם במגרש. הגיע הזמן שנתחיל לעבור למעשים ונפחית בדיבורים"

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לדשא גמר גביע המדינה 2023/צילום: מיה בנאי

האירוע המביש אמש (שלישי) בגמר גביע המדינה בחיפה לא יורד מסדר היום. בהמשך לביקורת הקשה שהשמיע הבוקר נשיא המדינה יצחק הרצוג, בתכנית של גדי נס ב-104.5FM התראיין שר התרבות והספורט מיקי זוהר שהבהיר פעם נוספת כי בכוונתו להחזיר את כוחות המשטרה לאצטדיונים.

תחילה נשאל השר זוהר על דעתו באשר לאפשרות שתישלל זכייתה של בית"ר ירושלים בעקבות התנהגות אוהדיה: "אני חושב שלא ראוי לשלול תואר ספורטיבי בעקבות התנהגות של אוהדים. את הדרך לפתור את בעיית האלימות נצטרף לפטור בעצמנו באופן שונה. אני לא חושב שעונשים קולקטיביים זה הפיתרון, צריך להעניש את מי שעשה את העבירה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, נשיא המדינה יצחק הרצוג. ברני ארדוב
הגביע מגיע לבית"ר, לאוהדים מגיעים שוטרים ביציעים. השר זוהר/ברני ארדוב

כמו כן, הצהיר זוהר על צעדים קונקרטיים שצפויים להינקט במסגרת המאבק באלימות במגרשים. "כפי שהצהרתי ואמרתי בעבר, את זה אנחנו נמגר חד משמעית בצעדים חסרי תקדים שלא יהיו נוחים לכולם. אנחנו נמנה תובע משטרתי במסגרת המשרד לביטחון לאומי, מוסכם בשיתוף עם השר איתמר בן גביר, נגדיל ונרחיב את היחידה לאכיפה, אנחנו נשתמש במצלמות לזיהוי פנים, נביא מגנומטרים, נביא כלבי הרחה ונכניס שוטרים ליציעים. אני לא רוצה להרוס את חווית המשחק, זו לא המטרה, אבל מצד השני אי אפשר לאפשר לדבר הזה להימשך וכעת הגיע הזמן שנתחיל לעבור למעשים ונפחית בדיבורים".

על הכוונה להחזיר את השוטרים ליציעים: "אני אומר את זה בצער רב. אין שום ברירה, מלבד שוטרים גם ביציעים וגם במגרש. כל המשחקים המשמעותיים צריכים לעבור לידי המשטרה וזה לא הולך להיות כיף לאוהדים כי יהיה בידוק מאוד קשה וקפדני, זה לא יהיה נעים גם ביציע כי מי שיתפרע, ייעצר מיד וזו סיטואציה לא הכי טובה, אבל מה לעשות?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully