וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אולמרט: "לשלול מבית"ר ירושלים את גביע המדינה, ולהוריד אותה ליגה"

ראש הממשלה לשעבר, אוהד בית"ר ירושלים, נסער מאירועי גמר הגביע: "במשך שנים יש סלחנות כלפי אוהדי הקבוצה, אבל הפעם הגבול נחצה. מאסתי בשכונתיות, האלימות וחוסר התרבות בכדורגל הישראלי"

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לדשא גמר גביע המדינה 2023/צילום: מיה בנאי

אחרי האירועים החריגים בגמר גביע המדינה, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קורא להוריד את בית"ר ירושלים ליגה.

"צריך לשלול מבית"ר ירושלים את גביע המדינה ולהוריד אותה ליגה. כשהסתיים המשחק היינו שמחים, למרות שמזה 10 שנים אני לא הולך לכדורגל בארץ משום שמאסתי בשכונתיות, באלימות ובחוסר התרבות - מדינת ישראל הולכת ומתפרקת", אמר אולמרט ל-103FM.

האזינו לריאיון המלא

אוהדי בית"ר ירושלים, גמר גביע המדינה. ברני ארדוב
תמונות עצובות. אוהדי בית"ר מפריעים לטקס/ברני ארדוב

"אני יכול לומר בלי שזה יישמע מתיימר או מתנשא, שסחבתי על גבי את כל מה שקשור בתחזוקתה ובמימונה של בית"ר ירושלים. דאגתי לכך שהיא תמשיך להיות דומיננטית בכדורגל הישראלי. אבל אתמול הגעתי למסקנה שצריך לשלול מהקבוצה את גביע המדינה ולהוריד אותה ליגה", אמר אולמרט, אוהד הקבוצה שצפה במשחק אתמול מהיציע.

"איך שהסתיים המשחק, הייתי מרוצה, חגגתי עם בני ועם הנכד שלי. היינו באמת שמחים, למרות שאני כבר לא הולך לראות כדורגל בארץ, כי נמאס לי מהשכונתיות, האלימות וחוסר התרבות. אין הבדל בין הקבוצה לבין הקהל שלה. אפשר לומר שאם היו מציבים עוד 1,000 שוטרים הם היו עוצרים את העניין, אבל לאורך שנים ידוע שכשיש פריצה למגרש של אוהדים, מי שנושאת אחריות על כך ונענשת היא הקבוצה. האווירה הציבורית הולכת ומחמירה. האלימות ברחוב, ההידרדרות המוסרית, חוסר המשמעת - כל זה בא לידי ביטוי במה שהתרחש אתמול במשחק. זה התחיל בזריקת אבוקות, זה נמשך בשריפת הרשתות. הם יכולים להמשיך כי בכל פעם במשך שנים, יש מן סלחנות ומן חיבה כזאת לבית"ר ירושלים. אומרים שיש לה אוהדים מסורים שאוהבים אותה ומחבקים אותה, אבל יש גבולות שאי אפשר לעבור".

"אני הולך לקצה משום שמדינת ישראל הולכת ומתפרקת. לא חיכיתי לטקס, כי ידעתי מה יקרה. איך שראיתי שבית"ר ניצחה, אמרתי לבן שלי 'יאללה, בואו נברח, בטוח שיהיה פה משהו'. אם לא ינקטו באיזשהו צעד שיעניש את הפורעים פראי האדם האלה וייקחו מהם את הצעצוע הזה שמתוכם הם מוציאים את הגזענות, האלימות וחוסר המשמעת - אני אומר את זה כל קבוצה שאני אוהד, שבמשך 50 שנה הלכתי למשחקים שלה.

"צר לי על ברק אברמוב. הוא ויוסי אבוקסיס לקחו קבוצה כמעט מפורקת ובאמת השקיעו מאמץ, אני מאוד מעריך ומכבד את זה שהם הצילו את הקבוצה והחזירו אותה למרכז האירועים של הכדורגל הישראלי ברמה מעוררת כבוד. אבל הדבר הזה יקרה עוד פעם. זה תמיד קורה עם הקהל הזה, כי תמיד יש איזושהי הערצה וחמלה כלפי הקהל הזה, כי הוא נורא אוהד את הקבוצה. זה בא מהמקום שמותר להיות אלים, גזען. אחר כך יקום איזה אדיוט ויגיד שמענישים אותם בגלל שהם ישראל השנייה. זו שטות. אם לא נעקור את הבעיות בחברה הישראלית, זה יחזור על עצמו. אני אוהד מושבע של בית"ר ירושלים, ועדיין זו הקריאה שלי. צריך לתת את העונש שכתוב בתקנון ההתאחדות, ולהעניש את הקהל שמוציא את כל הגזענות והאלימות שהם משקפים לחברה הישראלית".

מיקי זוהר ל-104.5FM: "לא ראוי לשלול תואר ספורטיבי בעקבות התנהגות של אוהדים"

מנכ"ל בית הנשיא ל-103FM: "לא כולם צריכים להיענש בגלל מספר חוליגנים"

מנגד, שר התרבות והספורט מיקי זוהר התראיין לגדי נס ב-104.5FM וטען שלא צריך לשלול מבית"ר את הגביע.

"אני חושב שלא ראוי לשלול תואר ספורטיבי בעקבות התנהגות של אוהדים. את הדרך לפתור את בעיית האלימות נצטרף לפטור בעצמנו באופן שונה. אני לא חושב שעונשים קולקטיביים זה הפיתרון, צריך להעניש את מי שעשה את העבירה", אמר.

כמו כן, הצהיר זוהר על צעדים קונקרטיים שצפויים להינקט במסגרת המאבק באלימות במגרשים. "כפי שהצהרתי ואמרתי בעבר, את זה אנחנו נמגר חד משמעית בצעדים חסרי תקדים שלא יהיו נוחים לכולם. אנחנו נמנה תובע משטרתי במסגרת המשרד לביטחון לאומי, מוסכם בשיתוף עם השר איתמר בן גביר, נגדיל ונרחיב את היחידה לאכיפה, אנחנו נשתמש במצלמות לזיהוי פנים, נביא מגנומטרים, נביא כלבי הרחה ונכניס שוטרים ליציעים. אני לא רוצה להרוס את חווית המשחק, זו לא המטרה, אבל מצד השני אי אפשר לאפשר לדבר הזה להימשך וכעת הגיע הזמן שנתחיל לעבור למעשים ונפחית בדיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully