וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום של עמיחי שפיגלר והזעם של מנכ"ל בית הנשיא: "חיות!"

שדר ערוץ הספורט יצא נגד ההתאחדות: "יכול להיות שזה יהיה המשחק האחרון שאשדר". בבית הנשיא קראו "לסגור את הכדורגל", ומי השווה את הפריצה של אוהדי בית"ר למחאות בקפלן? התגובות בשולי סערת הגביע

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לדשא גמר גביע המדינה 2023/צילום: מיה בנאי

התמונות החריגות בסיום גמר גביע המדינה אתמול (שלישי) חוללו סערה של ממש גם מחוץ לעולם הכדורגל. מלבד הריאיון הלוחמני של ברק אברמוב וההסברים שנדרש לספק יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, היו גם תגובות בשולי הסערה, שעוררו מיני-סערה בפני עצמן.

תחילה היה זה שדר ערוץ הספורט עמיחי שפיגלר, שלא היסס לבקר בחריפות את ההתאחדות לכדורגל בשידור. אחרי שברק אברמוב הפנה אצבע מאשימה כלפי ההתאחדות וכוחות האבטחה שלא מנעו את הפארסה, שפיגלר הצטרף ואמר: "כנראה שלא האנשים המתאימים מנהלים את הכדורגל שלנו. יכול להיות שלא יאהבו שאני אומר את זה, אולי יכעסו, ייתכן שזה גם יהיה המשחק האחרון שאשדר, אבל בכל זאת אגיד את מה שאני חושב: בושה וחרפה שאלה האנשים שמנהלים את הכדורגל בישראל".

אגב, גם הפרשן שלמה שרף שישב לצידו של שפיגלר, קרא ליו"ר ההתאחדות שינו זוארץ להתפטר. "אם אני יו"ר ההתאחדות, אני מתפטר באותו ערב אחרי דבר כזה". שפיגלר נראה נסער גם דקות ארוכות אחרי שנאם נגד ההתאחדות, וגם כשהעבירו אליו פעם נוספת את השידור סיכם ואמר: "המצב כרגע הוא שחובבנים מנהלים את הכדורגל שלנו".

כידוע, הפריצה ההמונית של אוהדי בית"ר למגרש הכריחה את נשיא המדינה יצחק להתפנות מכר הדשא, וטקס ההנפה המסורתי בנוכחותו בוטל. עוד קודם לכן אוהדי בית"ר קיבלו את הרצוג בשריקות בוז ובקריאות "העם דורש רפורמה משפטית", ובאותם רגעים של הפריצה למגרש אפשר לחוש את הסכנה.

הרצוג עצמו פרסם תגובה מתונה יחסית שקראה "לעצור את האלימות במגרשים", אבל מנכ"ל משרד בית הנשיא אייל שויקי היה הרבה יותר נוקב ונחרץ, וכתב: "חיות! ערב עצוב, לסגור את הכדורגל".

היה כמובן גם מי שהעניק לאירועים החריגים אמש פרשנות פוליטית: בחשבון הטוויטר של התנועה הימנית "אם תרצו" השוו בין אוהדי בית"ר שפרצו לכר הדשא לבין המוחים נגד הרפורמה המשפטית שחסמו כבישים.

"התמונות מאיצטדיון סמי עופר קשות. בדיוק כמו התמונות הקשות מליל המדורות בקפלן. מי שראה באחרונים לוחמי חופש והילל ושיבח אותם, איבד את היכולת לגנות את הראשונים. כאן לא יתקבל הטיעון 'כי זה אנשים אחרים'. אתם לא תכתיבו לאף אחד מתי אפשר להפר חוק ומתי לא. אכיפה בררנית היא פשע", כתבו.

את הביקורת החריפה ביותר על אוהדי בית"ר ירושלים מתח אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר ואוהד ידוע של הקבוצה. "צריך לשלול מבית"ר ירושלים את גביע המדינה, ולהוריד אותה ליגה", קרא אולמרט. לידיעה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully