וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינו זוארץ מבטיח: "נסיק מסקנות, לא נטאטא את זה מתחת לשטיח"

24.5.2023 / 6:50

אחרי שהכריז על הקמת ועדת בדיקה בשל אירועי הגמר, יו"ר ההתאחדות מצהיר בחשש: "לא רחוק היום שיהיה הרוג במגרשים, נס שזה לא קרה עד עכשיו"

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לדשא גמר גביע המדינה 2023/צילום: מיה בנאי

שעות ארוכות אחרי שגמר הגביע הסתיים, שינו זוארץ המשיך להסתובב באי נוחות באצטדיון בחיפה. יו"ר ההתאחדות ראה כיצד מעמד השיא של השנה מבחינת ההתאחדות, הופך מחגיגה לפארסה - וכבר יש לו כמה מסקנות ראשוניות.

"לצערי היינו עדים לאחד האירועים הכי מבישים בתולדות הכדורגל הישראלי", אמר לעיתונאים. "ההתאחדות לוקחת אחריות מלאה על האירוע. לא נטאטא את זה מתחת לשטיח, נקים וועדת בדיקה חיצונית ונביא את הדברים להנהלת ההתאחדות. אנחנו נסיק את המסקנות".

נכון לעכשיו, זוארץ נוטה להעניק את הגביע לבית"ר על אף האירועים עם הקהל בסיום. "שחקני בית"ר עבדו קשה מאוד כדי לזכות בגביע, הגביע הזה שלהם וכאן צריכות להיקבע התוצאות ולא במקום אחר. מנגד, יש תקנון מאוד ברור ומאוד חד. התוצאות צריכות להיקבע על כר הדשא ובית"ר זכתה בגביע בצדק על כר הדשא, אני אישית חושב שהיא זכתה בגביע ואם לא האירועים הלא נעימים שקרו, היא גם הייתה מניפה אותו. אני מאוד מקווה בשביל בית"ר שהם יניפו את הגביע, הם זכו בגביע בצדק".

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. מאור אלקסלסי
ערב שהוא והכדורגל הישראלי כולו ינסו לשכוח. שינו זוארץ/מאור אלקסלסי

על הוועדה שיקים אמר: "וועדת הבדיקה היא בעקבות האירועים שהיו פה - איך קרו? למה קרו? זה בעיקר כדי שדברים כאלה לא יקרו בעתיד. החגיגות של בית"ר? אני לא ממליץ להם לקבוע או לבטל חגיגות, אני לא מתעסק בזה, אני יכול לומר שהערב הזה הוא אקורד סיום עצוב לעונה עגומה רוויה באלימות".

על ההשפעה של הענישה לאורך העונה אמר זוארץ: "כשבית הדין סגר יציעים זה פתר משהו? כשהיו משחקים ללא קהל זה עזר? ענישה קולקטיבית לא פותרת שום בעיה, אני לא מאמין בזה, אני עדיין חושב שאנחנו צריכים לשנות את התפיסה ולבוא להבין אחד עם השני לטפל בבעיות האלה. להסביר למי שרוצה להדליק אבוקה שקודם כל זה מסוכן, אחר כך זה מסרטן, ואחרי הכל זה גם גורם נזק לקבוצה ולכל האוהדים וחובבי המשחק. רבותיי, זה נס שעד עכשיו לא היה כאן פצוע או הרוג, אבל אנחנו לא רחוקים מזה. בכל פעם אומרים לי שהגענו לתחתית, אבל כל פעם יש עוד תחתית ועוד תחתית שאנחנו עוברים אותה. אם לא נבין שאנחנו במלחמה קשה נגד האלימות ונהיה כולם ביחד - לא נצא מזה".

על הפגיעה התדמיתית בענף אמר: "יש כאן פגיעה תדמיתית קשה מאוד בכדורגל הישראלי ובמדינה עצמה, זה לא רק בכדורגל. מראות כאלה, של נשיא מדינה מוברח מהנפת גביע על ידי מאבטחים כי המונים צובאים עליו - זה דבר לא נורמלי ולא מתקבל על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully