וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו רק חסר שיבוא החתן: הגיבורים הפוטנציאליים של גמר הגביע

23.5.2023 / 11:00

אבוקסיס יכול לסגור מעגל 24 שנים אחרי הגמר שהרס לו את החתונה. עזריה חולם להפוך לסיפור סינדרלה מרגש אחרי הקאמבק שהוציא אותו מאנונימיות. סילבה רוצה להמשיך את הטירוף ולקשור את עתידו בקבוצה. דמויות המפתח של בית"ר מול נתניה מחפשות את הקלוז'ר המושלם

תקציר: עירוני קרית שמונה - בית"ר ירושלים 2:3/ספורט1

כשדן עזריה חזר מפציעה לפני מספר חודשים ולא קיבל דקות, הוא אמר לכל מי שהיה מוכן לשמוע: "אני חייב לשחק כדי לבוא מוכן לחצי גמר הגביע ולגמר הגביע, אם נעלה לשם". מאז הרבה דברים כבר השתנו עבור עזריה ועבור בית"ר ירושלים. בחצי הגמר מול מכבי תל אביב עזריה עלה כמחליף במקומו של תמיר עדי, אבל לאורך השבוע האחרון הוא כבר תורגל לפני עדי והייתה התלבטות בין השניים, התלבטות שהסתיימה עם הפציעה של הקשר שייעדר מהגמר.

הכניסה שלו להרכב בגמר הגביע הערב (שלישי, 20:30) נגד מכבי נתניה, יכולה להיות מהסיפורים שעושים את הכדורגל לכל כך מרגש. משחקן שבינואר של העונה שעברה שוחרר מהפועל כפר סבא, שהקריירה שלו הייתה בסימן שאלה, הוא הפך לסיפור סינדרלה אחרי שצורף לבית"ר ירושלים ביום האחרון של חלון ההעברות בעונה שעברה.

בעונה הנוכחית כבר היו יותר ציפיות מעזריה, אך אותה פציעה בכף הרגל השביתה אותו ולא היה נראה שהוא בדרך לחזור. אפילו העיתונאים שמציינים כל הזמן את השחקנים שמסיימים חוזה בבית"ר ויש סימני שאלה לגבי עתידם שכחו את עזריה. איכשהו, באיזשהו מקום שכחו שהוא חלק מהסגל ולא ציפו לראות אותו חוזר.

אז עזריה חזר ובגדול. הוא סיפר בראיונות שבמשך התקופה שהיה מושבת, הוא חשב איך יוכל להשתלב בקבוצה, באיזו משבצת ובאיזו סיטואציה יוסי אבוקסיס יכול להפיק ממנו תועלת. עזריה לא הרוויח הרבה כסף בקריירה, אבל לאורך הדרך לא ויתר על השקעה במעטפת מקצועית סביבו. הוא שכר מאמן אישי, מאמן מנטלי ועוד, וההשקעה הזאת השתלמה לו בדיוק בתקופה כמו זאת שעבר בשנה שעברה והשנה. הוא מחושל מנטאלית ויודע להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות. אמנם להרבה אנשים הוא נשמע אלמוני, אך עם מה שהוא עבר בקריירה ועם הביטחון שהוא מפגין, יוסי אבוקסיס סומך עליו שיעשה את העבודה במרכז השדה.

דן עזריה שחקן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
איזה סיפור. דן עזריה/מאור אלקסלסי

עוד בוואלה

הנאום של אבוקסיס, הטיפ לסילבה וההזמנה לאוחנה: בית"ר "בפרפרים"

לכתבה המלאה

בית"ר עדיין לא הודיעה למיגל סילבה אם היא מממשת את האופציה עליו לעונה הבאה. במועדון מרוצים מהשוער הפורטוגלי, אבל מכסת הזרים המגבילה גורמת ללבטים בקבוצה, ולמחשבות האם כדאי לצרף שוער ישראלי ולפנות מקום לזר נוסף בקישור האחורי. בכל מקרה, סילבה היה מצויין בחצי הגמר והופעה דומה בגמר עשויה להטות את הכף להישארותו לעונה נוספת.

סילבה מתלהב מאוד מכל הטירוף סביב בית"ר ירושלים וההמולה הגדולה לקראת הגמר. אחרי חצי הגמר השוער בכה וסיפר כי מעולם לא חווה אווירה כזאת. "אני לא רוצה ללכת מכאן, אני רוצה להישאר באיצטדיון עם האוהדים עד הבוקר, זה כל כך מרגש", אמר. מהצד השני יעמוד איתמר ניצן, מי שהיה אחד מאהובי הקהל בטדי במשך ארבע שנים עד הקיץ האחרון. זהו מפגש בין השוער שבית"ר ויתרה עליו הקיץ לבין השוער שעשה את השינוי בינואר. לניצן לא פשוט רגשית מול בית"ר, אבל הוא רוצה את הגביע בדיוק כמו סילבה. יהיה מעניין לראות את התפקוד של השניים הערב, במיוחד עם המשחק יגיע לדו קרב פנדלים.

מיגל סילבה, שוער בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
משחק שיכול לסדר לו את העתיד. מיגל סילבה/מאור אלקסלסי

בפעם האחרונה שיוסי אבוקסיס הופיע לגמר גביע עם בית"ר ירושלים הוא עוד היה שחקן. הוא הפסיד בסוף שנות ה-90 שני גמרים רצוף להפועל תל אביב בפנדלים, כאשר הגמר הראשון נקבע ביום חתונתו ומאיצטדיון רמת גן הוא המשיך לאחר ההפסד היישר לחופה. פליקס חלפון שהניף את הגביע כקפטן הפועל תל אביב עוד אמר לו שיבוא עם הגביע לחתונה ואבוקסיס ענה לו בעצבים: "פליקס, שלא תעז, אפילו לא בצחוק, תיזהר".

אבוקסיס זכה עם בית"ר באליפויות, אבל דווקא את גביע המדינה - המפעל שהפך לאהוב עליו כמאמן - הוא עוד לא הניף עם הירושלמים. אם החזרה של אבוקסיס לבית"ר כמאמן הייתה סגירת מעגל עבורו, זכייה איתה בגביע כבר תהיה הרבה יותר מזה. אחרי שאבוקסיס זכה בגביע עם בני יהודה ב-2019 הוא אמר: "ביום ראשון הקרוב אני נשוי 20 שנה. לפני 20 שנה הגעתי לחתונה בערך בחצות אחרי הפסד בפנדלים בגמר עם בית"ר ירושלים. אז בשבילי זאת סגירת מעגל".

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. קובי אליהו
חוויה מתקנת? אבוקסיס/קובי אליהו

הזכייה ההיא בגביע אחרי דו קרב פנדלים הייתה סגירת מעגל עבור אבוקסיס, אבל הוא רוצה קלוז'ר גם בבית"ר ירושלים. במהלך כל השבוע הוא אומר בבית וגן: "הייתי במשחקים גדולים כשחקן וכמאמן, ברגעים של אליפויות, נבחרת. אף פעם לא היה טירוף כזה סביב משחק". אבוקסיס אף פעם לא רגוע לפני משחקים, הוא גם לא אוהב שמדברים על כך שהיתרון היחידי של בית"ר הוא בעמדת המאמן. אבל גם אם הוא לא אוהב את זה, נתניה טובה יותר מבית"ר, ואם יש לבית"ר סיכוי לחזור עם הגביע, אבוקסיס צריך להפעיל את הקסם שלו במשחקי הכרעה מהסוג הזה.

זה מתחיל מהפעילות על הקווים, דרך ההוראות הקטנות, ההחלטות הטקטיות, המשחק מול שופטים, הטיפים הפסיכולוגיים לשחקנים. לאבוקסיס יש ניסיון גדול שלו במשחקים מהסוג הזה, וזה עשוי להשפיע. הוא אמנם לא משחק, אבל הוא המנהיג והדמות המקצועית הכי משמעותית בקבוצה לאורך העונה, כך שהתלות של בית"ר במאמן היא כמעט אבסולוטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully